Στις μεγάλες επενδύσεις που κάνει η Capital Product Partners (CPLP) προς τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την απαλλαγή από τον άνθρακα αναφέρθηκε στο 13ο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link ο διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας Τζέρυ Καλογηράτος. Στο συνέδριο τονίστηκε πως η ναυτιλία έχει μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς αντιπροσωπεύει μόνο το 2,9% των παγκόσμιων εκπομπών, ενώ την ίδια ώρα εξυπηρετεί περισσότερο από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου.
Παρ’ όλα αυτά, τονίστηκε η ανάγκη οι ναυτιλιακές εταιρείες να εκσυγχρονίσουν περαιτέρω στο στόλο τους και να δείξουν το δρόμο προς ένα βιώσιμο μέλλον και στις θαλάσσιες διαδρομές.
Στην Capital, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, συμμεριζόμαστε αυτές τις ανησυχίες και είμαστε ενεργά αφοσιωμένοι στον σχεδιασμό μιας διαχρονικής στρατηγικής «ενεργειακής μετάβασης» του στόλου, προωθώντας τον τελικό στόχο μιας ναυτιλίας με net zero αποτύπωμα στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής τόνισε πως το ταξίδι προς μια πράσινη, βιώσιμη ναυτιλία σε συμμόρφωση με τον στόχο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για net zero εκπομπές μέχρι το 2050, εμπεριέχει έναν συνδυασμό στρατηγικών αποφάσεων, επιχειρηματικού και τεχνικού χαρακτήρα.
Σε τεχνικό επίπεδο έχουμε επιλέξει το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως το βασικό μεταβατικό καύσιμο, το οποίο αποτελεί για εμάς μια ώριμη βιώσιμη λύση, που υποστηρίζεται σθεναρά από ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανονισμούς.
Το LNG ως καύσιμο θέτει τις βάσεις σε θέματα λειτουργίας πλοίου και εφοδιαστικής αλυσίδας, ορίζοντας και προωθώντας έτσι το δρόμο της μετάβασης για την χρήση E-LNG και Πράσινο Υδρογόνο που θα μας οδηγήσουν στην απαλλαγή εκπομπών άνθρακα.
Σε επιχειρηματικό επίπεδο, ο όμιλος υλοποιεί μεγάλες επενδύσεις ανανέωσης του στόλου, καθώς ξεκίνησε μια εκτεταμένη και διαφοροποιημένη επενδυτική πρωτοβουλία ναυπήγησης 63 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων πλοίων μεταφοράς LNG, εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοιων.
Όλα τα πλοία είναι εξοπλισμένα με κορυφαίες τεχνολογίες απόδοσης και εναλλακτικές επιλογές καυσίμων, αντιπροσωπεύοντας μια επένδυση κοντά στα 7 δισ. δολάρια. Όπως τόνισε ο κ. Καλογηράτος, «ξεχωρίζει η πρωτοποριακή παραγγελία των πρώτων δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 στον κόσμο, με χωρητικότητα 22.000 κυβικά μέτρα, και τα πρώτα δύο πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLACs) που κατασκευάζονται στην Κορέα χωρητικότητας 88.000 κυβικών μέτρων το ένα.
Οι παραγγελίες από την Capital, πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 και πλοίων μεταφοράς αμμωνίας (VLACs), που πηγάζουν μέσα από την τεχνογνωσία που διαθέτει ο όμιλος, σηματοδοτούν την αυγή μιας νέας εποχής στη ναυτιλία, που σκοπό έχει την συμπλήρωση του κενού στην αλυσίδα απανθρακοποίησης», τόνισε ο CEO της Capital Product Partners.