Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΜΕΤΑΦΟΡΕΣΠρος υπογραφές τα έργα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Αίγιο-Ρίο

Προς υπογραφές τα έργα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Αίγιο-Ρίο

Στην προσυμβατική περίοδο βρίσκονται οι δύο διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και την ολοκλήρωση της διπλής γραμμής Αίγιο-Ρίο, με στόχο να υπογραφούν εντός του φθινοπώρου.

Ο έλεγχος των συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει ολοκληρωθεί και απομένει έγκριση από τη Διαχειριστική Αρχή η οποία αναμένεται από μέρα σε μέρα. Στη συνέχεια τα δύο έργα θα παρουσιαστούν στη Βουλή. Τα δύο αυτά έργα σηματοδοτούν την ολοκλήρωση της δημοπράτησης μεγάλων σιδηροδρομικών έργων μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ακολουθήσει το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Ανάδοχος για το έργο της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα είναι η ΑΒΑΞ και το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ για τη γραμμή Αίγιο-Ρίο.

Τα δύο παραπάνω έργα αποτελούν σημαντικό πυλώνα εκσυγχρονισμού του δικτύου καθώς η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα θα επιτρέψει τη δρομολόγηση σύγχρονων τρένων από την Αθήνα μέχρι τα Μετέωρα.

Με την λειτουργία της ηλεκτροκίνησης η διαδρομή Αθήνα-Καλαμπάκα θα μπορεί να καλύπτεται σε λιγότερο από 3 ώρες με ασφάλεια και ένα ταξίδι που θα αποτελεί ευχάριστη εμπειρία για τον επιβάτη. Με την προϋπόθεση τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων τα πρώτα ηλεκτροκίνητα τρένα θα δρομολογηθούν στο παραπάνω τμήμα, το 2026.

Παράλληλα είναι το πρώτο βήμα για την μελλοντική σχεδιαζόμενη επέκταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα. Για τη νέα γραμμή υπάρχει εγκεκριμένο κονδύλι από το CEF II για να προχωρήσουν οι μελέτες.

Το τρένο στην Πάτρα

Το δεύτερο έργο αφορά την επαναλειτουργία της γραμμής από το Αίγιο μέχρι το Ρίο. Η νέα γραμμή, που δεν θα έχει σχέση με την υφιστάμενη μετρική, θα είναι διπλή, ηλεκτροκινούμενη, με σηματοδότηση και δυνατότητα ανάπτυξης ταχυτήτων έως και 200χλμ/ώρα σε κάποια τμήματα. Εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, το 2026 θα ξεκινήσουν τα πρώτα εμπορικά δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα. Το δρομολόγιο με ένα express τρένο θα διαρκεί λιγότερο από 2 ώρες.

Στο τμήμα Αίγιο-Ρίο συμπεριλαμβάνεται και η σήραγγα Παναγοπούλας όπου με 4,5 χιλιόμετρα θα γίνει η 4η μεγαλύτερη στη χώρα, πίσω από εκείνη της Όθρυος, του Καλλιδρόμου και των Τεμπών.

Στη νέα γραμμή Αίγιο-Ρίο οι σταθμοί θα είναι όλοι καινούργιοι, όπως συνέβη άλλωστε και στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο.

Με το έργο αυτό θα απομένει πλέον το τελευταίο τμήμα από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας που ολοκληρώνει πλήρως την σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Πάτρα. Ο διαγωνισμός για αυτό το τμήμα ξεκίνησε φέτος.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ