Στο επίκεντρο της συζήτησης κάθε μορφής κινητικότητας βρίσκονται πλέον οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας εν μέσω ακραίας ενεργειακής κρίσης. Έτσι και το υδρογόνο το οποίο εξακολουθεί να ψάχνει τα πατήματά του φαίνεται ότι βρίσκει πρόσφορο έδαφος να ενταχθεί στην καθημερινότητά μας λίγο ταχύτερα από ό,τι η τεχνολογική του εξέλιξη. Τα πρώτα ταξίδι με τρένα υδρογόνου είναι γεγονός και πλέον η συζήτηση έχει ανοίξει διάπλατα για την είσοδο του υδρογόνου και στα βαρέα οδικά οχήματα καθώς η ηλεκτροκίνηση φαίνεται ότι αδυνατεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του όγκου των φορτηγών.
Σε πιλοτικό επίπεδο αναμένεται και η χώρα μας να υποδεχθεί το πρώτο λεωφορείο υδρογόνου όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) Στ. Αγιάσογλου στο πλαίσιο ημερίδας που διοργάνωσε το υπερταμείο στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ. Ο ίδιος μάλιστα κατά την ανακοίνωση δεν παρέλειψε να τονίσει ότι «το το υδρογόνο, λόγω και του ενεργειακού προβλήματος, αποτελεί –ειδικά για τις βαριές μεταφορές– το καύσιμο του μέλλοντος».
«Η ΟΣΥ είναι στην αιχμή του δόρατος, τεστάροντας το πρώτο αυτό όχημα –σε ένα περίπου μήνα– για να δούμε πώς θα συμπεριφερθεί σε συγκεκριμένα δρομολόγια που ήδη γίνονται». Ο ίδιος μάλιστα εξήγησε ότι τα πρώτα καινούρια λεωφορεία CNG θα καταφθάσουν στις αρχές του 2023 και λίγο καιρό αργότερα θα έρθουν και τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία, στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την προμήθεια περίπου 600 λεωφορείων που ήδη «τρέχει».
Στην τελική ευθεία βρίσκεται και η υπογραφή της σύμβασης για το έργο της ανακαίνισης 14 συρμών της γραμμής 1 (Πειραιάς – Κηφισιά) ύψους 70 εκατ. ευρώ, ανέφερε στην τοποθέτησή του ο Αθανάσιος Κοτταράς, διευθύνων σύμβουλος των ΣΤΑΣΥ, προσθέτοντας πως η αναβάθμιση και η ανακαίνιση όλων των συρμών θα πραγματοποιηθούν στη χώρα μας.
Μιλώντας για την αξία της δημόσιας περιουσίας, ο Στέφανος Γιουρέλης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του υπερταμείου, επεσήμανε πως στόχος είναι η αύξηση της αξίας τής υπό διαχείρισης δημόσιας περιουσίας κατά 15% μέχρι το 2024, ενώ στον τομέα των logistics ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, διαπίστωσε πως η χώρα μας πρέπει να κάνει πρόοδο στις υποδομές των logistics καθώς οι χώρες των Βαλκανίων έχουν ήδη αναπτύξει εμπορευματικά κέντρα, ενώ στάθηκε στην ανάπτυξη ενός εφοδιαστικού κέντρου στη Φυλή, έργο που εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης.