Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΣΕΕΝ: Σε 4 άξονες οι απαντήσεις στις σύγχρονες προκλήσεις για την ακτοπλοΐα

ΣΕΕΝ: Σε 4 άξονες οι απαντήσεις στις σύγχρονες προκλήσεις για την ακτοπλοΐα

Για τέσσερις θεματικές ενότητες εφαρμογής δέσμης μέτρων αντιμετώπισης των άμεσων προκλήσεων της ακτοπλοΐα έκανε λόγο σήμερα, κατά την εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας που έλαβε χώρα στο ε/γ-ο/γ πλοίο “ΕΛΥΡΟΣ”, ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Διονύσιος Θεοδωράτος.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Μητροπολίτης Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Κέας και Μήλου κ. Δωρόθεος, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστος Στυλιανίδης, ο Υφυπουργός κ. Ιωάννης Παππάς, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Εμμανουήλ Κουτουλάκης, η ηγεσία του Λιμενικού Σώματος, βουλευτές, καθώς και πλήθος προσωπικοτήτων και εκπροσώπων φορέων του ευρύτερου ναυτιλιακού χώρου. 

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Διονύσιος Θεοδωράτος στον χαιρετισμό του τόνισε τα ακόλουθα:

“Σας ευχαριστώ για την ευγενική σας ανταπόκριση και την παρουσία σας που τιμά τον Σύνδεσμο Επιβατηγού Ναυτιλίας, ενός Συνδέσμου ο οποίος διανύει τα 103 χρόνια λειτουργίας του.

Ο Σ.Ε.Ε.Ν με τις 23 εταιρείες επιβατηγού ναυτιλίας, με πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 82.000 επιβατών, συνολικής χωρητικότητας άνω των 737.000 κόρων (Κ.Ο.Χ), και με απασχολούμενους κοντά στους 4.000 ναυτικούς, αποτελεί τον κύριο πυλώνα στήριξης και θεσμικό αξιόπιστο συνομιλητή του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ελληνικής Κυβέρνησης για όλα τα ζητήματα της επιβατηγού ναυτιλίας και στήριξης της νησιωτικότητας με γνώμονα το συμφέρον της ελληνικής οικονομίας και την ανάδειξη της Ελληνικής σημαίας και του Έλληνα ναυτικού.

Ένας θεσμικός φορέας εκπροσώπησης του κλάδου των επιβατηγών πλοίων στην Ελλάδα με ουσιαστική συμβολή όχι μόνο στη ναυτιλιακή απασχόληση αλλά και στην απασχόληση και ανάπτυξη ευρύτερων παραγωγικών τομέων, στη συνοχή, στη γεωγραφική συνέχεια της χώρας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στον τουρισμό, στην ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών και στήριξη της νησιωτικότητας.

Ως κοινωνικός εταίρος επιλέγουμε σταθερά τον δρόμο της συνεργασίας και την ακλόνητη βούληση να διαχειριστούμε με υπευθυνότητα το ακτοπλοϊκό μεταφορικό έργο για την ενίσχυση του αναπτυξιακού χαρακτήρα των γραμμών, σταθερότητας και ασφάλειας του ακτοπλοϊκού δικτύου.

Στο πλαίσιο αυτό διαπραγματεύεται και υπογράφει για σειρά ετών τρεις  Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας πληρωμάτων οι οποίες κυρώνονται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Στο σημείο αυτό, να επισημάνω τη θετική συμβολή των πληρωμάτων μας, τόσο για την αξιόπιστη εκτέλεση των δρομολογίων όσο και για τις εξαιρετικές υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό.

Δεν θα αναφερθώ για τις επιπτώσεις του γεωπολιτικού, ενεργειακού και κοινωνικοοικονομικού παγκόσμιου περιβάλλοντος, ούτε για το ζήτημα της απανθρακοποίησης από την εφαρμογή της δέσμης των μέτρων του «Fit for 55» και τους νέους κανονισμούς.

Είναι σημαντική όμως η χάραξη των επιμέρους δράσεων για την απανθρακοποίηση και τη μετάβαση και του ακτοπλοϊκού τομέα ως υπηρεσία γενικού συμφέροντος, να λαμβάνει υπόψη και να συμβάλει στη διατήρηση και περαιτέρω προώθηση της παγκόσμιας ηγετικής θέσης της χώρας μας, στις πράσινες ναυτιλιακές τεχνολογίες, υπηρεσίες και λύσεις για την περαιτέρω τόνωση και τη δημιουργία σύγχρονων θέσεων εργασίας, διατηρώντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.

Οι προτάσεις του Συνδέσμου συνοψίζονται κυρίως σε τέσσερις θεματικές ενότητες εφαρμογής δέσμης μέτρων αντιμετώπισης των άμεσων προκλήσεων της ακτοπλοΐας:

• Χρηματοδότησης των επενδύσεων απανθρακοποίησης του ακτοπλοϊκού στόλου.

Η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοΐα στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης είναι αυτή της ανανέωσης του στόλου, καθώς ακόμη αναμένουμε να ανοίξουν κύκλοι χρηματοδότησης. Οι επενδύσεις απανθρακοποίησης με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του αποτυπώματος του στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας θα πρέπει να αφορούν κυρίως έργα ναυπήγησης νέων πλοίων ή εκσυγχρονισμού υφιστάμενων πλοίων με μηχανές χρήσης διπλού εναλλακτικού καυσίμου.

• Επικαιροποίησης της λιμενικής διακυβέρνησης και υλοποίησης των λιμενικών υποδομών στήριξης της πράσινης μετάβασης.

Είναι επιβεβλημένη η επικαιροποίηση του πλαισίου λιμενικής διακυβέρνησης για την επένδυση των λιμενικών τελών και των δικαιωμάτων που καταβάλλουν οι επιβάτες και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, βελτίωση της λειτουργικότητας, της ασφάλειας, της υποδομής εναλλακτικών καυσίμων και χρεώσεων ώστε να μην θέτουν εμπόδια στη νησιωτικότητα, στη βιώσιμη ακτοπλοϊκή κινητικότητα και στον τουρισμό.

• Η Ναυτική εκπαίδευση και προσέλκυση των νέων για στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων και ευρύτερα της Ναυτιλίας μας.

• Εφαρμογής δημοσιονομικών μέτρων στήριξης και αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας όπως:

Ισότιμης αντιμετώπισης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου με τις διεθνείς και εσωτερικές γραμμές των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ανάλογες πολιτικές όπως και άλλων κρατών της Ε.Ε.

· Διατήρηση του Φ.Π.Α. 13% στους επιβάτες καθώς και η επέκταση του  στα Ι.Χ. αυτοκίνητα από 1/1/2025

· Ο επαναπροσδιορισμός των όρων και προϋποθέσεων των προκηρύξεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας – μίσθωσης πλοίων – για την εξυπηρέτηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας

· Κανονισμός αρχών και λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ)

· Εφαρμογή κανονισμού 352/2017 – απελευθέρωση λιμενικών υπηρεσιών – στερεά απόβλητα και άλλες υπηρεσίες (καβοδεσίας, γενικών υπηρεσιών προς τους επιβάτες, ρυμούλκησης)

· Ηλεκτρονικό Σύστημα Κράτησης Θέσεων στην Ακτοπλοΐα – ΗΣΚΘΕΕΑ.

Η δημοσίευση του επικαιροποιημένου σχεδίου του Π.Δ. με τις απόψεις του ΣΕΕΝ που ήδη έχει αποσταλεί στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΝΑΝΠ/ΔΘΣ, αποτελεί την πλέον ώριμη απλουστευμένη διαδικασία για τη ρύθμιση του ζητήματος των ηλεκτρονικών κρατήσεων. Σημειώνεται ότι το υφιστάμενο από 20ετίας θεσμικό πλαίσιο θεωρείται ήδη τεχνολογικά παρωχημένο με βάση τις σύγχρονες εφαρμογές και εξελίξεις στον τομέα της πληροφορικής και της ψηφιοποίησης.

Τελευταία επικαιροποίηση (άυλης μορφής εισιτήρια) υπήρξε το έτος 2014 με τις διατάξεις του Π.Δ. αριθ. 12/19-1-2015.

Για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους απαιτείται συντονισμός, εξορθολογισμός και μεταρρυθμιστική πολιτική.

Η συνεργασία, ο διάλογος, η διαβούλευση με το σύνολο της Ναυτιλίας μας είναι σταθερή επιλογή και ακλόνητη βούλησή μας.

Εύχομαι σε όλους σας καλή χρονιά και επιτυχία στους στόχους σας.

Κανένας μας δεν ξεχνάει όσους λείπουν για δουλειά μέσα στις θάλασσες,  καλή χρονιά με υγεία και ευημερία σε σας και στις οικογένειές σας.

Δεν θα πρέπει να παραλείψουμε την εξίσου σημαντική συνεισφορά όλων των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, του προσωπικού ΥΝΑΝΠ, του ΝΑΤ στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για τη στήριξη της νησιωτικότητας, της οικονομίας, των αναγκών του ακτοπλοϊκού δικτύου και μεταφορών, καθώς και της διασύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα.

κ. Υπουργέ Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη, θέλω να σας διαβεβαιώσω την εκτίμησή μας για τον ρόλο του Υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος στην προώθηση και υποστήριξη της επιβατηγού ναυτιλίας, της ακτοπλοΐας μας. Ο τομέας αυτός είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ευημερία της χώρας μας, παρέχοντας θέσεις εργασίας, ενισχύοντας την τουριστική ισχύ και συμβάλλοντας στη διαμόρφωση μιας ισχυρής και σταθερής οικονομίας.

Ως πρόεδρος του Συνδέσμου μας, θέλω να επισημάνω τη δέσμευσή μας προς τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση του ναυτιλιακού κλάδου. Στο πλαίσιο αυτό, θα υποστηρίξουμε πρωτοβουλίες σας με την εμπειρία και τη γνώση σας στο «Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι» που προωθούν την καινοτομία, την αειφορία, τη στήριξη και δημοσιονομική ενίσχυση του κλάδου μας”.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ