Με νέα έργα στο σιδηρόδρομο, με το νέο εμπορευματικό κέντρο στη Λάρισα αλλά και με την ανάπτυξη του Θριασίου ΙΙ αναμένεται να διεκδικήσει η χώρα μας τη θέση του διαμετακομιστικού κόμβου της ευρύτερης περιοχής.
Οι δυνατότητες που έχει σήμερα η Ελλάδα στο χώρο των logistics αναμένεται να αυξηθούν αφού σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης από το βήμα του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, η ελληνική κυβέρνηση θέτει τρεις βασικές προτεραιότητες για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, το οποίο θα τη βοηθήσει να αναδειχτεί σε διεθνές εμπορευματικό κέντρο.
Όσον αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο ο προγραμματισμός περιλαμβάνει αλλαγή στις χρεώσεις για τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής, νέα έργα του σιδηροδρομικού δικτύου με διασύνδεση των μεγάλων λιμένων της χώρας με τον σιδηρόδρομο – ένα έργο προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ καθώς και ολοκλήρωση των σημαντικότερων έργων ηλεκτροδότησης και σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου.
Παράλληλα θα επιδιωχθεί και η άρση συγκριμένων στρεβλώσεων της αγοράς σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, όπως η έλλειψη διαθέσιμων μηχανών έλξης, η έλλειψη οδηγών αμαξοστοιχιών και ο εξορθολογισμός των χρεώσεων χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής.
Στις προτεραιότητες του υπουργείου εντάσσεται και η ολοκλήρωση ενός λειτουργικού δικτύου σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών. «Η υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου των Αμαξοστοιχιών (ETCS) θα δώσει τη δυνατότητα για περαιτέρω αύξηση της παραγωγής και μείωση του κόστους. Ταυτόχρονα, σχεδιάζονται νέα έργα για την διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου αφενός με όλους τους κύριους λιμένες εμπορευματικών μεταφορών, όπως η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος και η Καβάλα, και αφετέρου με σημαντικές εμπορευματικές και βιομηχανικές ζώνες στην ενδοχώρα» σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Επιπλέον θα επιδιωχθεί και η ανάπτυξη ολοκληρωμένων εμπορευματικών κέντρων, κάτι που απουσιάζει σήμερα από την εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας.
Ένα τέτοιο θα αποτελέσει το Θριάσιο, το οποίο μετά και τις τελικές εγκρίσεις από την ΕΕ θα μετατραπεί σε ένα από τα πιο σημαντικά σύγχρονα διατροπικά κέντρα εμπορευματικών μεταφορών και logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπης, δεδομένης και της γειτνίασης με το λιμάνι του Πειραιά αλλά και της δυνατότητας εξυπηρέτησης πολυτροπικών εμπορευματικών μεταφορών.
Σύμφωνα με το υπάρχον πλάνο έως τον Ιούνιο του 2021 αναμένεται να ξεκινήσει η νέα υποβολή προσφορών για ένα δεύτερο ΣΔΙΤ στην ίδια τοποθεσία, το Θριάσιο ΙΙ, εναν δηλαδή διατροπικό εμπορευματικό σταθμό που θα αναπτυχθεί δίπλα στο Θριάσιο Ι.
Ενέργειες δρομολογούνται και για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, η γεωστρατιγική σημασία του οποίου αφορά την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Και εδώ το έργο χαρακτηρίζεται από μοναδικά πλεονεκτήματα, όπως η εγγύτητα με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (8 χλμ.) και η διατροπικότητα.
Τέλος, σύντομα αναμένεται να ανακοινωθεί και η μελέτη σκοπιμότητας για την δημιουργία ενός τρίτου κέντρου εφοδιαστικής στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του πρώην εργοστασίου ζάχαρης στη Λάρισα.