Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ«Τρέχει» ο Ε65 – Ποιες οι εκκρεμότητες του έργου

«Τρέχει» ο Ε65 – Ποιες οι εκκρεμότητες του έργου

Ξεπερνά το 83% η πρόοδος του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου που ξεκινά από την Λαμία και φτάνει στην Ξυνιάδα για να συναντήσει το υφιστάμενο τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα – Τρίκαλα. Η θερινή περίοδος αναμένεται να δώσει ώθηση στο συνολικό έργο του αυτοκινητοδρόμου της Κεντρικής Ελλάδας. 

Παραμένει ωστόσο η εκκρεμότητα της χάραξης τμήματος 4 χιλιομέτρων στον οδικό άξονα, που αφορά στο σημείο πριν τη σήραγγα Όθρυος  (στο 21,8χλμ του άξονα) που αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του πεδινού και του ορεινού τμήματος του νότιου τμήματος του Ε65.

Από τα συνολικά 32,5 χιλιόμετρα του νότιου τμήματος, έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το νότιο άκρο από τη Λαμία μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου, μήκους 14,5 χλμ. Παράλληλα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη της Σήραγγας Όθρυος μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων. Η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται για τα τέλη του 2023.

Το βόρειο τμήμα

Σε πρώιμο στάδιο, παρά την εξέλιξη των έργων, βρίσκονται οι κατασκευαστικές εργασίες για το βόρειο τμήμα από τα Τρίκαλα μέχρι τα Γρεβενά όπου θα συνδεθεί μέσω κόμβου με την Εγνατία Οδό.

Στο τμήμα μήκους 70,5 χλμ, οι εργασίες ξεκίνησαν πρόσφατα και εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες. Σήμερα η πρόοδος κατασκευής σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται στο 7,5%, με τον συνολικό προϋπολογισμό του εν λόγου τμήματος να έχει οριστεί στα 442 εκατ. ευρώ.

Το βόρειο τμήμα εκτιμάται πως θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης.

Παράλληλα με την σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία Οδό, η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος αποκτούν νέα πρόσβαση τις την Κεντρική και Νότια Ελλάδα. Παράλληλα επιτυγχάνεται ο στόχος τις απευθείας οδικής σύνδεσης των λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αναπτυξιακή πορεία συνολικά τις δύο περιοχές.

Αυξήθηκε σε σχέση με το 2019 η κίνηση σε Ε65 και Ιόνια Οδό

Η κίνηση στους δύο αυτοκινητόδρομους που διαχειρίζεται η Νέα Οδός Α.Ε. εμφανίζεται ενισχυμένη καθώς έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2019. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι διελεύσεις οχημάτων τόσο στον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Μαλιακού όσο και στην Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα) έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2019.

Ειδικότερα το πρώτο πεντάμηνο του έτους παρατηρείται αύξηση της κίνησης κατά 4,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 στην Νέα Οδό και ειδικότερα στην Ιόνια Οδό κατά 9,2% και στον ΑΘΕ κοντά στο 3% (2,85%). 

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ