Ο θεσμός που έχει γίνει… Μέκκα της παγκόσμιας ναυτιλίας εδώ και πάνω από πέντε δεκαετίες επιστρέφει. Πρόκειται για την έκθεση που οριοθετεί τις παγκόσμιες εξελίξεις στους θαλάσσιους δρόμους, στο εμπόριο, στις οικονομίες ολόκληρων χωρών αλλά και στις παγκόσμιες ισορροπίες συναλλάγματος και commodities.
Ο λόγος για την έκθεση Ποσειδώνια, την κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο που έχει γίνει θεσμός εδώ και περίπου 55 χρόνια, ενώ φέτος επιστρέφει ύστερα από τέσσερα χρόνια καθώς μεσολάβησαν δύο χρόνια πανδημίας, η διοργάνωση του 2020 είχε ακυρωθεί, ενώ η τελευταία έκθεση είχε γίνει το 2018.
Με περίπου 1.900 συμμετοχές εταιρειών από 87 χώρες, 24 εθνικά περίπτερα, δέκα κυβερνητικές αποστολές και 64 συνέδρια και σεμινάρια, η Έκθεση Ποσειδώνια 2022 επιστρέφει δυναμικά και αναμένεται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς είναι το πρώτο μεγάλο event στον κλάδο μετά από δύο χρόνια πανδημίας.
Η φετινή 27η έκθεση θα λάβει χώρα την επόμενη εβδομάδα, μεταξύ 6 και 10 Ιουνίου στο Athens Metropolitan Expo και φιλοδοξία των διοργανωτών είναι οι συμμετοχές να πλησιάσουν ή και να προσεγγίσουν τα επίπεδα του 2018, όταν και είχε γίνει ρεκόρ όλων των εποχών με 2.011 εκθέτριες εταιρείες και πάνω από 22.000 επισκέπτες από 92 χώρες.
Όπως τόνισε την περασμένη Τετάρτη ο Διευθύνων Σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε. Θεόδωρος Βώκος σε συνάντηση με δημοσιογράφους του ναυτιλιακού χώρου, «φιλοδοξία μας είναι να προσεγγίσουμε τους αριθμούς της προηγούμενης διοργάνωσης του 2018. Πρόκειται για μια διοργάνωση που το συνολικό της αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία ξεπερνά τα 60 εκατ. ευρώ, έσοδα που κατευθύνονται στις τοπικές επιχειρήσεις των κλάδων της φιλοξενίας, της εστίασης, της διοργάνωσης εταιρικών εκδηλώσεων και των μεταφορών. Είχε υπάρξει κενό για μια τετραετία, λόγω της πανδημίας, οπότε οι περίπου 1.900 εταιρείες που θα συμμετάσχουν απ’ όλο τον κόσμο έχουν πράγματα να δείξουν, να παρουσιάσουν και να ανακαλύψουν».
Σύμφωνα με τον κ. Βώκο, αυτή την τετραετία οι εξελίξεις έτρεξαν με πολύ γοργούς ρυθμούς στη ναυτιλία, την ενέργεια, τις νέες τεχνολογίες που συνδέονται με τη ναυτοσύνη και περίμεναν τέσσερα χρόνια για να παρουσιαστούν. Επίσης, η φετινή έκθεση γίνεται σε μια πολύ δυναμική συγκυρία για τον κλάδο της ναυτιλίας παγκόσμια. Για όλους αυτούς τους λόγους, αισιοδοξούμε ότι η φετινή διοργάνωση θα είναι εξαιρετικά επιτυχημένη και θα ανοίξει νέους δρόμους, όπως πάντα κάνει αυτή η παγκόσμιου βεληνεκούς έκθεση».
Και φέτος την πρωτοκαθεδρία στις συμμετοχές θα έχουν χώρες όπως Κίνα, Ιαπωνία και Ν. Κορέα, που διαθέτουν πολλά ναυπηγεία αλλά και εταιρείες που εμπλέκονται σ’ όλη την αλυσίδα της ναυτοσύνης, ενώ δυναμικό παρόν θα δώσει η Πολωνία, η οποία μαζί με τη Βραζιλία συμμετείχαν για πρώτη φορά με δικά τους περίπτερα στην προηγούμενη διοργάνωση του 2018.
Σημαντική παρουσία θα έχουν παραδοσιακές ευρωπαϊκές δυνάμεις όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Δανία και η Ολλανδία, ενώ όπως τονίζει ο κ. Βώκος, μεγάλη συμμετοχή έχει η Τουρκία με 58 εταιρείες. Στην έκθεση Ποσειδώνια συμμετέχουν τόσο παραδοσιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στη ναυτιλία, όσο και ναυπηγία, πετρελαϊκές εταιρείες, διυλιστήρια, εταιρείες IT και νέων τεχνολογιών, υποστηρικτικές υπηρεσίες προς τη ναυτιλία, εξοπλισμού, ασφάλειας κ.λπ.
Ιδιαίτερα κρίσιμη και νευραλγική συγκυρία
Η 27η έκθεση Ποσειδώνια γίνεται σε μια κρίσιμη και πολύ νευραλγική συγκυρία για τις παγκόσμιες μεταφορές, μετά απ’ ό,τι έχει λάβει χώρα τα τελευταία χρόνια, με την πανδημία, την κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας, την εκρηκτική αύξηση των τιμών ενέργειας, τον «πόλεμο» δασμών ΗΠΑ και Κίνας, την περιχαράκωση χωρών και οικονομιών αλλά και τον πραγματικό πόλεμο που κήρυξε η Ρωσία στην Ουκρανία.
Αν σε όλα αυτά προστεθεί η κλιματική κρίση και όλο το… τσουνάμι των αλλαγών που μένουν να γίνουν στις παγκόσμιες μεταφορές ώστε να περιοριστεί καταλυτικά και βιώσιμα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καταλαβαίνουμε ότι η συγκυρία είναι εξαιρετικά κρίσιμη και με τις πλέον σύνθετες προκλήσεις.