Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKS«Υβριδικό» θα είναι το shopping των Ελλήνων τις φετινές γιορτές

«Υβριδικό» θα είναι το shopping των Ελλήνων τις φετινές γιορτές

Μια συνδυασμένη αγοραστική εμπειρία, η οποία θα αξιοποιεί τόσο το online όσο και το offline κανάλι, θα επιλέξουν για τα ψώνια των εορτών τους οι Έλληνες, όπως αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα της PayPal.

Ειδικότερα, το 41% των καταναλωτών στην Ελλάδα, που σκοπεύουν να ψωνίσουν τις φετινές γιορτές, σχεδιάζει να συνδυάσει αγορές τόσο από φυσικά, όσο και από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Το διαδίκτυο μάλιστα αναμένεται να χρησιμοποιηθεί από τους έλληνες καταναλωτές και για τις βασικές αγορές τους, όπως τρόφιμα και είδη παντοπωλείου. Βάσει της έρευνας της PayPal, το 57% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι θα κάνει χρήση του Διαδικτύου ακόμα και για αγορές τροφίμων και λοιπών ειδών παντοπωλείου για τις ανάγκες του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού.

Εντυπωσιακό είναι μάλιστα το γεγονός ότι το ποσοστό αυτό υπερβαίνει κατά πολύ αυτό που διαπιστώθηκε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου περίπου το 40% των πολιτών σκοπεύει να αγοράσει online τα απαραίτητα – για τις γιορτές – είδη παντοπωλείου.

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές αναμένεται να επενδύσουν περισσότερο στο online, με το 45% αυτών να σχεδιάζει ηλεκτρονικές αγορές.

Πέρα από την εξοικείωση με τις online αγορές βέβαια η πανδημία έφερε και μείωση στο διαθέσιμο εισόδημα, με μόνο στις 3 στους δέκα Έλληνες να δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα αυτές τις γιορτές, και με μόλις 1 στους 10 να σχεδιάζει να διαθέσει ένα ποσό μεγαλύτερο κατά 50% από πέρυσι.

Βασικός λόγος για την online στροφή των ελλήνων καταναλωτών είναι η ευκολία που προσφέρουν. Βάσει τις έρευνας της PayPal, οι μισοί Έλληνες καταναλωτές εκτιμούν ότι το κύριο πλεονέκτημα των διαδικτυακών αγορών είναι η ευκολία αφού μέσω του online καναλιού έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν αγορές από την άνεση του σπιτιού τους και να εξοικονομούν πολύτιμο χρόνο.

Ταυτόχρονα βέβαια το διαδίκτυο αποδεικνύεται πολύτιμο εργαλείο για την σύγκριση τιμών και προσφορών αλλά και για την αποφυγή της πολυκοσμίας που παρατηρείται σε τέτοιες περιόδους στα φυσικά καταστήματα.

Σημαντικό «προνόμιο» των ηλεκτρονικών αγορών, θεωρείται τέλος και η μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων και οι ελκυστικές προσφορές που βρίσκει κανείς online.

«Οι τάσεις αυτές απεικονίζουν το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές αγορές τα Χριστούγεννα γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς σε όλες τις ομάδες καταναλωτών, καθώς ο αυξανόμενος αριθμός κρουσμάτων κορωνοϊού ωθεί σταδιακά τη θέσπιση νέων αυστηρών περιορισμών σε πολλές χώρες», αναφέρει η PayPal.

Απειλή οι ψηφιακές απάτες

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η απόλαυση που προσφέρει το online shopping θα μπορούσε να διαταραχθεί εξαιτίας της αύξησης του αριθμού περιπτώσεων ψηφιακής απάτης. Κυρίαρχη μεταξύ αυτών είναι το phishing, δηλαδή οι επιθέσεις μέσω email από χάκερ, που χρησιμοποιούν τον μηχανισμό πλαστογράφησης emails από αξιόπιστους αποστολείς, προκειμένου να εξαπατήσουν τους ανυποψίαστους παραλήπτες τους και να υποκλέψουν σημαντικές πληροφορίες, όπως οι κωδικοί ασφαλείας.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι για ένα χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, αυτού του είδους η απόπειρα επίθεσης επηρέασε το 15% των Ελλήνων χρηστών λογισμικού της Kaspersky. Πρόκειται για το τέταρτο υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη.

Άλλες δόλιες πρακτικές, που χρησιμοποιούνται από κυβερνοεγκληματίες, είναι τα απατηλά μηνύματα sms (smishing), απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice fraud), πλαστογραφημένοι ιστότοποι τραπεζών (spoofed bank websites), κλοπή προσωπικών δεδομένων (personal data theft), επενδυτικές απάτες (investment scams) και απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams).

Νίκη Παπάζογλου

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ