don't even ask

don't even ask

spot_img
spot_img

Στην “κορυφή” και πάλι ο Ελον, Πολάκης εκτός αλλά και… εντός, η πολιτική της Αθήνας, Mytilineos για… Premier League, τα νεότερα από τον κατασκευαστικό κλάδο, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και σε ταυρίσια κατάσταση η ΝΑΤ

*Στην “κορυφή” και πάλι ο Ελον Μασκ. Ξανά ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο. Θυμάμαι αυτά που μου είχε πει ένας φίλος από τη Μύκονο, όταν ο mr Tesla και SpaceX είχε επισκεφθεί την Δήλο. Μονοήμερη (με την θαλαμηγό Zeus της Mykonos Boat Trips) με απενεργοποιημένο κινητό, χωρίς ρολόι και γνώσεις για το ιερό νησί του Απόλλωνα πληρέστερες αρχαιολόγου. Μάλιστα είχε ακολουθήσει σειρά tweets με ελληνικό περιεχόμενο και ενδιαφέρον, όπως και αναρτήσεις του-ενδεικτική- αυτή με το Ω…

*Σύντομη αναφορά στον Ελον Μασκ ως αντιδιαστολή με τα διαδραματιζόμενα στον εγχώριο “μικρόκοσμό” μας. Ανατρέχοντας, ακόμη μία φορά στον Νίκο Ελευθερόγλου: για τον Ευάγγελο Αβέρωφ, το μαντρί και τον… ΣΥΡΙΖΑ. Κρατώ την εκτίμηση του Νίκου πως ο ΣΥΡΙΖΑ από αυτή την υπόθεση μπορεί να βγει κερδισμένος, απ’ ότι εάν ο Πολάκης έμενε εντός (ψηφοδελτίων)… Για αυτό Μητσοτάκης και ΝΔ θα πρέπει να δουν πως θα αντιμετωπίσουν τον ΣΥΡΙΖΑ “άνευ” Πολάκη. Και κυρίως έναν ΣΥΡΙΖΑ που θα επιχειρήσει να πείσει ότι άλλαξε επειδή Πολάκης τέλος, συμπληρώνει ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης.

*Γιατί τα αναφέρω; μας αφορούν; σαν “αγορά” ναι και με το παραπάνω και όπως σημείωνε χθες η DeA είναι ακριβώς αυτή η προσπάθεια Τσίπρα να φανεί συστημικός, για αυτό και η επίσκεψη στην Τράπεζα της Ελλάδος, η ενεργότερη συμμετοχή του Γιώργου Χουλιαράκη. Ακόμη για να μην σας πάω πολύ πίσω, οι μη αναφορές-πλέον- για άρση της ασυλίας των τραπεζιτών, η επανακρατικοποίηση της ΔΕΗ κ.α. που (κυρίως) πρόταξε ο Παυλής.

*Θα επιμείνω στο συγκεκριμένο: Μόνο εφησυχασμό δεν δημιουργούν τα στοιχεία για τον πληθωρισμό Φεβρουαρίου, που ανακοινώθηκαν χθες. Κοινός παρονομαστής η επίμονη αυξητική τάση του δομικού πληθωρισμού- παραπέμποντας στις δυσάρεστες ανατροπές της δεκαετίας του ’70-. Ειδικά για τα κρατικά ομόλογα (χρέος) η κατάσταση είναι πρωτοφανής, τόσο στις ΗΠΑ, όσο κυρίως στην Γερμανία, όπως σημείωνε το Bloomberg, η απόδοση των κοντινών σειρών (2ετούς διάρκειας) έφτασαν σε νέο υψηλό ενός μακροχρόνιου κύκλου (από το 2008). Τι συμβαίνει εν τέλει και οι κεντρικοί τραπεζίτες δεν πείθουν πως μπορούν να διαχειριστούν αποτελεσματικά το εκρηκτικό μείγμα χωρίς να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη βλάβη στην οικονομία, την επιχειρηματικότητα. Εν μέρει αποδίδεται στην εσφαλμένη ( ; ) εκτίμηση (τόσο της ex Fed, Janet Yellen, όσο της νυν Christine Lagarde) για πληθωρισμό προσωρινής διάρκειας και διαχειρίσιμης έκτασης. Εκ του (αρνητικού) αποτελέσματος διαψεύδονται εγείροντας εύλογα ερωτήματα για την συνέχεια, ειδικότερα σε ότι μας αφορά ως Ευρώπη για τον χρόνο-αύξησης- και το ύψος-επιτοκίων- καθώς δυσοίωνες εκτιμήσεις αναφέρονται σε 4% plus βασικό ευρωπαϊκό επιτόκιο ( ! ). Σε αυτή την συγκυρία η αυξητική τάση παρασύρει-προφανώς- και τα ελληνικά ομόλογα αλλά με ρυθμό βραδύτερο του ευρωπαϊκού μέσου όρου ιδιαίτερα με το “ανταγωνιστικό” Ιταλικό. Ο λόγος; η προεξοφλούμενη από τις πανίσχυρες αγορές της (σχεδόν βέβαιης) αναβάθμισης της ελληνικής οικονομίας, ακριβώς αυτή η προοπτική του investment grade είναι που-σε κάποιο βαθμό- την θωρακίζει από πολύ χειρότερες καταστάσεις, αρκεί; προφανώς όχι, πλην όμως είναι μία κάποια άμυνα με την χρησιμότητα της να μένει να μεγιστοποιηθεί και με την υπεύθυνη συνδρομή (και) του πολιτικού συστήματος. Το επιπλέον όφελος αυτής-της βραδύτερης επιβάρυνσης- όσον αφορά στην τιμολόγηση του “ελληνικού χρέους” αποτυπώνεται και στη διαφορά απόδοσης έναντι του Γερμανικού bund, που μειώνεται (παρά την άνοδο της απόδοσης) σε σημείο που το GR10Y να θεωρείται (επενδυτικά) πιο αποδοτικό από το αντίστοιχο IT10Y. Και εξίσου σημαντικό καλύτερα εγγυημένο/καλυμμένο (από ESM, ECB). Παράλληλα, η Αθήνα ακολουθεί ευέλικτη πολιτική ως προς την “έκδοση χρέους” είτε περιορίζοντας την (στα 7 δισ. μέχρι τώρα), είτε “εσωτερικεύοντας” την με έντοκα (κυρίως 12μηνης διάρκειας) συνεχίζοντας σταθερά τη μείωση του “μνημονιακού χρέους” (το γνωστό πρόγραμμα Greek Loan Facility).

*Rebalancing λόγω MSCI και εισροές μεγαλύτερες όσων αρχικά είχαν εκτιμηθεί. Ενδεικτικά αναφέρεται η περίπτωση της Motor Oil- ούτως ή άλλως στο επίκεντρο λόγω (επαν)εισόδου στον δείκτη MSCI Standard. Πρόσφατα η Societe Generale προέβλεπε εισροές 75 εκατ. ευρώ, με την αξία συναλλαγών στη συνεδρίαση της Τρίτης να ξεπερνά τα 150 εκατ. Τόση “δίψα” για ελληνικά assets, καθώς στην μετοχή της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής η αξία συναλλαγών έφθασε τα 35 εκατ., στην Εθνική τα 26 εκατ., στην Πειραιώς τα 25 κ.ο.κ σε μετοχές των Alpha Bank, Eurobank, Mytilineos, ΔΕΗ, Jumbo, ΟΠΑΠ κ.α. καθαρές συναλλαγές 377 εκατ.

*Πως να μην συνεχιστούν οι εντολές αγοράς στη μετοχή των Ελληνικών Χρηματιστηρίων, με νέα άνοδο 4,53% στα 4,385 ευρώ.

*Με την τελευταία έκθεση της Wood & Co, στο χαρτοφυλάκιο σειράς άλλων ξένων οίκων, ο Ευάγγελος Μυτιληναίος μαζί με κορυφαία στελέχη της εισηγμένης σε σειρά παρουσιάσεων, επαφών στο Λονδίνο. Από την Τρίτη-στην αγγλική πρωτεύουσα- σε παρουσίαση της HSBC σε πολύ μεγάλους πελάτες της και Τετάρτη-Πέμπτη σε συναντήσεις με επικεφαλής επενδυτικών τμημάτων της Citigroup, της BofA, της Morgan Stanley και της Goldman Sachs δίνεται η δυνατότητα ενδελεχούς ενημέρωσης πολύ ισχυρών επενδυτικών παραγόντων για την προοπτική της εταιρείας. Κοινή εκτίμηση (και) στην εγχώρια αγορά, πως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mytilineos με μεθοδικά βήματα προετοιμάζεται για την… Premier League και το City. Στα 3,6 δισ. η αποτίμηση, με την τιμή της μετοχής σε ιστορικά υψηλά, αρκετά κοντά σε τάξη μεγέθους που θα πληροί μία από τις προϋποθέσεις/κριτήρια ένταξης στον δείκτη FTSE100. Τα 4 δισ. θεωρούνται fair για είσοδο στον “δείκτη των δεικτών” (ο δεύτερος σημαντικότερος διεθνώς μετά τον S&P500), πλην όμως με την Wood & Co να ανεβάζει τον πήχη στα 32,20 από 26 ευρώ που είχε θέσει πριν- πολύ πάνω από το συγκεκριμένο όριο. Σχεδόν 5 δισ. εκτιμά ο ξένος οίκος, περιμένοντας για το 2023 αύξηση των ebitda στα 921 εκατ. από    823 εκατ. και καθαρά κέρδη σε 510 από 467 εκατ.

*Γίνεται… κουραστική η DeA, αλλά πως να μην: με νέα άνοδο έως τα 12,54 ευρώ η μετοχή της Autohellas. Νέα ιστορικά υψηλά για το “χαρτί”, αποτίμηση πάνω από 600 εκατ. (360 εκατ. αναλογούν στον βασικό μέτοχο) και τα καλύτερα έρχονται. Λίγη υπομονή, μέχρι τις 15 Μαρτίου. Με την ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων 2022, με τα νεότερα για γενναίο μέρισμα και προοπτικές για evo καταστάσεις.

*Νεότερα από τον κατασκευαστικό κλάδο: οι κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-ΝeoTrans (Κορέα) και ΑΤΜ (Ιταλία)-Egis (Γαλλία) υπέβαλαν δεσμευτικές προσφορές στον διαγωνισμό για τη συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία 362 εκατ. (συμπεριλαμβανόμενου ΦΠΑ) και αφορά σε σύμβαση 11ετούς διάρκειας με τον ανάδοχο. Αρχές Απριλίου η δοκιμαστική λειτουργία του έργου στην συμπρωτεύουσα, σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό, Γιώργο Καραγιάννη. Προ ημερών οι Θεσσαλονικείς είχαν την δυνατότητα (μέσω του Open House) να δουν τον Σταθμό Παπάφη, το κέντρο λειτουργίας κ.α. Να συμπληρώσω πως, η σύμβαση για την προμήθεια επιπλέον 15 συρμών έχει υπογραφεί με ΑΚΤΩΡ- Hitachi. Και οι λεπτομέρειες έχουν τη σημασία τους…

*Σιγή ασυρμάτου από το μέτωπο του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ για τη διαδικασία αποκλειστικών επαφών με την Wade Adams/Κούτρα. Πολλά δημοσιεύματα ήθελαν την συμφωνία να μην προχωρά, να “ναυαγεί”, απάντηση πειστική είτε για αυτό το ενδεχόμενο ή το ακριβώς αντίθετο δεν λάβαμε. Υποθέτω, πως ακόμη μία προσπάθεια θα έγινε τις τελευταίες μέρες, μπορεί και να σφάλλω.

*Μέσω του ΚΡΗΤΗTV το VIDEO για την εξέλιξη των έργων του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Από ψηλά (κατ)όψη του χώρου, εργοταξίου και της όποιας προόδου για ένα έργο, που μόλις τον Δεκέμβριο 2022 επεκτάθηκε ως προς τον αρχικό σχεδιασμό (ο τερματικός σταθμός αυξήθηκε στα 91.000 τμ από 68.000 τμ της αρχικής σύμβασης). Μόλις τελευταία η στήλη αναφερόταν στα τουριστικά επιτεύγματα της Κρήτης. Θα περιοριστώ σε μόνο μία πρόβλεψη: για δημιουργία/λειτουργία ενός πραγματικού Περιφερειακού Αεροπορικού Κόμβου της ΝΑ Ευρώπης ικανού να εξυπηρετεί- σε βάθος 25ετίας- μέχρι 15 εκατομμύρια επισκέπτες τον χρόνο. Οι εργασίες έχουν φτάσει πλέον το 20 και στόχος είναι το νέο αεροδρόμιο να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει το 2026. Ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- GMR, με τον ινδικό κολοσσό να έχει στο χαρτοφυλάκιο του μερικά από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ασίας.

*Δεν πέρασε απαρατήρητη η “βουτιά” 4,5 δισ. στις καταθέσεις επιχειρήσεων-νοικοκυριών τον Ιανουάριο. Μεγαλύτερη μείωση (3 δισ.) αφορά στις επιχειρήσεις.

*Εν τέλει γαλαντόμα η Wood & Co: Στα 32,2 από 26 ευρώ ανεβάζει την τιμή-στόχο για τη Mytilineos, στα 3,8 από 3,4 ευρώ για τον τίτλο της Πειραιώς.

*Εξαιρετικές οι επιδόσεις της Intralot Inc στις ΗΠΑ, “τρέχει” με 729 kiosks το στοιχηματικό στο Οχάιο. Πλέον και live, περισσότερα στο playohio.com.

*ΣΙΔΜΑ: Μεταφέρω από φίλο: Βρίσκουν ευκαιρία τώρα που δεν υπάρχει ενδιαφέρον για τα ΜΙΚΡΑ να πιέζουν ξανά προς τα κάτω την μετοχή της που προσωπικά εκτιμούμε ότι θα αποτελέσει το ΜΠΑΜ της διετίας 2023/2024 προβιβαζόμενη αρχικά στη μικρομεσαία (50-100 εκατ.) και μετέπειτα στην Μεσαία (100 μέχρι και 250 εκατ. ευρώ)…

*Και κλείνω με… ανταπόκριση από Wall Street: Σε ταυρίσια κατάσταση η ΝΑΤ, αφού μετά το χθεσινό +12% με 10,9εκ.τμχ όγκο, συνεχίζει και σήμερα στο +5% στα 4,5$, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε για το Q4 τριπλασιασμό κερδών (36εκ.$ από 10εκ.$), αύξηση στα ναύλα κατά 76% και EBITDA 51εκ.$ από 28εκ.$ στο Q3.Η ΤSLA κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με χθες με ανώτερο ημέρας τα 211$,ενω περιμένουμε το αυριανό investor day και τη νέα αποστολή Grew-6 της SpaceX στις 2 Μαρτίου. Όπως αναφέραμε και χθες κλειδώνουμε κέρδη και προχωράμε σε μείωση του 50% της βραχύ θέσης και για τις δυο μτχ. Ρευστότητα στο 60% με τον ΚΜΟ200(3977μ) για τον SP500 να αποτελεί μέχρι στιγμής ισχυρή στήριξη για ακόμα μια συνεδρίαση.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask