Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας στις συνδυασμένες και εμπορευματικές μεταφορές που θα μετεξελίξουν τη χώρα σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο (hub), αναφέρθηκε από το βήμα του 5ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022, που διοργανώνεται από τις ενημερωτικές ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr o υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Ο κ. Παπαδόπουλος, αφού πρώτα σημείωσε ότι ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας και των συνδυασμένων μεταφορών συνεισφέρει στην εθνική οικονομία σχεδόν το 1/10 του ΑΕΠ, τόνισε ότι «προτεραιότητα είναι να αυξηθεί το ποσοστό αυτό».
Παρέθεσε τους επικαιροποιημένους άξονες του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Εφοδιαστική, που συνθέτουν από κοινού τα υπουργεία Μεταφορών και Ανάπτυξης & Επενδύσεων.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών, οι στόχοι του Σχεδίου Δράσης είναι η αύξηση των φορτίων που διέρχονται από την Ελλάδα και η προσφορά υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας στους χρήστες.
Επίσης, ο περιορισμός της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης στις μεταφορές και η ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας, σε συνδυασμό με τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών, με τεχνολογίες πληροφοριών που παρέχουν χρήσιμα δεδομένα για τις ροές των εμπορευματικών φορτίων.
«Στο πεδίο των Μεταφορών, η Ελλάδα μετατρέπεται μέρα με τη μέρα σε digital hub. Από την έκδοση των διπλωμάτων οδήγησης, που γίνεται πλέον ψηφιακά, έως τις υπηρεσίες εκτελωνισμού για τα logistics. Με τον εκσυγχρονισμό πλήθους υπηρεσιών κάνουμε ευκολότερη τη ζωή των πολιτών, εξοικονομούμε πολύτιμους πόρους για τη δημόσια διοίκηση», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.
Στη συνέχεια, ο υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε σε εμβληματικά έργα, όπως το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο (ΘΕΚ), αλλά και η μετεγκατάσταση περίπου 350 διαμεταφορικών εταιρειών από τον Ελαιώνα στη Φυλή.
Τέλος, προέταξε τη σημασία των νέων σιδηροδρομικών έργων και τη σύνδεσή τους με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Λαυρίου και της Ραφήνας.
«Επομένως, η Ελλάδα αποκτά περισσότερες πύλες εισόδου, αποθήκες που μπορούν να εξυπηρετήσουν μεγαλύτερο όγκο φορτίου και τεχνολογίες που επιτρέπουν τη βέλτιστη διαχείριση περισσότερων εμπορευμάτων», κατέληξε ο υφυπουργός Μεταφορών.