«Προβλήματα, που θα επιβαρύνουν, περαιτέρω, οικονομικά τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, δημιουργούν οι υποχρεώσεις που προκύπτουν από την μεταβίβαση των δεδομένων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myDATA σε πραγματικό χρόνο, ή με καθυστέρηση το αργότερο έως 24 ωρών».
Αυτό σημειώνει το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Αθήνας, σε επιστολή του προς το υπουργείο Οικονομικών και ζητάει την επανεξέταση της απόφασης Α.1090/05-07-2022, για να δοθεί μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο στις επιχειρήσεις να αποστέλλουν τα δεδομένα και χωρίς την επιβολή των σχετικών προστίμων.
Ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Παύλος Ραβάνης, με επιστολή του προς τον υφυπουργό Οικονομικών Αλ. Βεσυρόπουλο και τον διοικητή της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλή, επισημαίνει ότι οι προωθούμενες αλλαγές δημιουργούν περαιτέρω προβλήματα, στην ήδη επιβαρυμένη κατάσταση των μικρομεσαίων και όχι μόνο επιχειρήσεων, καθώς η υποχρέωση διαβίβασης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο ή το πολύ με καθυστέρηση 24 ωρών χωρίς καμία απολύτως εξαίρεση, θα έχει ως αποτέλεσμα χιλιάδες μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, να αντιμετωπίσουν από 1/1/2023, ως εκδότες παραστατικών, πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής, στην πλατφόρμα myDATA.
Στην ίδια επιστολή επισημαίνεται, ότι θα υπάρξουν επιπλέον επιβαρύνσεις για την προμήθεια αναβαθμισμένου λογισμικού παρακολούθησης για τη διαβίβαση – διασύνδεση με την πλατφόρμα myDATA και την αυξημένη απασχόληση των λογιστών – συνεργατών των επιχειρήσεων, οι οποίες καλούνται ταυτόχρονα να κλείνουν με τις νέες προθεσμίες υποχρεωτικά χρήση με προβλέψεις εσόδων και μεταβατικούς λογαριασμούς.
Το ΒΕΑ εκτιμά, ότι οι νέες τεχνικές προδιαγραφές για την αποστολή αποκλίσεων και παραλείψεων, δημιουργούν ένα δαιδαλώδες σύστημα, το οποίο αντί να διευκολύνει, δημιουργεί τεράστια προβλήματα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους λογιστές που τις υποστηρίζουν.
Για όλους αυτούς του λόγους και προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, το ΒΕΑ προτείνει, όπως τα δεδομένα αποστέλλονται σύμφωνα με τα ΕΛΠ. (Νόμος 4308/2014), δηλαδή για τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα στις 20 του επόμενου μήνα από την υποβολή της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ και για τις επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα, στις 20 του επόμενου μήνα, του τριμήνου από την υποβολή της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ.
Με την επιστολή ζητείται επίσης από το οικονομικό επιτελείο, να προχωρήσει σε ουσιαστική τεχνική διαβούλευσης, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Επιμελητήρια, λογιστές – φοροτεχνικούς, και λοιπούς φορείς ) για την αντιμετώπιση των προβλημάτων καθώς επίσης, την μη επιβολή προστίμου για τα έτη 2021 και 2022 και την υποβολή των ετήσιων τακτοποιητικών εγγραφών εσόδων, μέχρι την υποβολή της δήλωσης εισοδήματος, έως την αντιμετώπιση των προβλημάτων