Στην μετακίνηση των γραμμών του τραμ, οδηγούν τα έργα στο Ελληνικό πέραν των ήδη γνωστών έργων υποδομής που προγραμματίζονται (υπογειοποίηση της Ποσειδώνος κ.α.). Σύμφωνα με τον εγκεκριμένο σχεδιασμό του συνολικότερου έργου ανάπλασης της περιοχής προβλέπεται η κατασκευή μιας νέας γραμμής Τραμ βορειότερα (πιο κοντά στον Άλιμο) από την υφιστάμενη. Η νέα, μετατοπισμένη γραμμή υφίσταται δεν θα είναι εμπορική αλλά “service line”, δηλαδή μια γραμμή που θα εξυπηρετεί την κίνηση των Τραμ από/προς το Αμαξοστάσιο του Ελληνικού. Σήμερα η παραλιακή γραμμή του Τραμ μετά τη στάση “2η Αγίου Κοσμά” προς Γλυφάδα, δημιουργεί ένα κόμβο, περνά στο χώρο του Ελληνικού και τελικά φτάνει στο Αμαξοστάσιο. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα κατασκευαστεί μια νέα γραμμή, η οποία θα πηγαίνει από/προς το χώρο του Ελληνικού από την στάση “1η Αγίου Κοσμά”. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας γραμμής Τραμ, η οποία θα παραδοθεί προς χρήση στην ΣΤΑΣΥ, η υφιστάμενη θα ξηλωθεί και στη θέση της θα κατασκευαστούν κτίσματα. Παράλληλα, σε επόμενο στάδιο προβλέπεται η επέκταση της γραμμής αυτής κοντά και παράλληλα με την λεωφόρο Βουλιαγμένης όπου θα συνδεθεί με το σταθμό Μετρό “Αργυρούπολη”. Στη συνέχεια προβλέπεται η δημιουργία στάσεων εντός του Ελληνικού που θα εξυπηρετούν την εσωτερική κίνηση στο χώρο της επένδυσης. Σημειώνεται ότι η κατασκευή της νέας γραμμής και η αποξήλωση της παλιάς γίνεται αποκλειστικά με χρηματοδότηση της Lamda Development στο πλαίσιο της εργολαβίας ανάπτυξης υποδομών που έχει υπογράψει με την ΑΒΑΞ. Σε εξέλιξη ήδη μια εργολαβία της Αττικό Μετρό για την επέκταση του Αμαξοστασίου με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ. Το έργο θεωρείται κρίσιμης σημασίας για τον επαρκή “σταυλισμό” των συρμών Τραμ. Με την προμήθεια των 25 νέων συρμών από την Alstom, ο στόλος μεγάλωσε σημαντικά και ο υφιστάμενος χώρος δεν επαρκεί. |