*Πέραν πάσης αμφιβολίας τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου, για την πλειονότητα των εισηγμένων ήταν αρκούντως ικανοποιητικά. Πλέον, η προσοχή στα μεγέθη Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου, που λόγω διπλής πίεσης από υγειονομικό & ενεργειακό θα διαφοροποιηθούν έναντι των αρχικών προβλέψεων.
*Ωστόσο, η διανομή προσωρινού μερίσματος από Ομίλους όπως η Motor Oil (0,20/μτχ) ή επιχειρήσεις σαν τα Πλαστικά Θράκης (0,10859/μτχ) επιβεβαιώνουν τις αντοχές του “κορμού” της επιχειρηματικότητας της χώρας.
*Πως το είπε ο αναπληρωτής CEO και γενικός διευθυντής Οικονομικών του Ομίλου Motor Oil, Πέτρος Τζαννετάκης: πως το 2021 είναι καλό έτος, το τέταρτο τρίμηνο πηγαίνει καλά και το 2022 προοιωνίζεται έτος ολικής επαναφοράς.
*Mytilineos: Διαγραμματικά, από την στιγμή που ο ΚΜΟ 200άρης έβγαλε αντίδραση, οι αναλυτές “βλέπουν” κίνηση προς τα 15,24 ευρώ. Τα 15,47 ευρώ θεωρεί σημείο make or break ο Ηλίας Ζαχαράκης.
*Κάτι για “μουρμούρες” στα κεντρικά της Lamda Development, έχουν φτάσει στ’ αυτιά μου. Εκτός προγράμματος (;) η επίσκεψη του Δρ Σπύρου Λάτση στην Αθήνα. Το ψάχνω.
*Πολύ σωστά τα λέει το radar.gr για την Hill International. Και λίγα γράφουν, έχω βάλει άνθρωπο μου για τις συμβάσεις της “Αττικής Οδού” και “Ελληνικού”. Εάν αληθεύουν οι πληροφορίες, τότε εύλογα τα ερωτήματα για το ποιος ήταν ο παράγων “γέφυρα” από την διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σε αυτήν της ΝΔ.
*100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΠΙΣΚΟΤΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ. Στις 9 Δεκεμβρίου τα εγκαίνια της Έκθεσης, στο Μουσείο Μπενάκη. Όλο και κάτι, καινούργια, θα έχει να μας πει η κυρία του κλάδου. Ιωάννα Παπαδοπούλου: Η δύναμη.
*Πολύ δραστήρια η ομάδα της Stratego. Ο Ευτύχης Βαρδουλάκης είναι σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας. Για πάνω από 20 χρόνια έχει εργαστεί ως στέλεχος εταιρειών του χώρου της επικοινωνίας και του consulting, ως ανεξάρτητος σύμβουλος, ενώ από το 2006 είναι συνιδρυτής της εταιρείας Stratego. Αξιολογότατο και το συγγραφικό έργο του. Κανόνες Πολέμου (Ελληνικά Γράμματα 2006), Νέοι Κανόνες Πολέμου-Πως να προετοιμαστείτε σωστά για μία εκλογική αναμέτρηση (Πεδίο 2014). Γιατί τον αναφέρω; λίγη υπομονή.
*“Πλάτη” στα δύσκολα βάζει ο ΟΤΕ, τις τελευταίες συνεδριάσεις. Και επιστροφή κεφαλαίου και την αγορά κράτησε και τις μηχανές ζεσταίνει. Μιχάλης Τσαμάζ vs Γιώργου Στάσση: για να δω τα bets σας.
*Ομολογουμένως εντυπωσιακό το πρόγραμμα επενδύσεων στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Για τα δισ., την συνδρομή του NGEU, τους “μνηστήρες” κ.λ.π θα διαβάσατε. Για το ενδιαφέρον όμως της Πρεσβείας (ΜΙΑ είναι, στην Ελλάδα) για το έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και της σύνδεσης Αλεξανδρούπολης- Μπουργκάς (Πύργου) το γνωρίζατε; Εύλογο το ενδιαφέρον, από την στιγμή που ένα τέτοιο έργο (εάν και όποτε) παρακάμπτει τα Στενά. Και με καλύτερα/χαμηλότερα κόστη και σε συντομότερους χρόνους, σύμφωνα με τα σχέδια που μου έδειξε ο…κουμπάρος. Θα βρω ευκαιρία να σας παρουσιάσω ένα μέρος του project, ενδεικτικά.
*Συμφωνημένο τίμημα πώλησης ακινήτου 200.000 ευρώ. Αναγραφόμενη αξία στο συμβόλαιο 100.000 ευρώ. Η διαφορά καταβάλλεται από τον αγοραστή στον πωλητή την στιγμή που ο συμβολαιογράφος… γυρίζει την πλάτη. Και ο αγοραστής έχει φροντίσει να τα εκταμιεύσει από την τράπεζα, όχι με ένα στεγαστικό δάνειο, αλλά με ένα… καταναλωτικό ή ένα επισκευαστικό. Εικόνα από το παρελθόν. Γνώριμη σε όλους. Και με μεγάλο χαμένο (συνήθως) το ελληνικό δημόσιο το οποίο μετρούσε απώλειες από τον φόρο μεταβίβασης ακινήτων. Μπορεί αυτός να υπολογιζόταν με 3%, όμως όταν οι συναλλαγές ήταν ύψους πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων, το ποσό ήταν απολύτως σεβαστό. Η συνηθισμένη εικόνα του παρελθόντος φαίνεται τώρα ότι δυσκολεύει αρκετά. Πρώτον, διότι με τον μηδενισμό του φόρου γονικών παροχών σε χρήμα, πρακτικά αντιμετωπίζεται το πρόβλημα του πόθεν έσχες με μια απλή υπεύθυνη δήλωση του δωρητή στην εφορία. Και δεύτερον διότι και οι τράπεζες, εμφανίζονται απρόθυμες πλέον να συνδράμουν στην φοροδιαφυγή. Πώς; Στα στεγαστικά δάνεια μπαίνουν «κόφτες». Το ποσό του δανείου δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο του 100% της αναγραφόμενης αξίας στο συμβόλαιο ούτε του 70-80% της εμπορικής αξίας. Άρα, το μέγιστο ποσό που θα πάρει κάποιος είναι αυτό που γράφει το συμβόλαιο. Ούτε ένα ευρώ παραπάνω. Έτσι, περιθώριο για μαϊμού στεγαστικά δεν υπάρχει πλέον. Όσοι θέλουν να εξακολουθήσουν να πληρώνουν με μαύρα, θα πρέπει να τα κουβαλάνε σε βαλίτσα. Και δεν είναι καιροί για τέτοια.