Με ιδιαίτερη ανακούφιση βλέπουν στο οικονομικό επιτελείο την τιμή του φυσικού αερίου στο χρηματιστήριο του Άμστερνταμ να υποχωρεί στην περιοχή των 83,3 ευρώ η μεγαβατώρα με την εβδομαδιαία και τη μηνιαία υποχώρηση να διαμορφώνεται στο 10% περίπου. Όχι ότι η τιμή, αυξημένη κατά 236% σε σχέση με τα αντίστοιχα περυσινά επίπεδα είναι χαμηλή. Αλλά διότι όλο το δημοσιονομικό σχέδιο για την επιδότηση του ηλεκτρικού ρεύματος έχει στηριχτεί στην εκτίμηση ότι κατά μέσο όρο, η τιμή του φυσικού αερίου θα κινηθεί στην περιοχή των 100 ευρώ ανά μεγαβατώρα.
Συνολικά, η κυβέρνηση έχει υπολογίσει ότι θα χρειαστούν περί τα 1,1 δις. ευρώ για να επιδοτηθεί η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος μέχρι το τέλος του χρόνου πέραν των περίπου 2 δις. ευρώ που θα εξασφαλιστούν από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης. Δηλαδή, αυτά τα 1,1 δις. ευρώ είναι πόροι που θα εξασφαλιστούν από τον κρατικό προϋπολογισμό. Για κάθε μήνα που η τιμή του φυσικού αερίου θα διατηρείται στα 85 ευρώ (ή και χαμηλότερα), το ελληνικό δημόσιο υπολογίζεται ότι θα βάζει στην άκρη περίπου 65 εκατ. ευρώ.
Αν λοιπόν ο Μάιος είναι ο πρώτος μήνας και ο Ιούνιος ο δεύτερος, αυτομάτως θα μπουν στην άκρη περί τα 130 εκατ. ευρώ. Τόσα ακριβώς χρειάζονται για να γεμίσουν ξανά οι κάρτες καυσίμων και να λάβει άλλο ένα «σαραντάρι» ο οδηγός ΙΧ από τις αρχές Ιουλίου και μετά.
Αυτό είναι και το επικρατέστερο σενάριο σε αυτή την φάση για την αντιμετώπιση των υψηλών τιμών των καυσίμων: να επαναφορτιστούν τα fuel pass που, όπως προκύπτει στην πράξη πλέον, χρησιμοποιήθηκαν εκτεταμένα καθώς οι εξαργυρώσεις έχουν ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τα δύο εκατομμύρια. Επίσης, το μέτρο «υπακούει» στα προαπαιτούμενα που έχουν τεθεί και από τους Ευρωπαίους για στοχευμένες και όχι γενικευμένες παρεμβάσεις. Τα νεότερα και οι τελικές αποφάσεις, προς το τέλος Ιουνίου.