don't even ask

don't even ask

spot_img
spot_img

Η Amazon… σέρνει καράβι, το ”βελούδινο διαζύγιο” στην ΕΧΑΕ, η εικόνα της ΔΕΗ, ο (auto) Ευτύχης, ο Ρομάν, ο Πέτρος και το Καλό Λιβάδι

*Τετάρτη και με Full Moon (για να θυμίσω στους παλαιότερους μία από τις επιτυχίες των Santana) και απ’ ότι μαθαίνω, σύντομα θα έχουμε εξελίξεις στα διοικητικά της ΕΧΑΕ. Σας είχε προϊδεάσει σχετικά η στήλη, για το ενδεχόμενο μη συνέχισης της 12ετούς θητείας κορυφαίου διοικητικού παράγοντα, στα κεντρικά της Λεωφόρου Αθηνών. Οι εξελίξεις αφορούν προφανώς τον Σωκράτη Λαζαρίδη, ο οποίος φέρεται να αποδέχεται συμβιβαστική πρόταση για το “βελούδινο διαζύγιο”. Για το περιεχόμενο της πρότασης, σας είχα αποκαλύψει- τότε- πως θα έχει πολιτικό χρώμα.

*Για τα της έκτακτης γ.σ της ΔΕΗ, έχετε ενημερωθεί επαρκώς. Ως προς την (δυνητική) προσφορά των funds που σύμφωνα με εκτιμήσεις πηγής της στήλης θα ξεπερνούσε τα 2,5 at least δισ. θυμόσαστε που το πρωτοδιαβάσατε. ΟΚ, για να σας πάω στα ουσιώδη τώρα: Ταμειακά Διαθέσιμα ΔΕΗ (30/6/2021) 1,233 δισ., από την πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ, άλλα 1,311 δισ., από την αμκ επιπλέον 1,250 δισ. σύνολο Ταμείου την 2α Ιανουαρίου στα 3,794 δισ. Υπολογίστε και την ανάλογη μόχλευση, ΟΚ, για να έχουμε ευρύτερη εικόνα για τη δύναμη “πυρός” κεφαλαίων που θα διαθέτει για επενδύσεις ο Όμιλος. Ένα business plan 3-5ετίας, που όμοιο του δεν έχει γνωρίσει- επενδυτικά- ο τόπος. Συνεπώς, είναι δυνατόν να αποτιμάται η ΔΕΗ, στα 2,16 δισ. σήμερα; Δεν γίνεται.

*Δυνατά (ξανά) μπαίνει ο Ευτύχης Βασιλάκης στην “αγορά αυτοκινήτων”, μέσω της Autohellas. Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία πρώτου 6μηνου, έριξε 99,7 εκατ. για την αγορά 7.000 ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων. Εισέπραξε δε, από πωλήσεις 34 εκατ. Η θερινή περίοδος πήγε περίφημα, ειδικά το διάστημα Ιουλίου- Σεπτεμβρίου σε σημείο, που τα μεγέθη προσέγγισαν τα αντίστοιχα του 2019. Με ελεύθερες ταμειακές ροές 93 εκατ. (στο 6μηνο) ο βασικός μέτοχος της Autohellas (και της Aegean) αποπλήρωσε αρκετά πριν την λήξη της, υπόλοιπο χρηματοδότησης, από την τιτλοποίηση απαιτήσεων του 2018. Παράλληλα μέσω της νέας τιτλοποίησης με την JP Morgan, προπλήρωσε βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ύψους 50 εκατ. Αυτά μόλις την επόμενη χρονιά της κρίσης, λόγω Covid-19, που προσγείωσε… ανώμαλα τον κλάδο μεταφορών, τουρισμού. “Το έχει, ο Ευτύχης…”, μου έλεγε γνωστός τραπεζικός παράγων…

*Για το νέο deal του ομίλου Intracom Holdings, στο “νησί των ανέμων” είχατε ενημερωθεί από την στήλη. Όπως και το ότι θα αφορούσε asset της IntraDevelopment στο Καλό Λιβάδι, αλλά και το τίμημα, κοντά στα 100 εκατ. Διάβασα (στο radar.gr) πως για την εν λόγω ξενοδοχειακή μονάδα αγοραστής είναι μεγάλος ρωσικός όμιλος (πίσω από τον οποίο φέρεται να εμπλέκεται και ο μεγιστάνας ιδιοκτήτης της Chelsea, Ρομάν Αμπράμοβιτς). Στην εν λόγω συμφωνία, φέρεται να εμπλέκεται και ο επιχειρηματίας Πέτρος Στάθης, για τον οποίο οι πληροφορίες σταματούν κάπου σε business με τον Βίκτωρα Ρέστη και με τον Πέτρο Κωστόπουλο (κάπου στο Ντουμπάι). Επειδή έχω καλή μνήμη- παρά τα χρόνια μου- θα γυρίσω και άλλο πίσω, σε προηγούμενες business του Πέτρου με τους αδελφούς Γεωργάκη, της πάλαι ποτέ ΑΤΕΜΚΕ. Πως περνάν τα χρόνια, Πέτρο (Στάθη).

*Η Αγγελική Φράγκου είναι του δόγματος ότι η δουλειά με τους Κινέζους είναι από τις πλέον προσοδοφόρες. Συμμετέχει λοιπόν στο πρώτο Κινεζικό pool VLCC, που μόλις συστάθηκε στο Πεκίνο, από την Cosco Shipping Energy Transportation (πρόκειται για τον βραχίονα της Cosco στα tankers). Οι Κινέζοι διαβλέπουν ότι θα ξεμείνουν από πετρέλαιο, λόγω της ενεργειακής κρίσης και όπως πάντα, πριν πεινάσουν… μαγειρεύουν. Στο pool που θα αποτελείται αρχικά από 42 VLCC, 12,9 εκ. dwt, εκτός της Αγγελικής με την Navios, συμμετέχουν η Sinopec, η Zhenhua Oil, η Landbridge και η Wah Kwong Shipping. Το σύνθημα τους είναι ”we pool, we win”. Η συνεργασία του θα αφορά βεβαίως τον τομέα του energy shipping.

*Όλα δείχνουν ότι θα πάμε καθολικά σε ”πράσινα” πλοία πριν από το 2050, όπως ο ΙΜΟ και η Συνθήκη των Παρισίων έχουν ορίσει. Μεγάλες εταιρείες μεταφοράς προϊόντων, όπως η Amazon, η ΙΚΕΑ, η Inditex (Zara) και η Unilever, από το 2040 θα χρησιμοποιούν ”καθαρά” πλοία. Οι υπόλοιπες πέντε εταιρείες είναι η Brooks running, η Frog Bikes, η Michelin, η Patagonia, και η Tchibo. Προφανώς, οι πλοιοκτήτες αντιλαμβάνονται πλήρως ότι η αγορά είναι και όχι οι θεσμοί, που ορίζουν το μέλλον. Είναι βέβαιο ότι οι προσαρμογές σε ένα καθαρό περιβάλλον θα γίνουν νωρίτερα από το 2050. Οι Έλληνες προφανώς θα είναι… στην ώρα τους, όπως πάντα.

*Πολύ ναυτιλία σήμερα. Τι να κάνουμε αφού πάει καλά η αγορά. Η εισηγμένη ελληνικών συμφερόντων Seanergy, με επικεφαλής τον Σταμάτη Τσαντάνη, έκανε ακόμη μιά αγορά. Πήρε από τη Rosco το cape Dukeship πρώην Rosco Maple, 181,500 dwt, έναντι 34,3 εκ. δολαρίων. Πρόκειται για το έβδομο Γιαπωνέζικο στη σειρά που παίρνει η εταιρεία, που το πλήρωσε μάλιστα μετρητά. Εφτασε τα 17 πλοία από το 2020, όταν η Seanergy ξεκίνησε την επέκταση του στόλου της.

*Από κοντά και η Castor του Πέτρου Παναγιωτίδη. Έδωσε 49,25 εκατομμύρια δολάρια και αγόρασε en bloc πέντε τάνκερς από την αγορά μεταχειρισμένων. Ειδικότερα, πήρε δύο MR1 του 2006, δύο aframax/LR2 του 2004 και ένα του 2002. Πηγές της αγοράς λένε ότι τα βαπόρια, που θα παραληφθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2022, τα αγόρασε από την Eletson των Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη, Κέρτσικωφ. Η Castor, που ιδρύθηκε το 2017 και εισήχθη στον Nasdaq, άρχισε να μπαίνει στην αγορά του υγρού φορτίου στις αρχές του 2021 και ήδη έχει αποκτήσει οκτώ βαπόρια. Συνολικά κατέχει 23 πλοία και οι brokers μιλούν για μία νέα κίνηση αγοράς ακόμη πέντε πλοίων.

*Να δούμε και την χρυσή πεντάδα του Forbes… για να μην έχουμε κενά. Πρώτος ο Elon Musk (Tesla, SpaceX) με 220,9 δις δολάρια και ακολουθούν: Jeff Bezos (Amazon) με 199,7, Bernard Arnault (LVMX) με 180,8, Bill Gates (Microsoft) με 132,9 και Larry Ellison (Oracle), με 126.6 δις δολάρια.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask