Υψηλές επιδόσεις σε όλες τις γραμμές των αποτελεσμάτων και σημαντική ενίσχυση των επενδυτικών δαπανών καταγράφει ο ΑΔΜΗΕ αποκαθιστώντας πλήρως τα οικονομικά του μεγέθη στο α’ τρίμηνο χάρη στην εξομάλυνση του εσόδου και την ενσωμάτωση των νέων Χρεώσεων Χρήσης Συστήματος τον Σεπτέμβριο 2022.
Ειδικότερα, σε ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρεται ότι οι επενδυτικές δαπάνες του ΑΔΜΗΕ ανήλθαν στα 148,7 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2023, έναντι 36,2 εκατ. το α΄ τρίμηνο 2022.
Τα Συνολικά Έσοδα ανήλθαν στα 93,6 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 33,8% σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο 2022, ενώ τα Έσοδα από το Ενοίκιο Συστήματος Μεταφοράς ανήλθαν στα 88,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 38,6% έναντι 64 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2022. Λαμβάνοντας υπόψη και τα έσοδα από την Αγορά Εξισορρόπησης 1, που διαμορφώθηκαν σε 3,5 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2023, σημειώνεται αύξηση 37,2% έναντι του α’ τριμήνου 2022.
Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 70 εκατ. ευρώ (από 45,6 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2022). Το συγκρίσιμο EBITDA διαμορφώθηκε στα 70,1 εκατ. ευρώ έναντι 47,1 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2022, υψηλότερα κατά 48,7%.
Ο ΑΔΜΗΕ καταγράφει ισχυρή Χρηματοοικονομική Θέση, με καθαρό δανεισμό, λαμβανομένων υπόψη των υποχρεώσεων από μισθώσεις, στα 751,1 εκατ. ευρώ.
Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν στα 14,8 εκατ. ευρώ, ενώ υπενθυμίζεται πως τον Απρίλιο 2023 έχει προταθεί διανομή μικτού προμερίσματος ανά μετοχή
0,058 (χρήση 2023).
Αναλυτικά:
Οι οικονομικές επιδόσεις του Ομίλου ΑΔΜΗΕ στο α’ τρίμηνο σηματοδοτούν τη δυναμική εκκίνηση του έτους με ιδιαίτερα ισχυρές προοπτικές, σε συνέχεια της πλήρους εφαρμογής των Μοναδιαίων Χρεώσεων Χρήσης Συστήματος οι οποίες επέδρασαν θετικά στην εξομάλυνση της ανάκτησης του απαιτούμενου εσόδου του για το 2023 και την πλήρη αποκατάσταση των οικονομικών μεγεθών του.
Παράλληλα, ο Όμιλος συνεχίζει απρόσκοπτα την υλοποίηση του επενδυτικού του προγράμματος, που αποτελεί τον βασικό μοχλό ανάπτυξης του Διαχειριστή τα επόμενα χρόνια, με τις κεφαλαιουχικές δαπάνες να ανέρχονται σε 148,7 εκατ. ευρώ (έναντι 36,2 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2022), με διατήρηση της ανοδικής τάσης και για τα επόμενα τρίμηνα του έτους.
Τα ενοποιημένα Συνολικά Έσοδα του Ομίλου στο α’ τρίμηνο 2023 ανήλθαν στα 93,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 33,8% έναντι 70,0 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2022. Τα Έσοδα Ενοικίου Συστήματος Μεταφοράς συμπεριλαμβανομένων και των εσόδων από την Αγορά Εξισορρόπησης ανήλθαν σε 92,2 εκατ. ευρώ έναντι 67,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 37,2%, ενώ τα Έσοδα από λοιπές δραστηριότητες μειώθηκαν κατά 1,3 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της σταδιακής μεταφοράς των υπηρεσιών συντήρησης υποσταθμών μέσης τάσης στην ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ.
Τα ενοποιημένα Κέρδη προ τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 53,4% σε 70,0 εκατ. ευρώ έναντι 45,6 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2022. Το συγκρίσιμο EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 70,1 εκατ. ευρώ, υψηλότερο κατά 48,7% σε σχέση με 47,1 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο 2022, εξαιρώντας τα ακόλουθα μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια:
α) πρόβλεψη για την έκπτωση μειωμένου ρεύματος που δίνεται σε υπαλλήλους και συνταξιούχους της Συγγενούς εταιρείας και πρόβλεψη για αποζημίωση προσωπικού συνολικού ποσού 0,1 εκατ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης ποσού 0,1 εκατ. ευρώ για το α’ τρίμηνο του 2022
β) απελευθέρωση πρόβλεψης για κινδύνους και έξοδα ποσού 0,04 εκατ. ευρώ έναντι αντίστοιχης πρόβλεψης ποσού 1,3 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2022.
Το ενοποιημένο ΕΒΙΤ αυξήθηκε κατά 117,7% και ανήλθε στα 42,7 εκατ. ευρώ, έναντι 19,6 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2022, ενώ το συγκρίσιμο EBIT διαμορφώθηκε στα 42,8 εκατ. ευρώ, υψηλότερο κατά 102,7% έναντι 21,1 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2022, μη συμπεριλαμβάνοντας τα ανωτέρω έκτακτα – μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια.
Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων περιόδου διαμορφώθηκαν στα 38,7 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 138,5% έναντι 16,2 εκατ. ευρώ για το α’ τρίμηνο 2022, ενώ τα ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη διαμορφώθηκαν στα 29,5 εκατ. ευρώ έναντι 12,2 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2022.
Τα συγκρίσιμα ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη διαμορφώθηκαν στα 29,5 εκατ. ευρώ έναντι 13,3 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2022.
Το ΔΣ της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. θα προχωρήσει σύμφωνα με τη Συμφωνία Μετόχων (shareholder agreement) στη διανομή μερίσματος στους Μετόχους ποσοστού ίσου με το 50% των καθαρών κερδών του οικονομικού έτους 2022, που αντιστοιχεί στο ποσό των 29,5 εκατ. ευρώ, με συνέπεια η ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ να εισπράξει μέρισμα ποσού 15 εκατ. ευρώ.
Τα Έσοδα της ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2023 αντανακλούν τη συμμετοχή της κατά 51% στα κέρδη του Ομίλου της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και ανέρχονται στα 15,0 εκατ. ευρώ σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2022.
Τα Λειτουργικά Έξοδα κατά την εξεταζόμενη περίοδο ανήλθαν στις 225 χιλ. ευρώ έναντι 194 χιλ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2022, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατά 20 χιλ. ευρώ των Αμοιβών Προσωπικού και σε χρηματιστηριακές δαπάνες. Τα χρηματοοικονομικά έσοδα ανήλθαν σε 33 χιλ. ευρώ, όπως διαμορφώθηκαν στον ειδικό λογαριασμό που τηρεί η Εταιρεία στην Τράπεζα της Ελλάδος, αντισταθμίζοντας μερικώς τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας. Τα Ταμειακά Διαθέσιμα της Εταιρείας την 31.03.2023 ανέρχονταν σε 4,5 εκατ. ευρώ, ενώ υπενθυμίζεται πως η Εταιρεία έχει μηδενικό χρέος.
Τα Καθαρά Κέρδη της ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. ανήλθαν σε 14,8 εκατ. ευρώ σημειώνοντας σημαντική αύξηση έναντι 6,0 εκατ. το α’ τρίμηνο 2022.
Η Εταιρεία βάσει του μερίσματος που λαμβάνει από την συνδεδεμένη εταιρεία ΑΔΜΗΕ Α.Ε. ποσού 15 εκατ. ευρώ, τον Απρίλιο 2023 πρότεινε τη διανομή του μέγιστου επιτρεπόμενου μεικτού προμερίσματος ύψους 0,058 ευρώ ανά μετοχή.
Προοπτικές
Η ισχυρή αύξηση των επενδυτικών δαπανών στο α’ τρίμηνο του 2023 αντανακλάται στη δυναμική πορεία υλοποίησης του προγράμματος ηλεκτρικών διασυνδέσεων, μέσα από το οποίο ο ΑΔΜΗΕ αναπτύσσει το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας με ορίζοντα το 2030.
Μετά την ολοκλήρωση των καλωδιακών ποντίσεων τον Μάρτιο 2023, η κατασκευή της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής προχωρά εντατικά και στο χερσαίο τμήμα της, η τέταρτη και τελευταία φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυκλάδων βρίσκεται σε εξέλιξη. Παράλληλα, ο Δυτικός Διάδρομος, η νέα γραμμή μεταφοράς που ενσωμάτωσε για πρώτη φορά την Πελοπόννησο στο σύστημα υπερυψηλής τάσης 400 kV, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία αναβαθμίζοντας την ενεργειακή ασφάλεια σε ολόκληρη τη νότια Ελλάδα.
Με την ολοκλήρωση του εκτενούς επενδυτικού προγράμματος του Διαχειριστή ύψους 5 δισ. ευρώ έως το τέλος της δεκαετίας, το σύνολο των μεγαλύτερων νησιών του Αιγαίου θα είναι πλέον άμεσα διασυνδεδεμένο με το ηπειρωτικό σύστημα υψηλής τάσης και θα απολαμβάνει σταθερή και πιο καθαρή ηλεκτροδότηση, ενώ ο ηλεκτρικός χώρος για την απορρόφηση νέων μονάδων ΑΠΕ θα αυξηθεί σε 28 GW, από 18 GW σήμερα, υπερκαλύπτοντας τις προβλέψεις του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα για την ίδια περίοδο. Επιπλέον, η χώρα θα διαθέτει ένα πιο πυκνό δίκτυο διεθνών διασυνδέσεων το οποίο θα ενισχύσει σημαντικά την ενεργειακή της ασφάλεια καθώς και την εξαγωγική της δυνατότητα σε πράσινη ενέργεια.