Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕΝΕΡΓΕΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΑΔΜΗΕ:Ξεκινά η ηλεκτροδότηση της Κρήτης μέσω της διασύνδεσης Χανίων-Πελοποννήσου

ΑΔΜΗΕ:Ξεκινά η ηλεκτροδότηση της Κρήτης μέσω της διασύνδεσης Χανίων-Πελοποννήσου

Μέσα στο καλοκαίρι η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου αναμένεται να μεταφέρει τα πρώτα ηλεκτρικά φορτία από την ηπειρωτική χώρα προς την Κρήτη, ανακοίνωσε σήμερα ο ΑΔΜΗΕ, με αφορμή την δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου. Το έργο ολοκληρώθηκε το Μάιο και σύντομα αναμένεται η εμπορική του λειτουργία.

   Ο ΑΔΜΗΕ αναφέρει ότι τα έργα των ηλεκτρικών διασυνδέσεων που έχει προγραμματίσει για το τρέχον έτος βρίσκονται σε πλήρη τροχιά υλοποίησης, παρά τις αντιξοότητες της πανδημίας.

   Συγκεκριμένα:

   Διασύνδεση Κρήτης-Αττικής: Η «μεγάλη» διασύνδεση, συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ, προχωρά κανονικά καθώς έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες βυθού και έχει ξεκινήσει η παραγωγή των καλωδιακών τμημάτων στα εργοστάσια των αναδόχων καθώς και μέρος του εξοπλισμού των Σταθμών Μετατροπής.

   Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα η ηλέκτριση του έργου αναμένεται για το πρώτο εξάμηνο του 2023.

   Ηλεκτρική διασύνδεση Κυκλάδων: Η Δ’ Φάση (διασύνδεση Σαντορίνης, Μήλου, Φολεγάνδρου και Σερίφου με την Νάξο) έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και θα λάβει χρηματοδότηση 170 εκ. ευρώ. Η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη για τον υποσταθμό και τα καλωδιακά τμήματα της διασύνδεσης Νάξου-και το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένονται οι ανάδοχοι του έργου. Οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τα υπόλοιπα νησιά θα ακολουθήσουν εντός του έτους.  

   Επέκταση του Συστήματος 400 kV στην Πελοπόννησο:

   a. Δυτικός Διάδρομος Το έργο διασύνδεσης του ΚΥΤ Μεγαλόπολης με την υφιστάμενη Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Αχελώου-Διστόμου είναι έτοιμο κατά 98%. Εκκρεμεί η τοποθέτηση δύο πυλώνων στα Καλάβρυτα εξαιτίας αντιδράσεων τοπικών παραγόντων. Ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ εξετάζει εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης ή παράκαμψης των αντιδράσεων αυτών. Στο έργο εντάσσεται και το υποβρύχιο καλώδιο 400 kV μεταξύ Ρίου και Αντιρρίου το οποίο έχει εγκατασταθεί ήδη από το καλοκαίρι του 2019.

   b. Ανατολικός Διάδρομος: Μέχρι το τέλος του 2021 ολοκληρώνεται η ΓΜ Μεγαλόπολη-Κόρινθος και το νέο ΚΥΤ Κορίνθου. Το έργο, που θα ενισχύσει περαιτέρω το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς με την επέκταση του συστήματος 400 kV στην Πελοπόννησο μέσω της νέας γραμμής Κόρινθος-ΚΥΤ Κουμουνδούρου, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023 και συνδέεται με το παρακάτω έργο, την αναβάθμιση του ΚΥΤ Κουμουνδούρου.

   – Το έργο ανακατασκευής του ΚΥΤ Κουμουνδούρου συμβασιοποιήθηκε στις 6/5, έναντι τιμήματος 45,7 εκατ. ευρώ. Μαζί με τη ΓΜ Κόρινθος-Κουμουνδούρος, τα δύο έργα έχουν προταθεί για ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης.

   Ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του 2021 ενοποιημένα καθαρά κέρδη ύψους 16,3 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 21,4% έναντι 20,7 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, ενώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 15,4 εκατ. ευρώ, έναντι 20,9 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος σημειώνοντας μείωση 26,2%.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ