Στην ανάγκη διασύνδεσης όλων των λιμανιών, προκειμένου να καταστεί εφικτή η δημιουργία της λεγόμενης θαλάσσιας Εγνατίας Οδού αναφέρθηκε από το βήμα του ITC 2024 – 7ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος. Επίσης ανέφερε ότι σε εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό σχέδιο για την αναβάθμιση του λιμένα Θεσσαλονίκης εν αναμονή του Προεδρικού Διατάγματος, που θα «ξεκλειδώσει» την επέκταση του 6ου προβλήτα.
Όπως, χαρακτηριστικά, είπε στο πλαίσιο του ITC 2024 – 7ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος, από το 2018 έχουν επενδυθεί 74,1 εκατ. ευρώ σε διάφορα έργα υποδομής και σε μηχανολογικό εξοπλισμό. «Το Master plan πέρασε από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και έχει αποσταλεί στο ΣτΕ για διατύπωση γνώμης. Το επόμενο βήμα είναι η έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος, ώστε να προχωρήσουμε στη συνέχεια στα έργα επέκτασης του προβλήτα 6», τόνισε ο κ. Λιάγκος.
Ένα έργο, που σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Πρόεδρο του ΟΛΘ ενισχύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Λιμένα Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας, προσφέροντας σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης. Εξήγησε ότι η πόλη έχει το στρατηγικό πλεονέκτημα να συνορεύει με χώρες που δεν έχουν λιμάνια.
Όσον αφορά στην κρουαζιέρα, ο κ. Λιάγκος υπογράμμισε ότι πολλαπλασιάστηκαν εφέτος οι αφίξεις πλοίων, μετά και τη δημιουργία από τον ΟΛΘ του νέου σύγχρονου σταθμού κρουαζιέρας “Μέγας Αλέξανδρος” ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό κρουαζιέρας. Σημείωσε ότι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο της Ελλάδας που έχει υιοθετήσει το αυτοματοποιημένο Σύστημα Πυλών Σένγκεν Εισόδου – Εξόδου (EES).
Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη διασύνδεσης όλων των λιμανιών, προκειμένου να καταστεί εφικτή η δημιουργία της λεγόμενης θαλάσσιας Εγνατίας Οδού. Παράλληλα, θα πρέπει όλοι να σκύψουν πάνω από τα ελληνικά λιμάνια και να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες για την αναβάθμισή τους. Ο κ. Λιάγκος εξήγησε ότι 155 πλοία εξυπηρετούν 115 νησιά, εκ των οποίων μόνο τα 25 έχουν αεροδρόμιο, ενώ τα υπόλοιπα εξυπηρετούνται αποκλειστικά δια θαλάσσης. Προσέθεσε ότι τα λιμάνια και συνολικά ο κλάδος της ναυτιλίας θα πρέπει να «τρέξουν» μία σειρά από πράσινες επενδύσεις έως το 2030. Στο πλαίσιο αυτό πρώτη προτεραιότητα των λιμένων της χώρας αποτελεί ο ενεργειακός μετασχηματισμός τους, με τον ΟΛΘ να έχει ξεκινήσει ήδη τις σχετικές μελέτες στη Θεσσαλονίκη.