Δευτέρα, 17 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΗ επόμενη ημέρα για τον σιδηρόδρομο

Η επόμενη ημέρα για τον σιδηρόδρομο

Αυτεπάγγελτη έρευνα της ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) σε ΟΣΕ και Hellenic Train, καθώς και εισαγγελική έρευνα προκειμένου να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια του συμβάντος συνθέτουν την επόμενη ημέρα μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, που κόστισε τη ζωή σε δεκάδες, νέους, κυρίως ανθρώπους.

Η ΡΑΣ από την πλευρά της ζητεί από τις δύο σιδηροδρομικές εταιρείες όλα τα τεκμήρια που μπορεί να οδηγήσουν στην εξαγωγή αξιόπιστου συμπεράσματος για τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος.

Οι παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου μετρούν δεκαετίες και οι παραλείψεις που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια αμέτρητες, ωστόσο η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να προχωρήσει σε ενδελεχή έρευνα για τα αίτια του τραγικού περιστατικού σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Την ίδια στιγμή στο επίκεντρο του προβληματισμού βρίσκεται και η επόμενη ημέρα λειτουργίας της Hellenic Train αλλά και του ΟΣΕ με τα βλέμματα να είναι στραμμένα στη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας του τρένου στη χώρα. Οι πρώτες ημέρες μετά το δυστύχημα βρίσκουν τις γραμμές του ΟΣΕ χωρίς συρμούς, είτε λόγω προβλημάτων που προκλήθηκαν από το ατύχημα είτε λόγω κινητοποιήσεων στις οποίες προχωρούν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο.

Ωστόσο κάποια στιγμή και κατά πάσα πιθανότητα όχι πολύ μακρινή το μέσο θα πρέπει να επαναλειτουργήσει προκειμένου να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό. Το πόσο εύκολο βέβαια θα είναι να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των επιβατών της η Hellenic Train αλλά και ο ΟΣΕ είναι μια άλλη υπόθεση.

Τα πολυετή προβλήματα στη λειτουργία του δικτύου δεν πρόλαβαν να λυθούν με αποτέλεσμα σε καθημερινή βάση να παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα στα δρομολόγια αλλά και να μην λειτουργούν στο σύνολο τους τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης με κορυφαίο γεγονός τα όσα συνέβησαν και την τραγική τους κατάληξη.

Το πρόβλημα της ελλιπούς συντήρησης του δικτύου απασχολεί τις διοικήσεις του ΟΣΕ εδώ και δεκαετίες, ωστόσο πρόκειται για ένα ζήτημα πολυσύνθετο το οποίο απαιτεί πόρους, που στο πρόσφατο παρελθόν δεν διέθετε η χώρα και ταυτόχρονα εξαιρετική οργάνωση δρομολογίων ώστε να μην διακοπεί η κυκλοφορία των συρμών εν μέσω εργασιών συντήρησης. Σημειώνεται ότι για να μπορέσει μια εργολαβία να κάνει συντήρηση στη γραμμή έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα.

Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής του δικτύου από την εποχή της οικονομικής κρίσης και μετά άρχισε να χάνει προσωπικό και από 12000 άτομα έφτασε να μένει με 2000. Σε αυτό αν προσθέσουμε την έλλειψη σε τμήματα του βασικού δικτύου της σηματοδότησης και του ETCS, σημαίνει πως αυτά έπρεπε να γίνονται χειροκίνητα και σε τοπικό επίπεδο με τους σταθμάρχες να έχουν την ρύθμιση της κυκλοφορίας.

Η δύσκολη επόμενη ημέρα

Στην παρούσα φάση, μετά το τραγικό δυστύχημα προτεραιότητα έχει η ανασύνταξη του μέσου έχει προτεραιότητα. Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων που θα δώσει απαντήσεις στο τραγικό συμβάν της 28ης Φεβρουαρίου.

Σιδηροδρομικές πηγές υποστηρίζουν ότι πρωτεύον είναι να προχωρήσει ένας ανασχεδιασμός του ΟΣΕ και εκσυγχρονισμός των λειτουργιών του σε συνάρτηση με την ολοκλήρωση των εργολαβιών της ΕΡΓΟΣΕ που έχουν σχέση με την λειτουργία της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης.

Παράλληλα πρέπει να «τρέξουν» τα σχεδιαζόμενα έργα για τη συντήρηση και ανάταξη του εθνικού δικτύου αλλά και να ολοκληρωθεί ο διαχωρισμός των δύο εταιρειών βάσει του ψηφισθέντος νόμου. Το δίκτυο έχει χωριστεί σε 3 γεωγραφικές περιοχές. Η μια είναι το δίκτυο Βόρειας Ελλάδας, η δεύτερη το δίκτυο της Πελοποννήσου και η τρίτη η γραμμή της κεντρικής Ελλάδας. Η πρώτη εργολαβία για την βόρεια Ελλάδα είχε πάρει το πράσινο φως της Διυπουργικής και είχε πάρει το δρόμο της υλοποίησης.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ