Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΤο «φθηνό ευρώ» και το «πανάκριβο αέριο» θα φέρουν περισσότερα τουριστικά έσοδα;

Το «φθηνό ευρώ» και το «πανάκριβο αέριο» θα φέρουν περισσότερα τουριστικά έσοδα;

Η ώρα του… ταμείου πλησιάζει. Στο τέλος Αυγούστου οι επιχειρηματίες του τουρισμού -εστίασης, καταλυμάτων κλπ – θα έχουν πλέον σαφή εικόνα όχι μόνο για τον αριθμό των πελατών που θα έχουν εξυπηρετήσει, αλλά και για τα έσοδα που θα έχουν μπει στο ταμείο είτε… με απόδειξη, είτε και χωρίς.

Είναι πλέον σαφές ότι στα τουριστικά έσοδα έχουν επικεντρωθεί οι ελπίδες για να βγει καλά η χρονιά και σε επίπεδο ανάπτυξης και σε επίπεδο εκτέλεσης του προϋπολογισμού. Το ερώτημα βέβαια είναι αν θα αποδειχθεί αρκετή η είσπραξη του 3ου τριμήνου -εκτιμάται ότι μπορεί να ξεπεράσει τα 10 δις. ευρώ- για να καλύψει τις ανάγκες.

Ο αναθεωρημένος στόχος στο οικονομικό επιτελείο -αν και δεν δηλώνεται ακόμη επισήμως- είναι να ξεπεράσουμε τα έσοδα του 2019, δηλαδή να κινηθούμε προς τα 19-20 δις. ευρώ σε ετήσια βάση. Παρά τα εντυπωσιακά στοιχεία των αφίξεων κυρίως μετά τον Ιούνιο, αυτή η είσπραξη δεν μπορεί να θεωρηθεί διασφαλισμένη, καθώς πρέπει να αποτυπωθεί και η είσπραξη ανά επισκέπτη. Επίσης, το ζητούμενο είναι να αντληθούν περισσότερα έσοδα και από εκεί που υπάρχουν περισσότερα περιθώρια: μιλάμε φυσικά για το 4ο τρίμηνο που παραδοσιακά είναι σχετικά «άδειο» στην Ελλάδα.

Ειδικά φέτος, η Ελλάδα έχει στα χέρια της δύο «όπλα» τα οποία θέλει να εκμεταλλευτεί. Το πρώτο είναι το «φθηνό ευρώ». Με την ισοτιμία στο 1 προς 1 η Ελλάδα καθίσταται φθηνός προορισμός για όσους χρησιμοποιούν το δολάριο και κυρίως για τους Αμερικανούς, οι οποίοι ήδη είναι περισσότεροι σε σχέση με άλλες χρονιές. Συνταξιούχοι με εισόδημα σε δολάριο θεωρούνται «στόχος» για το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου ειδικά αν επικρατήσουν στην Ελλάδα οι ήπιες καιρικές συνθήκες που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Ο δεύτερος παράγοντας, όσο και αν ακούγεται περίεργο, είναι το πανάκριβο φυσικό αέριο.

Το υπουργείο Τουρισμού έχει ήδη αρχίσει να «πουλάει» τον ήπιο ελληνικό χειμώνα ως μια λύση σε όσους δεν έχουν υποχρέωση να μένουν στον τόπο διαμονής τους για επαγγελματικούς λόγους και μπορούν να ταξιδέψουν εκτός συνόρων για αναψυχή και μέσα στο φθινόπωρο, γιατί όχι και στον χειμώνα. Το «ήπιο» κερδίζει φέτος έδαφος σε σχέση με τον ενεργοβόρο χειμερινό τουρισμό της Βόρειας Ευρώπης και η Ελλάδα θέλει να πάρει μερίδιο με στόχο, τη άλλο, να φτάσει τα συνολικά έσοδα της χρονιάς υψηλότερα από τα επίπεδα του 2019. 

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ