*Ως έσχατη λύση, που μάλιστα δεν θα παρουσιαστεί αναλυτικά εν όψει της Συνόδου Κορυφής το πολυδιαφημισμένο “δυναμικό όριο τιμών” που σχεδίαζε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ωδινεν όρος και έτεκεν μυν, που θα έλεγαν θυμόσοφα οι πρόγονοι. Άλλη μία… επιτυχία της Γερτρούδης Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Διαβάζω, στον Ιταλικό Τύπο, πως “βούιξε” ο τόπος ότι ο σύζυγος της φον ντερ Λάιεν μετά την Ιταλία (320 εκατ.) πήρε δημόσια χρηματοδότηση και στην Ελλάδα. Η επιχορήγηση, που σύμφωνα με Ιταλίδα Ευρωβουλευτή έφτασε τα 32 εκατ. δόθηκε μετά την επίσκεψη της Επιτρόπου στην Αθήνα. Εάν έχουν αρχίσει και ψάχνουν/βγάζουν στην δημοσιότητα ανάλογα δημοσιεύματα μάλλον την… σπρώχνουν προς την έξοδο. “Την φον ντερ Λάιεν; την Λιζ Τρας παρέλαση ποια δεν θα προλάβει δεν παίρνω όρκο…” μας έλεγε γνωστός, με το “έσκασαν” τα δημοσιεύματα.
*Alea jacta est και το Βερολίνο προχωρά με 3 πυρηνικούς σταθμούς (παραγωγής ενέργειας) σε πλήρη λειτουργία. Τα συμφώνησαν SPD και FDP, στους Grunen τώρα η “καυτή πατάτα”. Αυτά έχουν οι 3κομματικές κυβερνήσεις, ακόμη και σε πολιτικά φλεγματικές χώρες. Στις μεσογειακές είναι κάπως διαφορετικά. Τα βρήκαν Μελόνι-Μπερλουσκόνι, προς ώρας.
*Έγιναν και τα εγκαίνια του εμβληματικού έργου στο Ελληνικό. Μέσω μηνύματος ο Δρ Σπύρος Λάτσης ευχαρίστησε Αντώνη Σαμαρά, Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκο Μητσοτάκη. Πάντως η αγορά περίμενε κάτι παραπάνω από το γλίσχρο 0,60% που έκανε στην χθεσινή συνεδρίαση η μετοχή της Lamda Development. Στα 5,90 ευρώ με συναλλαγές 43.600 κομμάτια. Δεν το λες και ιδιαίτερο successo, τέλος πάντων.
*Πάντως τα εγκαίνια της Lamda, φαίνεται ότι τα σχεδίαζαν επικοινωνιακά ως Φαραωνικό event, αλλά βγήκε χωρίς… gravity. Εκεί ψηλά στην Κηφισίας προφανώς δεν γνωρίζουν… με τι βάφονται τα αυγά. Οι ευθύνες εύλογες για τη διοίκηση και τον επικοινωνιακό διαχειριστή. Ο Δόκτωρ προφανώς το αντιλαμβάνεται.
*Είχε να ασχοληθεί, με άλλα χθες η αγορά. Κατ’ αρχήν και μόνο το γεγονός πως η αξία συναλλαγών (χωρίς τα πακέτα) περιορίστηκε ακόμη περισσότερο, στα μόλις 37 εκατ. ευρώ υποθέτω ότι θα προβλημάτισε τους καθ’ ύλην αρμοδίους. Μόλις προχθές διάβαζα (Πρώτο Θέμα), πως ο Σεΐχης του Κατάρ χρηματοδοτεί την επένδυση του Nammos με 20 εκατ. Μήπως την επόμενη φορά στην (όποια κυβέρνηση) προτείνουν τη διαχείριση της ΕΧΑΕ στους Ζαννή Φραντζέσκο και Σάμι Ιμπραήμ; πιο πολύ τζίρο θα κάνουν. Άλλωστε, την σύνδεση Μύκονος-Ντουμπάι-Κατάρ την έχει αναλάβει η Monterock International, του Πέτρου Στάθη. Γνωρίζει ο ΑΕΚτζής Πετράν, από τις παλιές καλές ημέρες των Γεωργάκηδων της ΑΤΕΜΚΕ. Πως τα φέρνει ο καιρός…
*Έγιναν βέβαια και αρκετά πακέτα (25,97 εκατ.) και σώθηκε κάπως η κατάσταση. Για δεύτερη σερί συνεδρίαση ξεχώρισε η ΔΕΗ, με το πρώτο των 200.000 στα 5,415 ευρώ (στις 11.06′) και το δεύτερο μεγάλο των 1.680.000 στα 5,43 ευρώ (στις 17.01′). Άλλα 11 εκατ. ευρώ η αξία συναλλαγών στη μετοχή της Επιχείρησης, σε συνέχεια ανάλογου της Παρασκευής. Το απόγευμα, σε 3-4 γραφεία που ρώτησα μου “έδειξαν” την AXIA Ventures. Το team του Γιώργου Λινάτσα κάνει τέτοιες συναλλαγές, θα μπορούσε όντως.
*Έγιναν και 2.000.000 στα 7,30 ευρώ στη μετοχή της ΕΥΔΑΠ. Σε ξένο fund μου είπαν, εν όψει έκτακτης διανομής εσόδων. Έχει μία λογική, ρώτησα-έψαξα-δεν έβγαλα κάτι ουσιαστικό.
*Αυτές είναι ειδήσεις: Τις συζητήσεις με την ΜΕΤΚΑ της Mytilineos με την Kraus-Maffei-Wegman για την συμπαραγωγή αρμάτων μάχης Leopard φέρνει στο φως της δημοσιότητας η Die Welt. Στα 15,89 ευρώ με 3,79% η μετοχή της εταιρείας. “Και μετά μου λες γιατί ο Ευάγγελος αναφέρεται στο ενδεχόμενο εισαγωγής των μετοχών της εταιρείας και σε ξένο χρηματιστήριο…”, παρατηρούσε συνδαιτημόνας μου (στο By The Glass) χθες βράδυ. Με 37 εκατ. τζίρο τι να καθίσει να κάνει στην Λεωφόρο Αθηνών η εταιρεία που αποτιμάται 2,27 δισ. όταν αντίστοιχη της στην Φρανκφούρτη ή τη Νέα Υόρκη θα είχε χρηματιστηριακή αξία Χ3 το p/e 2022. Όσον αφορά το project ο συντάκτης της γερμανικής εφημερίδας ρώτησε την KMW που ουσιαστικά επιβεβαίωσε τις συνομιλίες με τη ΜΕΤΚΑ, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
*Να υποθέσω, πως ένα πακέτο για 135.000 μτχ της Μπλε Κέδρος στα 2,20 ευρώ έγινε στο πλαίσιο της ανταλλαγής για τη διεύρυνση του free float, τότε που η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έδινε το “πράσινο φως” για είσοδο στο ΧΑ. Μην ρωτήσω στην Κολοκοτρώνη, εδώ δεν ψάχνουν άλλα κι άλλα.
*Στις 27 Οκτωβρίου θα επισκεφθεί την Αθήνα ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς. Ημέρες που είναι, θα έχει την ευκαιρία να παραστεί και στις εορταστικές εκδηλώσεις για την 28η Οκτωβρίου. Ευκαιρία να του θέσει και το θέμα των πολεμικών αποζημιώσεων ο πρωθυπουργός ή η ΠτΔ.
*Θα συμπλήρωνα, το ρεπορτάζ της Die Welt, πως ενδιαφέρον για το ευρύτερο “εξοπλιστικό” ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει μία άλλη γερμανική εταιρεία, η Rheinmetall. Γνωστό, πως είχε γύρο επαφών με τους επιτελείς της Intracom Defence. Στο Ντίσελντορφ-έδρα της Rheinmetall- προσβλέπουν ότι η Αθήνα θα παραγγείλει το νέο μαχητικό όχημα (πεζικού) Lynx.
*Ideal Holdings: διανομή 9 εκατ. σε 17 στελέχη. Οι μικρομέτοχοι περιμένουν-και αυτοί από την πλευρά τους- να προχωρήσει η διοίκηση σε κάποιου είδους επιβράβευση και αυτών. Μία εύλογη επιστροφή κεφαλαίου θα ενίσχυε την σχέση εμπιστοσύνης/ αξιοπιστίας μεταξύ των 2 πλευρών (διοίκησης-μικρομετόχων/μικροεπενδυτών).
*Τη “μάζεψαν” την Intrakat και αρχίζουν το δρομολόγιο Διακοφτού-Καλαβρύτων; Η “μαρίδα” είτε ξεπούλησε, είτε έχει μείνει εκτός.
*Με το ομόλογο της Frigoglass, όλα καλά; εκεί στην Κολοκοτρώνη έχουν πάρει είδηση τι γίνεται ή περιμένουν τι θα γράψει η DeA;
*Έριξα μια ματιά στο πρόγραμμα 2023 της Aegean, κατ’ αρχήν από Δεκέμβριο ξανά αρχίζει το δρομολόγιο για Marrakesh και από άνοιξη 2023 νέες γραμμές για Baku, Split, Riga, Dammam, Bratislava, Seville, Palma de Mallorca, Bristol, Birmingham, Ljubjiana. Να δω, ποια εταιρεία θα συνδέσει απ’ ευθείας Δελχί με Αθήνα. Για παράδειγμα η Air India έγινε το 27ομέλος της Star Alliance τον Ιούλιο 2014. Από τον Ιούνιο 2010, μέλος της μεγαλύτερης συμμαχίας αεροπορικών είναι η Aegean.
*Οι της Mevaco συζητούν και με Ιταλούς μετά τους Γάλλους. Το MoU με την Fincantieri θα μπορούσε να “ξεκλειδώσει” νέες συνέργειες για την εξειδικευμένη εταιρεία του Δημήτρη Κωστόπουλου. Στα 24,6 εκατ. η αποτίμηση, που θα είναι undervalue εάν αρχίσουν οι παραγγελίες από τα ναυπηγεία.
*Μου το έστειλε φίλος της στήλης: στις τελευταίες 14 συνεδριάσεις στη μετοχή της ΕΚΤΕΡ έχουν διακινηθεί 620.000 (μ.ο 44.000/ημέρα). Από τις 196 συνεδριάσεις του 2022, στις 117 η εμπορευσιμότητα δεν έχει ξεπεράσει τις 20.000 τμχ. Στα 15,98 εκατ. για την έτερη μικρή των κατασκευών (η άλλη είναι η Δομική Κρήτης στα 13,62 εκατ.) με τα σενάρια να “δίνουν και να παίρνουν” στα χρηματιστηριακά γραφεία. Περισσότερο σε “μάζεμα”, μου κάνει.
*Στο… Θεό οι ναύλοι των LNG. Spot-άρονται με 450 χιλιάδες δολάρια την ημέρα με προοπτική το μισό εκατομμύριο. Οι “νουνεχείς” προτιμούν τις ναυλώσεις μακράς διάρκειας. Μας έλεγε στέλεχος μεγάλης ναυτιλιακής ότι με ένα τηλέφωνο ναυλώνεις άνετα με 100 χιλιάδες την ημέρα για μια τριετία. Οπερ σημαίνει 100 εκατομμύρια revenue, δηλαδή την αξία μισού βαποριού. Ανοιχτοί… ορίζοντες για το υγρό και το αέριο.