Ρόλο “κλειδί” για την ανάκαμψή τους στην post COVID-19 εποχή αποδίδουν οι ελληνικές επιχειρήσεις στην καινοτομία και στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, αναφέρει ο ΣΕΠΕ.
Ειδικότερα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας σημειώνει πως στην ερώτηση “τι θα ξεκλειδώσει την ανάκαμψη από την κρίση του COVID-19” οι ελληνικές εταιρείες, σε ποσοστό 60%, απαντούν οι επενδύσεις για την προώθηση της καινοτομίας και την παρουσίαση νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Η προσαρμοστικότητα και το ανθρώπινο κεφάλαιο θεωρούνται οι δεύτεροι πιο κομβικοί παράγοντες για την ανάκαμψη των εταιρειών την επόμενη ημέρα της πανδημίας. Συγκεκριμένα, στην ίδια ερώτηση το 49,1% των εταιρειών βλέπει ως διέξοδο την προσαρμογή του στρατηγικού και επιχειρηματικού τους πλάνου. Αντιστοίχως, η ενίσχυση της εταιρείας τους με τα κατάλληλα στελέχη είναι το σημείο – κλειδί για 49,1% των συμμετεχόντων.
Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται στα ευρήματα της ετήσιας έρευνας του δικτύου επιχειρηματικότητας Entepreneurs Organization (EO) Greece, η οποία αναδεικνύει τις τάσεις του ελληνικού επιχειρείν για τη μετά-COVID εποχή. Σύμφωνα με την έρευνα, οι εγχώριες εταιρείες βλέπουν μια αισιόδοξη, αν και όχι χωρίς προσπάθεια, προοπτική να ανοίγεται στη μετά-κορωνοϊό εποχή.
Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις που καταγράφηκαν στο πλαίσιο της έρευνας του EO, η περίοδος της πανδημίας έχει αναμφίβολα επηρεάσει τις δραστηριότητες των περισσότερων επιχειρήσεων, αλλά διαφαίνεται ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάκαμψης εντός του 2021 και του 2022.
Αισιοδοξία
Περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες (52,7%) δήλωσαν ότι οι επιχειρήσεις τους έχουν καταγράψει κάμψη στις εργασίες τους, λόγω των επιπτώσεων του COVID-19. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, ωστόσο, υπάρχουν και εκείνοι που αξιοποίησαν ευκαιρίες, με αποτέλεσμα το 23% να απαντά πως η εταιρεία τους σημείωσε ανάπτυξη το 2020.
Παρά τις προκλήσεις, που προκάλεσε η υγειονομική κρίση, οι επικεφαλής των εταιρειών, οι οποίες κατέγραψαν απώλειες, παραμένουν αισιόδοξοι ότι θα καταφέρουν να επανακάμψουν σχετικά άμεσα. Χαρακτηριστικά, η πλειονότητα (73,4%) των μελών του EO Greece αναμένει αυτήν την εξέλιξη μέχρι τα τέλη του 2021. Επιπλέον, το 18,4% των συμμετεχόντων περιμένει ότι η ανάκαμψη των δραστηριοτήτων θα σημειωθεί το 2022.
Συνολικά, οι απαντήσεις των επιχειρηματιών, που συμμετείχαν στην έρευνα, φανερώνουν μια διάθεση για εξωστρέφεια και δυναμισμό, παρά για αναδίπλωση και συντηρητικές κινήσεις, όπως η μείωση των θέσεων εργασίας ή ο περιορισμός του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων.
Στην ετήσια έρευνα του EO Greece συμμετείχαν οι επιχειρηματίες – μέλη του δικτύου, οι οποίοι εκπροσωπούν εταιρείες με δραστηριότητα στην ελληνική και τη διεθνή αγορά, σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων, όπως: Τεχνολογία, Λιανεμπόριο, Τρόφιμα – Ποτά, Ιατρικές Υπηρεσίες, Μάρκετινγκ και Επικοινωνία, Κατασκευές.
Το EO Greece αποτελεί το ελληνικό chapter του Entrepreneurs Organization (EO). Το EO Greece ιδρύθηκε το 2014 και μέχρι σήμερα έχει αναπτύξει ένα peer-to-peer δίκτυο επιχειρηματικότητας, που αποτελείται από 73 επιχειρηματίες – μέλη, με μέσο όρο ηλικίας τα 43 έτη.