Την έντονη αντίδραση του κλάδου της κρουαζιέρας συναντά η ανακοίνωση των μέτρων από τους συναρμόδιους υπουργούς για τα νέα τέλη στην κρουαζιέρα και κυρίως τα όσα αναφέρθηκαν στη συνέντευξη τύπου χτες για τη συμβολή του κλάδου στην εθνική οικονομία.
Όπως αναφέρει η CLIA: «κατανοούμε την επιθυμία της Ελληνικής Κυβέρνησης να διασφαλίσει έναν ισορροπημένο και βιώσιμο τουρισμό στην Ελλάδα. Χαιρετίζουμε τα σχόλια της Υπουργού Τουρισμού σχετικά με τη σημασία των λιμενικών υποδομών για τη βελτίωση της διαχείρισης των τουριστικών ροών, αλλά και την επιθυμία ανάδειξης νέων προορισμών – προτεραιότητες που ευθυγραμμίζονται με το Σχέδιο Δράσης της CLIA για την Ελλάδα, το οποίο υιοθετήθηκε πέρυσι. Αναγνωρίζουμε, επίσης, την επιθυμία της Κυβέρνησης να αυξήσει το homeporting, δεδομένης της σημαντικής συνεισφοράς που έχει στην ελληνική οικονομία. Την ίδια ώρα, ενθαρρύνουμε την Κυβέρνηση να εξετάσει τον πιθανό οικονομικό αντίκτυπο του νέου τέλους ανά επιβάτη για τον τουρισμό κρουαζιέρας και επαναλαμβάνουμε την έκκλησή μας για ουσιαστική διαβούλευση με τις εταιρείες κρουαζιέρας, την τοπική αυτοδιοίκηση, τα λιμάνια και τους φορείς του τουρισμού που επηρεάζονται από αυτό. Το 2025, νέα συστήματα διαχείρισης θέσεων ελλιμενισμού θα τεθούν σε εφαρμογή στη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Ως εκ τούτου, καλούμε την Κυβέρνηση να εφαρμόσει το νέο τέλος από το 2026 και έπειτα, επιτρέποντας να ληφθεί υπόψη ο αντίκτυπος αυτών των συστημάτων. Σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά με την Κυβέρνηση σε κάθε πρωτοβουλία που ενισχύει τον βιώσιμο τουρισμό, με οφέλη τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τις τοπικές κοινωνίες.
Σύμφωνα, επίσης, με παράγοντες του κλάδου είναι ασαφείς, στοχοποιούν την κρουαζιέρα, και πλήττουν ανεπανόρθωτα τις μικρομεσαίες ελληνικές εταιρείες πρωτίστως. Εταιρείες με έδρα την Ελλάδα που πραγματοποιούν κρουαζιέρες κυρίως στα ελληνικά νησιά είναι οι μεγάλες χαμένες των μέτρων.
Υπενθυμίζεται ότι η υπουργός Τουρισμού ΠλΌλγα Κεφαλογιάννη ανακοίνωσε ότι επιβάλλεται τέλος κρουαζιέρας ανά επιβάτη που αποβιβάζεται στα λιμάνια της Μυκόνου και Σαντορίνης 20 ευρώ και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας 5 ευρώ για την περίοδο από 1 Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου, 40% μειωμένο ή 12 και 3 ευρώ αντίστοιχα τους μήνες Απρίλιο Μάιο και Οκτώβριο και 80% μειωμένο τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο στα 4 και 1 ευρώ αντίστοιχα.
Τα έσοδα θα κατανέμονται κατά ένα τρίτο στους δήμους όπου αποβιβάζονται επιβάτες κατά ένα τρίτο θα εγγράφονται στο ύψος του προϋπολογισμού του υπουργείου Ναυτιλίας με σκοπό την εκτέλεση των απαραίτητων λιμενικών έργων και κατά ένα τρίτο θα γράφονται στο προϋπολογισμό του υπουργείου Τουρισμού με σκοπό την βελτίωση των τουριστικών υποδομών για την στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.