Η αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος Επιτροπής που συγκροτήθηκε στο υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών και είναι αρμόδια για τη διερεύνηση των εναλλακτικών λύσεων σχετικά με το νότιο δίκτυο της περιοχής το οποίο σε αυτή τη φάση λειτουργεί τμηματικά. Ένα μεγάλο μέρος του δικτύου της νοτίου Πελοποννήσου είναι σε προσωρινή αναστολή ενώ το μεγαλύτερο τμήμα της Πελοποννήσου διέρχεται από σιδηροδρομικό δίκτυο μετρικού εύρους. Μεταξύ των τμημάτων που βρίσκονται σε κανονική λειτουργία σήμερα είναι η γραμμή Κιάτο – Κόρινθος – Αίγιο, το Διακοφτό – Καλάβρυτα, ο προαστιακός της Πάτρας και το Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία. Ήδη στο παρελθόν έχει συζητηθεί το ενδεχόμενο επέκτασης του Οδοντωτού σιδηροδρόμου από τα Καλάβρυτα έως την Αγία Λαύρα, ενώ στο προσκήνιο του ενδιαφέροντος έχει πολλάκις μπει και το ζήτημα της επαναλειτουργίας της γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και της προαστιακής σύνδεσης της Κάτω Αχαΐας με τον Πύργο.
Το έργο της Επιτροπής, θα συνεδριάζει εντός και εκτός των ωρών του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των Δημόσιων Υπηρεσιών, σε χώρο που θα ορίσει ο πρόεδρος της Επιτροπής ή μέσω τηλεδιάσκεψης θα ολοκληρωθεί εντός τριών μηνών από την πρώτη συνεδρίαση.
Τα πρόσωπα που συγκροτούν την Επιτροπή και είναι αρμόδια για τη διερεύνηση των εναλλακτικών λύσεων αλλά και τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο ανακοινώθηκαν και είναι οι:
-Ιωάννης Ξιφαράς, γενικός γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ως πρόεδρο, με αναπληρωματικό μέλος την Ζωή Νικολαΐδη, Διευθύντρια του Ιδ. Γραφείου του γενικού γραμματέα Μεταφορών.
-Σπυρίδων Πατέρας, πρόεδρο Δ.Σ. και διευθύνον σύμβουλος του ΟΣΕ, ως τακτικό μέλος, με αναπληρωματικό μέλος τον Κωνσταντίνο Μουρουδέλη, διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού & Ανάπτυξης του ΟΣΕ και
-Παναγιώτης Νίκας, περιφερειάρχης Πελοποννήσου, ως τακτικό μέλος, με αναπληρωματικό μέλος τον Λαμπρόπουλο Χρήστο, αντιπεριφερειάρχη Διοικητικών-Οικονομικών-Οργανωτικών-Εκπαιδευτικών Θεμάτων και Δίκαιης Μετάβασης στην μεταλιγνιτική εποχή.
Σημειώνεται ότι το σημερινό σιδηροδρομικό δίκτυο όλης της χώρας ανέρχεται σε σχεδόν 2.716 χλμ. (ενεργό δίκτυο και ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας), εκ των οποίων το 74% αφορά γραμμή κανονικού εύρους (1.435 mm) και το υπόλοιπο μετρικού εύρους (1.000 mm). Γεωγραφικά είναι χωρισμένο σε τρεις περιφέρειες: Αθηνών, Πελοποννήσου και Μακεδονίας – Θράκης.