Σε δύο νέες εξαγορές προχώρησε τα τελευταία εικοσιτετράωρα η μητρική της Forthnet, United Group, ισχυροποιώντας αφενός την θέση της στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης και επισφραγίζοντας αφετέρου την είσοδό της στον ευρύτερο χώρο της ενημέρωσης.
Συγκεκριμένα, προ ημερών η United Group προχώρησε στην εξαγορά της Nova Broadcasting Group της μεγαλύτερης πολύ-πλατφορμικής εταιρείας Μέσων Ενημέρωσης στη γειτονική Βουλγαρία. Η εταιρεία που περνά πλέον στα χέρια της μητρικής της Forthnet, διαθέτει 10 τηλεοπτικά κανάλια, μεταξύ των οποίων και το εθνικό βουλγαρικό δίκτυο NovaTV, καθώς και η μεγαλύτερη διαδικτυακή πλατφόρμα στη χώρα, ονόματι NetInfo. Πέρα από την τηλεοπτική παρουσία βέβαια, η εταιρεία διαθέτει και τέσσερις ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Επιπλέον, μόλις χθες η United προχώρησε και σε δεύτερη εξαγορά και πάλι στην Βουλγαρία, η οποία αυτή τη φορά εντάσσεται στον ευρύτερο χώρο της ενημέρωσης. Ο λόγος για τον όμιλο Vestnik Telegraf EOOD, έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους εφημερίδων της χώρας από την Intrust EAD, ο οποίος προσθέτει στις προσφερόμενες υπηρεσίες του ομίλου, το στοιχείο του Τύπου, στο οποίο μέχρι χθες δεν είχε παρουσία. Να σημειωθεί ότι ο όμιλος Vestnik Telegraf EOOD εκδίδει έξι τίτλους εφημερίδων, μέρος των οποίων προσφέρονται και ψηφιακά.
Σύμφωνα με την Διευθύνουσα Σύμβουλο της United Group Victoriya Boklag, η αγορά της Βουλγαρίας – η είσοδος της United στην οποία πραγματοποιήθηκε το 2019, όταν αναδείχτηκε πλειοδότης του διαγωνισμού εξαγοράς της Vivacom, της μεγαλύτερης εταιρείας τηλεπικοινωνιών της χώρας – είναι άκρως ελκυστική και τα βήματα που πραγματοποίησε σε αυτή της δίνουν την δυνατότητα να προσθέσει στο παζλ της ενημέρωσης το κομμάτι που της έλλειπε, δημιουργώντας μια επιχείρηση 360 μοιρών.
Κι αυτό γιατί η εξαγορά της Nova Broadcasting θα προσφέρει στη United την ευκαιρία να δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας έτσι ώστε η εταιρεία να στραφεί στην παραγωγή πρόσθετου τοπικού περιεχομένου, όπως ανακοίνωσε. Όσο για την είσοδό της στον χώρο του Τύπου, της δίνει την δυνατότητα να ενισχύσει το ψηφιακό χαρτοφυλάκιο στον χώρο της ενημέρωσης, αφού όπως διευκρίνισε θα προχωρήσει στην ψηφιακή μετάβαση όλων των εκδόσεων της Telegraf.
Την ίδια στιγμή και στη χώρα μας συνεχίζεται το σχέδιο αναδιοργάνωσης της Forthnet, μετά και την πρόσθετη ένεση ρευστότητας στην ελληνική θυγατρική της. Να θυμίσουμε ότι εξίσου πρόσφατα ανακοινώθηκε η αύξηση της συνολικής ονομαστικής αξίας (κεφαλαίου) του ομολογιακού δανείου που θα χορηγήσει στη Forthnet κατά 16 εκατ. ευρώ – το ομολογιακό δάνειο ανέρχεται πλέον στα 43 εκατ. ευρώ. Παράλληλα προχωρoύν και οι οργανωτικές αλλαγές στη δομή της Forthnet, οι οποίες περιλαμβάνουν και αποχωρήσεις στελεχών. Για την ακρίβεια η θέση του Corporate Affairs & Communication Director παύει να υφίσταται, καθώς δεν προβλέπεται στο οργανόγραμμα των τοπικών εταιρειών, ενώ και η θέση του Consumer Services & Business Development Executive Director δεν θα υπάρχει, καθώς η συγκεκριμένη αρμοδιότητα θα επιμεριστεί σε χαμηλότερα ιεραρχικά στελέχη, τα οποία θα αντιστοιχηθούν σε διευθυντές της United Group.
Οι πρόσφατες κινήσεις αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω τα μερίδια αγοράς του multi-play τηλεπικοινωνιακού και μιντιακού παρόχου στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης – η United έχει ήδη παρουσία σε Σερβία, Σλοβακία, Κροατία, Βουλγαρία, Βοσνία, Μαυροβούνιο, Βόρειο Μακεδονία και Αλβανία μέσω διαφόρων εταιρειών – ο οποίος μέχρι χθες προσέφερε τις υπηρεσίες του σε περισσότερα από 1,8 εκατ. νοικοκυριά. Παράγοντες της αγοράς μάλιστα αναφέρουν ότι αναμένονται αντίστοιχες κινήσεις ισχυροποίησης της θέσης της Forthnet και στην ελληνική αγορά, χωρίς ωστόσο να περιλαμβάνουν απαραίτητα πρόσθετες εξαγορές όπως στην περίπτωση της Βουλγαρίας.
Νίκη Παπάζογλου