Για πρώτη φορά ύστερα από πάρα πολλά χρόνια η Maersk, η οποία θεωρείται «βαρόμετρο» για το παγκόσμιο εμπόριο, βρίσκεται κοντά στο να χάσει την «πρωτιά» ως η μεγαλύτερη γραμμή εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Ειδικότερα, η Mediterranean Shipping Co (MSC), η οποία διοικείται σήμερα από τον πρώην COO της Maersk, Soren Toft, με τις κινήσεις που έχει κάνει ως προς την αύξηση της χωρητικότητας της τους τελευταίους έξι μήνες, σε συνδυασμό με τις νέες παραγγελίες για πλοία 24.000 πλοία teu, «πιάνει κορυφή», σημειώνει η Alphaliner.
Παράλληλα, η Sea-Intelligence με έδρα την Κοπεγχάγη, αναφέρει σε έκθεσή της, πως η Maersk ακολουθεί μια στρατηγική, η οποία βασίζεται κατά κύριο λόγο στην κερδοφορία και όχι στο μέγεθος.
«Η “απώλεια” της πρώτης θέσης στην σχετική κατάταξη, την οποία κατέχει η Maersk εδώ και πάρα πολλά χρόνια, πιθανώς να έχει κάποιον “συναισθηματικό αντίκτυπο”», σημειώνουν αναλυτές.
Η MSC έγινε ο δεύτερος μεγαλύτερος μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως το 2004 και από τότε, μαζί με την Maersk, βρίσκονται στην κορυφή του παγκόσμιου πίνακα κατάταξης, συμπληρώνει η Alphaliner.
Μάλιστα, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η MSC συνδέεται με την απόκτηση ακόμα τριών πλοίων για να ενισχύσει τον στόλο της. Ειδικότερα όπως αναφέρει η Clarksons, η MSC κινείται για την απόκτηση του “Acacia Makoto” (1,850 teu/ 2004) έναντι 6,95 εκατ. δολαρίων, για την απόκτηση του “Voronezh” (1,730 teu/ 2009) έναντι 9 εκατ. δολαρίων και για την απόκτηση του “RHL Aurora” (1,732 teu/ 2006) έναντι 6,5 εκατ. δολαρίων.