Για τον τρόπο που θα ανοίξουν τον επόμενο μήνα τα σχολεία μίλησε στο OPEN TV η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, τονίζοντας πως «η τάση είναι για τα ηπιότερα δυνατά μέσα, γιατί πλέον έχουμε επιστρέψει στην κανονικότητα».
«Είμαστε σε μία συνεχή συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, με τον κ. Πλεύρη, με τις ομάδες των ειδικών, με τους γιατρούς, με τον ΕΟΔΥ. Βλέπετε όμως ότι γενικότερα είμαστε σε μία φάση συνύπαρξης με την πανδημία. Δεν έχουν παρθεί ακόμα οριστικές αποφάσεις. Συζητάμε με τους ειδικούς. Καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της πανδημίας έχουμε συνεργαστεί πάρα πολύ στενά με τους ειδικούς και έχουμε πάρει τις προτάσεις τους και νομίζω τα πρωτόκολλα έχουν λειτουργήσει πολύ καλά έως τώρα και μάλιστα κλείσαμε και μία πάρα πολύ καλή σχολική χρονιά παρά τις αντίξοες συνθήκες. Γενικώς η τάση είναι για τα ηπιότερα δυνατά μέτρα. Το ηπιότερο δυνατόν πρωτόκολλο διότι πλέον έχουμε επιστρέψει στην κανονικότητα», είπε η κ. Κεραμέως.
Απαντώντας σε ερωτήματα για τα πρωτόκολλα ή τη διενέργεια self test από μαθητές και εκπαιδευτικούς η υπουργός Παιδείας απάντησε «πάμε σε όσο το δυνατόν μια πιο κανονική σχολική χρονιά» προσθέτοντας ότι «έχουμε φύγει από τη λογική του συστηματικού ελέγχου διότι αυτό πλέον δεν αποδίδει. Σημειωτέον, δε, ότι έχει εμβολιαστεί και έχει νοσήσει ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Έχουμε άλλα δεδομένα πλέον. Το καλοκαίρι μεγάλος αριθμός νόσησε. Άρα πάμε σε μία νέα φάση όπου βλέπετε ότι δεν υπάρχουν ουσιαστικά μέτρα όπως υπήρχαν προηγουμένως».
Σε σχέση με το τι θα συμβεί σε περίπτωση που παιδί βρεθεί θετικό στον κορονοϊό η Νίκη Κεραμέως υπογράμμισε ότι «η πολιτεία έχει μέτρα για όποιον νοσήσει που είναι καραντίνα 5 ημερών και μετά έξοδος με μάσκα. Εκεί κινούμαστε και εμείς. Δεν θα κάνουμε κάτι διαφορετικό από ό,τι συνέβη σε όλη την κοινωνία».
Επιπρόσθετα, η υπουργός Παιδείας διαβεβαίωσε ότι «είμαστε σε διαρκή συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, τους ειδικούς, τον ΕΟΔΥ καθώς είμαστε σε μια φάση συνύπαρξης με τον κορονοϊό» ενώ, όπως είπε, «καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας τα πρωτόκολλα έχουν λειτουργήσει πολύ καλά».