Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΘύμα των εκλογών τα νέα λεωφορεία

Θύμα των εκλογών τα νέα λεωφορεία

Μετάθεση για την ολοκλήρωσή τους πήραν οι διαγωνισμοί για την προμήθεια των 650 νέων λεωφορείων, που είναι προγραμματισμένα να ενισχύσουν τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Παρά το γεγονός ότι τα τέσσερα τμήματα του διαγωνισμού που «τρέχουν» βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο το κάθε ένα από αυτά βρίσκεται σε άλλη φάση με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η άμεση ολοκλήρωση του συνόλου των διαγωνισμών. Την ίδια στιγμή η προεκλογική περίοδος, δεν ευνοεί την ολοκλήρωση διαγωνιστικών διαδικασιών ιδιαίτερα εάν αυτές δεν βρίσκονται στο τελικό τους στάδιο. Στο μεταξύ οι προβλέψεις θέλουν την προεκλογική περίοδο να παρατείνεται και μετά την 21η Μαΐου, καθώς σύμφωνα με τα προγνωστικά το επικρατέστερο σενάριο κάνει λόγο για δεύτερη εκλογική αναμέτρηση στην – πολύ πιθανή περίπτωση – που οι πρώτες εκλογές δεν οδηγήσουν σε σχηματισμό κυβέρνησης.

Σε πιο προχωρημένο στάδιο βρίσκεται ο διαγωνισμός για τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία καθώς η σύμβαση βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο με το οποίο είναι σε εξέλιξη σχετική αλληλογραφία. Ανάδοχος είναι η εταιρεία Yutong που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τον Όμιλο Κοπελούζου. Πρόκειται για το πιο κοστοβόρο τμήμα του διαγωνισμού καθώς ο προϋπολογισμός του έχει εκτιμηθεί σε 154,62 εκατ. ευρώ. Τα λεωφορεία θα έχουν αυτονομία 180 χιλιομέτρων και θα είναι κλασικά δωδεκάμετρα. Το κάθε λεωφορείο θα κοστίσει 546.492 ευρώ με ΦΠΑ. Συνολικά 250 λεωφορεία θα διοχετευθούν στους στόλους λεωφορείων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται και η σύμβαση για τα 100 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ. Η εταιρεία που αναλαμβάνει να τα προμηθεύσει είναι η IVECO. Τα λεωφορεία θα είναι αρθρωτά 18 μέτρων και το κόστος τους έχει προϋπολογιστεί σε 53,32 εκατ. ευρώ. Την IVECO εκπροσωπεί στην Ελλάδα η Π.Κοντέλλης ΑΕ.

Οι δύο αυτές συμβάσεις είναι αυτές που θα υπογραφούν, εκτός απροόπτου πρώτες, μετά τον σχηματισμό κυβέρνησης και την έναρξη των εργασιών της νέας Βουλής. Προϋπόθεση είναι η επιτυχής ολοκλήρωση του ελέγχου από το Ελεγκτικού Συνεδρίου και στη συνέχεια λόγω ύψους προϋπολογισμού να παρουσιαστούν στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Πρακτικά μετά τη σχετική έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο απαιτείται συνήθως χρόνος 2-3 μηνών.

Με σχετική καθυστέρηση στις διαδικασίες βρίσκονται τα άλλα δύο τμήματα του διαγωνισμού. Ειδικότερα  για την προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI ύψους 73,16 εκατ. ευρώ είναι σε εξέλιξη η τεχνική αξιολόγηση του φακέλου της ΙΤΑ και θα ακολουθήσει και το άνοιγμα της οικονομικής της προσφοράς.

To ίδιο ισχύει και για το τμήμα του διαγωνισμού που αφορά στα επιπλέον 100 απλά ηλεκτρικά αστικά οχήματα 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ., ύψους 56,26 εκατ. ευρώ. Σε αυτό το τμήμα έχουμε την κινεζική BYD. Αντιπρόσωπος είναι η Π.Πετρόπουλος ΑΕΒΕ. Με την ολοκλήρωση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών θα προχωρήσει η ανάδειξη των αναδόχων και εκεί επίσης θα χρειαστεί οι συμβάσεις για να υπογραφούν να περάσουν από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή.

Να θυμίσουμε πως από τον Μάιο του 2022, ακυρώθηκε το τμήμα του διαγωνισμού για 100 απλά αστικά λεωφορεία 12 μέτρων υβριδικής τεχνολογίας καθώς δεν κατατέθηκε καμία προσφορά. Ο προϋπολογισμός αυτού του τμήματος ήταν 46,12 εκατ. ευρώ.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ