Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΘ. Ξενακούδης: Τα Marshall Islands η μεγαλύτερη ποιοτική Σημαία παγκοσμίως

Θ. Ξενακούδης: Τα Marshall Islands η μεγαλύτερη ποιοτική Σημαία παγκοσμίως

«Είμαστε πραγματικά υπερήφανοι που η Σημαία των Marshall Islands πληροί όλα τα κριτήρια του ICS ώστε να μπορεί να χαρακτηριστεί ως η μεγαλύτερη ποιοτική Σημαία παγκοσμίως». Αυτό τονίζει αποκλειστικά στην «ΑΚΤΗ ΜΙΑΟΥΛΗ» ο κ. Θεόφιλος Ξενακούδης Director, Worldwide Business Operations και Managing Director του γραφείου του νηολογίου στον Πειραιά.

Ο κ. Ξενακούδης μιλά στην «ΑΚΤΗ» για το πως προσάρμοσε το νηολόγιο των Marshall Islands (RMI) τις λειτουργίες του ώστε να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις του COVID-19, για το ρόλο που είχε σχετικά με το ζήτημα που δημιουργήθηκε με τις μετακινήσεις των ναυτικών, αλλά και τις επιθεωρήσεις των πλοίων.

Τέλος, αναφερόμενος στην ελληνική αγορά επισημαίνει πως «η Ελλάδα είναι μία από τις σημαντικότερες αγορές του RMI και η σημαία των Marshall Islands είναι από τις κορυφαίες σημαίες επιλογής για τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι για τη σχέση μας με την ελληνική ναυτιλιακή αγορά».

1.Η ναυτιλιακή κοινότητα, όπως και ολόκληρος ο πλανήτης, αντιμετωπίζει μια πρωτόγνωρη πανδημία. Πως προσάρμοσε το νηολόγιο των Marshall Islands (RMI) τις λειτουργίες του ώστε να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις του COVID-19;

Το νηολόγιο των Marshall Islands (RMI) αναγνώρισε το πρόβλημα από την αρχή του 2020. Καθώς τα γραφεία μας στην Ασία ήταν τα πρώτα τα οποία επηρεάστηκαν από την πανδημία, το RMI έγκαιρα αναγνώρισε ότι το COVID-19 ήταν μια κατάσταση ανωτέρας βίας, η οποία θα απαιτούσε άμεσους και εύκαμπτους χειρισμούς. Κατά συνέπεια, κινηθήκαμε άμεσα αξιολογώντας και ταυτόχρονα εφαρμόζοντας καινούριες διαδικασίες, οδηγίες, πολιτικές και λειτουργίες όσον αφορά τις επιθεωρήσεις και τα surveys των πλοίων, την έκδοση πιστοποιητικών, τον χειρισμό σχετικά με τις συμβάσεις των ναυτικών καθώς και πολλών άλλων θεμάτων. 

Η International Registries Inc. και οι θυγατρικές της (IRI), που διαχειρίζονται το νηολόγιο των Marshall Islands, δημιούργησε μια ειδική ιστοσελίδα που αφορά τον COVID-19, με τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις και οδηγίες.

Παρόλο που το γραφείο μας στον Πειραιά παρέμεινε ανοικτό κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με προσωπικό ασφαλείας, τηρώντας την νομοθεσία και όλους τους κανόνες ασφαλείας, διατηρώντας ταυτόχρονα προσωπικό που εργαζόταν με τηλεργασία, το γεγονός ότι η IRI διαθέτει 28 γραφεία σε όλο τον κόσμο, βοήθησε σε πάρα πολλές περιπτώσεις που η φυσική παρουσία ήταν απαραίτητη, ώστε να μεταφέρουμε κάποιες υποθέσεις σε άλλα γραφεία χωρίς καμία διακοπή ή καθυστέρηση για τους πελάτες μας. Σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, που τα μέτρα και οι περιορισμοί διαφοροποιούνται από χώρα σε χώρα, αυτό λειτούργησε πολλές φορές και αντίστροφα, καθώς άλλες υποθέσεις μεταφέρθηκαν στο γραφείο του Πειραιά. Το ισχυρό και αποτελεσματικό δίκτυο γραφείων του Νηολογίου ανά τον κόσμο, επιβεβαιώνει την ευελιξία του RMI να λειτουργεί απρόσκοπτα ακόμη και κάτω από δύσκολες συνθήκες.

2.Οι μεγαλύτερες επιπτώσεις εντοπίστηκαν στις μετακινήσεις των ναυτικών και στις επιθεωρήσεις των πλοίων. Πως αντιμετώπισε το νηολόγιο αυτά τα προβλήματα;

Τον Μάρτιο του 2020, το νηολόγιο ένωσε τη φωνή του, με πολλές χώρες και φορείς της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένου και του ΙΜΟ, σε μια μεγάλη εκστρατεία που καλούσε όλα τα κράτη να αναγνωρίσουν και να προστατεύσουν τους ναυτικούς ως «key transport workers», έτσι ώστε να διευκολυνθεί με αυτόν τον τρόπο η χωρίς προβλήματα μεταφορά τους από και προς τα πλοία. Τον Ιανουάριο του 2021, το RMI ήταν μεταξύ των κρατών μελών του IMO που υπέγραψαν την Εγκύκλιο με Αρ. 4204/Add.35/Rev.4, η οποία προσδιορίζει τους ναυτικούς ως “key workers”. Επιπρόσθετα, συνυπογράψαμε και το “Neptune Declaration”.

Δυστυχώς, δεν έχουν αναγνωρίσει όλες οι χώρες την επουσιώδη και απαραίτητη εργασία που επιτελούν οι ναυτικοί και παραμένει ακόμη δύσκολη η μετακίνησή τους από και προς τα πλοία. Συνήθως, το νηολόγιο δεν εμπλέκεται στην αλλαγή των πληρωμάτων, ωστόσο το νηολόγιο των Marshall Islands αναγνώρισε ότι οι διεθνείς επαφές και σχέσεις μας, καθώς και η συνεργασία που έχει με τα Port State Control (PSC), θα μπορούσαν να συνεισφέρουν όσον αφορά την αλλαγή και μετακίνηση των πληρωμάτων. Με 28 γραφεία σε όλο τον κόσμο, η ομάδα μας ήταν σε θέση να ενημερώσει τους πελάτες μας με ακρίβεια, συνέπεια και το κυριότερο εγκαίρως, σχετικά με τους περιορισμούς μετακίνησης, καθώς και να διευκολύνει τη συνεργασία μεταξύ shipowners, operators και PSC για τη μεταφορά των πληρωμάτων.

Οι επιθεωρήσεις είναι απαραίτητες ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια του πλοίου. Εξαιτίας των περιορισμών των ταξιδιών και των μετακινήσεων, η ολοκλήρωση των απαιτούμενων επιθεωρήσεων απαιτούσε ευελιξία, όχι μόνο στον τρόπο διεξαγωγής τους αλλά και στο χρόνο. Αξιολογώντας την κατάσταση, τον Μάρτιο του 2020 το νηολόγιο των Marshall Islands ανέπτυξε ένα πρωτόκολλο επιθεώρησης εξ’ αποστάσεως, που θα επέτρεπε την ευελιξία επιβλέποντας παράλληλα την ασφαλή λειτουργία των πλοίων και τη συμμόρφωση με τους διεθνείς κανονισμούς. Το νηολόγιο εξέδωσε οδηγίες (Marine Safety Advisories) για τα πλοία και δόθηκε προτεραιότητα στην εφαρμογή των πρωτοκόλλων για επιθεωρήσεις από απόσταση. Η πρώτη επιθεώρηση εξ’ αποστάσεως ολοκληρώθηκε στις 25 Μαρτίου 2020 και από τότε, περισσότερες από 1,000 παρόμοιες επιθεωρήσεις έχουν ολοκληρωθεί παγκοσμίως. Είναι σημαντικό να τονίσουμε εδώ και την πολύ στενή συνεργασία με τις ναυτιλιακές εταιρίες, τους καπετάνιους και τα πληρώματα, που είναι πολύ σημαντική ώστε να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία. 

3.Πόσο σημαντική είναι η ψηφιακή τεχνολογία για τη ναυτιλία; Πως το νηολόγιο επωφελείται από τις ανεπτυγμένες τεχνολογίες; Περιμένουμε περισσότερη ψηφιοποίηση στο μέλλον;

Οι δύσκολες καταστάσεις πάντοτε ενθαρρύνουν την καινοτόμο σκέψη. H ναυτιλία έχει πραγματοποιήσει σημαντικά άλματα στην τεχνολογία και σε πρωτοποριακά εργαλεία με αφορμή τις προκλήσεις του COVID-19. Το νηολόγιο μας έχει επενδύσει εδώ και αρκετά χρόνια στην τεχνολογία, γεγονός το οποίο μας βοηθάει στην καλύτερη υποστήριξη των δραστηριοτήτων μας. Είναι καλό να αναφέρουμε ότι το νηολόγιο των Marshall Islands χρησιμοποίησε τεχνολογία αιχμής πριν από 20 χρόνια, δίνοντας τη δυνατότητα στα τοπικά γραφεία μας ανά τον κόσμο να προχωρούν ομαλά σε εγγραφές πλοίων στη Σημαία, μέσω της χρήσης ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Χάρη στις συνεχείς επενδύσεις μας, καταφέραμε να αναπτύξουμε γρήγορα ακόμη πιο πρωτοποριακά τεχνολογικά εργαλεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η ομάδα μας δοκίμασε πρωτότυπες εφαρμογές για κινητές συσκευές που αφορούσαν τις επιθεωρήσεις πλοίων, διευκόλυνε τις ηλεκτρονικές και εξ αποστάσεως εγγραφές των πλοίων και γενικότερα χρησιμοποίησε την τεχνολογία ως εργαλείο για περαιτέρω σημαντικές αλλαγές. Νομίζω ότι βρισκόμαστε στην αρχή μιας νέας εποχής προηγμένης τεχνολογίας. Περαιτέρω καινοτομία και τεχνολογικές αλλαγές είναι μάλλον αναπόφευκτες σε όλες τις πτυχές της ναυτιλιακής βιομηχανίας, όπως προηγμένοι σχεδιασμοί νέων πλοίων, λύσεις μετασκευής που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων, εναλλακτικά καύσιμα καθώς και νέες λύσεις και ιδέες. Νομίζω όλοι αναμένουμε να δούμε τις εξελίξεις που θα φέρει η επόμενη δεκαετία.

4.Ποια είναι η θέση του RMI και ποιες οι ενέργειές του αναφορικά με βιώσιμες πρακτικές και επικείμενες αλλαγές σε περιβαλλοντικούς κανονισμούς; Αναμένεται να δούμε αύξηση στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων;

Ο στόλος του νηολογίου των Marshall Islands είναι ο νεότερος και ένας από τους πιο «πράσινους» στόλους στον κόσμο, γεγονός το οποίο δεν είναι τυχαίο. Ένα μεγάλο ποσοστό πλοίων που έχουν εγγραφεί στο νηολόγιο τα τελευταία 10-15 χρόνια είναι νεότευκτα, κάτι το οποίο φανερώνει την αξιοπιστία και την ποιότητα των υπηρεσιών μας. Για να επιτευχθεί αυτό, η IRI παρέχει καθοδήγηση και τεχνική υποστήριξη σε μια σειρά από projects.

ECO BLIZZARD from StealthGas Inc

Αναλαμβάνοντας την ευθύνη για αυτόν τον ρόλο, έχουμε έμπειρους τεχνικούς για κάθε είδος πλοίου του στόλου μας, συμπεριλαμβανομένων και των πλοίων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα ή πηγές ενέργειας. Συνεργαζόμενοι ως ομάδα με τους συναδέλφους μας στους Νηογνώμονες (Classification Societies), συμβουλεύουμε και υποστηρίζουμε τους πλοιοκτήτες και τους operators να εφαρμόζουν πρακτικές που όχι μόνο μειώνουν τις όποιες επιπτώσεις στον κόσμο μας, αλλά ταυτόχρονα ενισχύουν και την ασφάλεια, την ομαλή λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των πλοίων. Χάρη σε αυτήν την ομαδική προσέγγιση και συνεργασία, ο στόλος μας ήταν σε θέση να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που τέθηκε από τον  ΙΜΟ τον Ιανουάριο του 2020 και προσδοκούμε να δούμε τα ίδια υψηλά επίπεδα συμμόρφωσης με τις επικείμενες αλλαγές στο μέλλον. Η αλήθεια είναι ότι τα εναλλακτικά καύσιμα είναι στο επίκεντρο της προσοχής αυτήν την περίοδο, παρόλα αυτά είναι σημαντική η ανάπτυξη και εξέλιξη λύσεων ενεργειακής απόδοσης που μπορεί να μειώσουν τη συνολική κατανάλωση καυσίμου.

ONIC ARIADNE from Ionic Shipping (Mgt) Inc.

5.Μπορείτε να μας δώσετε μια σύντομη περιγραφή του στόλου του RMI και ποια είναι η θέση του νηολογίου στην Ελληνική αγορά; Το γραφείο του Πειραιά συνεργάζεται με τα υπόλοιπα γραφεία της IRI;

Σύμφωνα με τα στοιχεία  μέχρι και την 28η Φεβρουαρίου 2021, η Σημαία διέθετε εγγεγραμμένα 4,842 πλοία, με συνολικό τονάζ που ξεπερνάει τα 180 εκατομμύρια gross tons (GT). Η Ελλάδα είναι μία από τις σημαντικότερες αγορές του RMI και η σημαία των Marshall Islands είναι από τις κορυφαίες σημαίες επιλογής για τους Έλληνες πλοιοκτήτες, όταν επιλέγουν ξένη σημαία.

Source: GSCC March 2021 report

Περισσότερα από 1.000 πλοία Ελληνικών συμφερόντων είναι εγγεγραμμένα στη σημαία, αντιπροσωπεύοντας το 22% του Ελληνόκτητου στόλου. Επίσης, περισσότερο από το 30% της συνολικής χωρητικότητας του RMI αντιπροσωπεύεται από πλοία ελληνικών συμφερόντων. Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι για τη σχέση μας με την ελληνική ναυτιλιακή αγορά και για την αξιοπιστία, την άμεση εξυπηρέτηση και την τεχνική υποστήριξη που παρέχουμε. Οι Έλληνες πελάτες μας εκτιμούν επίσης τις συνεργασίες και τις σχέσεις που έχουμε με τα PSC σε όλο τον κόσμο.

Το γραφείο του Πειραιά είναι ένα από τα μεγαλύτερα γραφεία της IRI σε όλο τον κόσμο και παρέχει υπηρεσίες σε Ελλάδα, Κύπρο, Μονακό, Ιταλία, Τουρκία και την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Όλα τα γραφεία μας παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένου και του γραφείου του Πειραιά, έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν αποφάσεις άμεσα και σε τοπικό επίπεδο, χωρίς καθυστέρηση, κάτι το οποίο εκτιμάται πολύ από την ναυτιλιακή αγορά. Παράλληλα, έχουμε άμεση και τακτική συνεργασία με καθένα από τα υπόλοιπα γραφεία μας, όπως για παράδειγμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπου χρειάστηκε να συνεργαστούμε στενά με τα γραφεία μας στο Ντουμπάι και τη Σιγκαπούρη, για να παρέχουμε υποστήριξη σε Έλληνες πλοιοκτήτες σχετικά με την αλλαγή των πληρωμάτων τους.

6.Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε τον ρόλο των του Νηολογίου των Marshall Islands στον ΙΜΟ; Πως η αντιπροσωπεία των Marshall Islands στον ΙΜΟ υποστηρίζει το νηολόγιο;

Το RMI είναι κράτος μέλος του ΙΜΟ, διατηρεί μόνιμο αντιπρόσωπο και σημαντική αποστολή/ομάδα που συμμετέχει σε διάφορες συνεδριάσεις επιτροπών και υποεπιτροπών, προσπαθώντας μεταξύ άλλων να μεταφέρει με επικοδομητικό τρόπο τις απόψεις και τις ιδέες της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Η αντιπροσωπεία μας στον IMO, η οποία αποτελείται από προσωπικό από Ασία, Ευρώπη και Αμερική και υπάρχει και εκπρόσωπος από το γραφείο μας στον Πειραιά, συμμετέχει ενεργά στις συναντήσεις της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (Marine Safety Committee, “MSC”) και της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (Marine Environment Protection Committee, “MEPC”) και είναι σε θέση να προσφέρει εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία, καθώς και να συμβάλει εποικοδομητικά στο σχεδιασμό των κανονισμών.

Η ενεργή συμμετοχή του RMI στον IMO δίνει τη δυνατότητα να ακούγονται οι ανησυχίες των πλοιοκτητών και των operators και ταυτόχρονα τους βοηθά ώστε να παραμένουν καλά ενημερωμένοι για τις συζητήσεις αναφορικά με τους κανονισμούς και τα χρονοδιαγράμματα εφαρμογής τους. Μέχρι την έναρξη των νέων κανονισμών, το RMI κρατάει διαρκώς ενημερωμένους τους πλοιοκτήτες και τους παρέχει την απαραίτητη τεχνική υποστήριξη, διασφαλίζοντας μ’ αυτόν τον τρόπο ότι είναι καλά προετοιμασμένοι για τις επικείμενες αλλαγές. Το Νηολόγιο των Marshall Islands έχει επικυρώσει και εφαρμόζει όλες τις βασικές διεθνείς συμβάσεις.

7.Παρακαλώ πείτε μας για την κατάταξη του RMI στις λίστες του Paris και Tokyo Memorandum of Understanding (MoU), καθώς επίσης και για τη θέση του σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του United States Coast Guard (USCG). Πως καταφέρνει το νηολόγιο να έχει αυτές τις κατατάξεις;

Το RMI συνεχίζει να είναι κορυφαίο στις κατατάξεις και βαθμολογήσεις των PSC παγκοσμίως. Το RMI παραμένει στην Λευκή Λίστα (White List) του Paris και του Tokyo MoU και διατηρεί το QUALSHIP 21 του United States Coast Guard (USCG) για 16η συνεχή χρονιά. Αυτές οι κατατάξεις στα PSC αποδεικνύουν τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωση σε standards υψηλής ποιότητας που ακολουθούνται από τον στόλο του νηολογίου. Έχουμε δημιουργήσει με τους πλοιοκτήτες και operators μια σχέση βασισμένη στη συνεργασία και την εμπιστοσύνη και είμαστε πάντοτε σε διαρκή επικοινωνία μαζί τους για οποιοδήποτε θέμα, παρέχοντας τεχνική υποστήριξη και καθοδήγηση οποτεδήποτε χρειάζεται.

Oι επιθεωρητές του RMI με βάση ένα checklist που εξετάζουν σε συνεργασία με τα πληρώματα των πλοίων, εντοπίζουν εγκαίρως πιθανά προβλήματα, δίνοντας χρόνο στο πλήρωμα να προχωρήσει στα απαραίτητα διορθωτικά μέτρα. Η τεχνική μας ομάδα συγκεντρώνει επίσης δεδομένα από επιθεωρήσεις των PSC παγκοσμίως, εντοπίζοντας τάσεις και στοιχεία σχετικά με παρατηρήσεις και κρατήσεις πλοίων,  έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες και οι operators να μπορούν να λαμβάνουν μέτρα πρόληψης για την αποφυγή επικείμενων προβλημάτων.

Το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (International Chamber of Shipping, “ICS”) δημοσίευσε πρόσφατα την ετήσια έκθεση του αναφορικά με τις Σημαίες (Shipping Industry Flag State Performance Table 2020/2021) και είμαστε πραγματικά υπερήφανοι που η Σημαία των Marshall Islands πληροί όλα τα κριτήρια του ICS ώστε να μπορεί να χαρακτηριστεί ως η μεγαλύτερη ποιοτική Σημαία παγκοσμίως.

8.Ποιοι είναι οι στόχοι του Νηολογίου των Marshall Islands για το μέλλον;

To RMI βασίζεται και ακολουθεί πάντοτε τα πρότυπα υψηλής ποιότητας και εξυπηρέτησης πελατών και θα παραμείνει επικεντρωμένο στην παροχή αυτής της εξαιρετικής εμπειρίας στους πελάτες μας. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό και στην προηγμένη τεχνολογία, ώστε να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος. Η ναυτιλία πάντοτε προσαρμοζόταν στις αλλαγές. Παρόλο όμως που οι εξελίξεις στην τεχνολογία μπορεί να περιλαμβάνουν περισσότερο αυτοματισμό και νέες ψηφιακές λύσεις στο μέλλον, η τεχνολογία δε θα μπορέσει ποτέ να αντικαταστήσει τον ανθρώπινο παράγοντα στην ναυτιλία. Οι επενδύσεις σε προηγμένη τεχνολογία, βιώσιμες λύσεις και ψηφιοποίηση όχι μόνο χρησιμεύουν στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, της λειτουργίας και της ασφάλειας των πλοίων, αλλά δημιουργούν και ευκαιρίες για περαιτέρω συνεργασίες με πλοιοκτήτες, managers, Class Societies, PSC και άλλους φορείς.

Το νηολόγιο των Marshall Islands παρουσίασε μια σημαντική ανάπτυξη και αύξηση του στόλου την τελευταία 20ετία, ξεπερνώντας σήμερα τα 180 εκατομμύρια GT. Η κυριότερη πρόκληση που έχουμε από εδώ και στο εξής είναι να κρατήσουμε και φυσικά να βελτιώσουμε το επίπεδο των υπηρεσιών μας, καθώς την ίδια στιγμή να μεγαλώνει ο στόλος του RMI με την αξιοσημείωτη ποιότητα που εμφανίζει σήμερα. Αυτό είναι ταυτόχρονα και υποχρέωση απέναντι στους πελάτες μας και στην ναυτιλιακή βιομηχανία.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ