*Αναφορά και σήμερα στο Ουκρανικό με Parody Boris Johnson ” We are holding more serious sanctions in reserve and will not hesitate to introduce them when the Russian army reaches Paris”.
*Κοίτα, που θα συμφωνήσω-για ακόμη μία φορά- με τα γραφόμενα του Νίκου (Ελευθερόγλου). Ο λόγος; διαβάζοντας το “Εμείς δεν είχαμε (σχεδόν ποτέ) Πούτιν. Να το προσέξεις, μου απάντησε ένας από τους πληροφοριοδότες μου. Νέα προειδοποίηση-χθες βράδυ- της Ουάσιγκτον προς το Κίεβο, για ρωσική επίθεση εντός 48 ωρών. Πάντως στην Wall Street δεν ενστερνίζονταν αυτή την εκτίμηση.
*Η ημέρα ξεκινά με την ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων 2021 του ΟΤΕ και των Ελληνικών Πετρελαίων. Κοτζάμ Timotheus Hoettges ήρθε Αθήνα, συναντήθηκε με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, είπε on camera για επενδύσεις 3 δισ. και η μετοχή του ΟΤΕ δεν θα έδινε την δική της performance στο ταμπλό; Αυτά δεν γίνονται, κοινή λογική. Νέα άνοδος για τη μετοχή στα 18,18 ευρώ (με 2,13%) στα υψηλά ημέρας. Είναι η υψηλότερη τιμή-σχεδόν- 18ετίας. Στα 8,15 δισ. η αποτίμηση. Με Μιχάλη Τσαμάζ, μην τα ξανά λέμε.
*Νέα πτώση για την Coca Cola, στα 26,70 (με μείον 2,20%), στα 9,93 δισ. η αποτίμηση. Δύσκολη η κατάσταση για την ομάδα του Αναστάση Δαυίδ, “ματώνει” ο όμιλος λόγω Ρωσίας. Μια χαρά τα ανέλυσε ο Απόστολος (Σκουμπούρης).
*Μαθαίνω, πως γνωστή αλυσίδα “άρτου-σκευασμάτων κ.λ.π” από τα ηχηρά ονόματα της αγοράς έχει βάλει “πωλητήριο”. Σας παραπέμπω στην πρόσφατη εκτίμηση μας για τα ebitdaΧ φορές, που θα γίνουν 1-2 deals μέσα στο 2022
*Τα είδατε τα “διυλιστήρια”, Ελληνικά Πετρέλαια στα 6,97 ευρώ (4,03%), Motor Oil στα 14,70 (3,52%). Και οι 2 όμιλοι θα διανείμουν μέρισμα για “γερά πορτοφόλια”. Υποθέτω, πως τις τελευταίες ημέρες ο Πέτρος Τζαννετάκης θα είχε πολλές κρούσεις από επενδυτές του εξωτερικού. Με το βαρέλι στα 100 plus$ και διψήφια περιθώρια στην διύλιση. Τα λέγαμε από νωρίς χθες, όποιος διαβάζει νωρίς-πριν την συνεδρίαση και το 2ο espressάκι- στο τέλος της ημέρας περνά από το “ταμείο”.
*IntraKat: θεριό ανήμερο, μου χαρακτήρισε τη μετοχή γνωστός χρηματιστής, μετά το χθεσινό 7,14% στα 2,25 ευρώ. Είπαμε η “νέα γενιά” που έχει αναλάβει (τα επενδυτικά) με τις κατάλληλες προσθήκες (George Elliott με το fund Orasis) θα την πάει “τραίνο” την εισηγμένη. Όμως τι βλέπω: η Intrakat στα 168,9 εκατ. με την AVAX στα 131,2 εκατ. Κάτι δεν… ρολάρει καλά στο μαγαζί του Χρήστου Ιωάννου, για να το προσέξουν. Δεν θέλω να υποθέσω, πως οι πωλητές στη μετοχή είναι insiders που γνωρίζουν περισσότερα για την νέα σύμβαση της “Αττικής Οδού”. Χωρίς πληροφόρηση, χωρίς να έχω ακούσει το παραμικρό εκτιμώ, πως πολύ δύσκολα θα είναι στην “επόμενη ημέρα” της “Αττικής Οδού” η AVAX. Πείτε το διαίσθηση, μην σας πάρω και στο… λαιμό μου.
*Πάλι θα γράψω, δεν γίνεται να μην… ο λόγος για την Autohellas. Με overdrive ο Ευτύχης Βασιλάκης, στα 10,40 η μετοχή με νέα άνοδο 2,77%. Στις 3 Μαρτίου η ανακοίνωση οικονομικών μεγεθών 2021. Save the Date, που λέμε στα Δυτικά Προάστια.
*Η Cenergy είναι holding, 2 σε 1, και Σωληνουργεία Κορίνθου και Ελληνικά Καλώδια. Να σας παραπέμψω στην χθεσινή αναφορά για την StoryGazMondazh των Ρώσων ολιγαρχών Boris & Arkady Rotenberg. Σε ιστορικά υψηλά η μετοχή, στα 4,06 ευρώ, με αποτίμηση στα 772,1 εκατ. Πόσο καιρό λέω, πως θα είναι το τρίτο “χαρτί” του ευρύτερου ομίλου Viohalco στον FTSELarge Cap. Τα περί Χάρη Ηλιάδη και Goldman Sachs, O.K τ’ ακούω, ωστόσο εάν δεν ήταν ο όμιλος “λίρα εκατό” και-πλέον- μέσα στην 3άδα της Ευρώπης, δεν…το success έχει ονοματεπώνυμο Γιάννης και Μιχάλης Στασινόπουλος συν η καλοκουρδισμένη ομάδα στα Οινόφυτα.
*Έχει κουράσει-επενδυτικά- η Sarantis, καλή η εταιρεία, Ο.Κ αλλά από… τηγανήτα ελάχιστα. Βλέπω την Swedbank να ρευστοποιεί την θέση της, επιφυλάσσομαι για την Fidelity. Μόνο μ’ ένα μέρισμα 2,5%-3% τόσα χρόνια, ούτε σε…μοναστήρι.
*Ideal, ετήσια έκθεση στις 31/3. Θα έχει προλάβει να κλείσει ένα deal μέχρι τότε ο Λάμπρος Παπακωνσταντίνου; Το γνωρίζει άριστα το παιχνίδι. Μου λέει ο Βασίλης (mikrometoxos.gr), ο Λάμπρος θα κάνει θαύματα. Το καλό με αυτόν τον χριστιανό είναι ότι ξέρεις ότι αποβλέπει στο οικονομικό όφελος. Ούτε κόμπλεξ με τίτλους και θέσεις έχει, ούτε κοιτάει απλά να έχει… απλά μια εισηγμένη εταιρία. Πάει ο άνθρωπός ταμείο και μαζί με αυτόν και οι συνέταιροι του μικροί και μεγάλοι.
*Σκέψεις φίλου της στήλης: Μπορεί η Ελληνική αγορά να υπεραποδώσει των ξένων το 2022 έπειτα από την υποαπόδοση της μετά το 2020;
α) Αυτή την στιγμή το Ελληνικό χρέος απέχει από την επενδυτική διαβάθμιση κατά δύο βαθμίδες για τους οίκους αξιολόγησης S&P και Fitch και τρεις για τη Moody’s. Οι προοπτικές σύμφωνα με τις Fitch και S&P είναι θετικές, ενώ σταθερές τις αποτιμά η Moody’s.
β) Για το 2022 οι λήξεις χρέους αν εξαιρέσουμε τα έντοκα γραμμάτια (€11,8 δισ.) διαμορφώνονται στα €8 δισ. Tο μεγαλύτερο μέρος του χρέους αποτελείται από τα δάνεια σε EFSF και ESM (περίπου €190 δισ.). Τo υπόλοιπο μέρος των δανείων του ΔΝΤ (1,7 δισ. ευρώ) αναμένεται να αποπληρωθεί μέχρι τον Μάρτιο του 2022. Καθώς οι λήξεις είναι πολύ μακροπρόθεσμες, κίνδυνος ασφυξίας δεν φαίνεται να υπάρχει στο άμεσο μέλλον.
γ) Μακροπρόθεσμα τα κεφάλαια που σχετίζονται με το Ταμείο Ανάκαμψης θα στηρίξουν την οικονομία, και κυρίως τομείς όπως η ψηφιοποίηση, η πράσινη μετάβαση και οι κατασκευές.
δ) Βραχυπρόθεσμα, ωστόσο ο υψηλότερος πληθωρισμός, το αυξημένο ενεργειακό κόστος (φυσικό αέριο, τιμές ηλεκτρικής ενέργειας), τα γεωπολιτικά, η σταδιακή απόσυρση της εξαιρετικά διευκολυντικής νομισματικής πολιτικής εγκυμονούν κινδύνους.
*Ότι γίνεται “πάρτι” στις ναυλώσεις των πλοίων κοντέινερς είναι γνωστό, αλλά η ακόλουθη είδηση το ξεπερνάει. Το “Aegean Express” της Euroseas, συμφερόντων Αριστείδη Πίττα, ναυλώθηκε με 41 χιλιάδες δολάρια της ημέρα για 36-39 μήνες. Πρόκειται για το μικρότερο πλοίο της εταιρείας (1.439 teu) και το γηραιότερο (χτισμένο το μακρινό 1997). Θα αποφέρει στην Euroseas 32 εκατομμύρια δολάρια EBITDA. Αυτό δεν είναι σίδερο στο νερό, αλλά χρυσός, όπως θα έλεγαν οι παλαιότεροι.