Εξαιρετικές ήταν οι επιδόσεις της βαριάς βιομηχανίας του ελληνικού χρηματιστηρίου στη χρήση του 2022, καθώς οι περισσότερες επιχειρήσεις παρουσίασαν αποτελέσματα – ρεκόρ. Η συγκυρία ήταν ευνοϊκή για τα δύο μεγάλα διυλιστήρια της χώρας, τη Motor Oil και την Helleniq Energy, καθώς τα περιθώρια διύλισης κρατήθηκαν σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ ο τουρισμός και η επανάκαμψη των αερομεταφορών εκτόξευσαν τη ζήτηση για καύσιμα.
Η Μυτιληναίος επίσης ευνοήθηκε από τη συγκυρία, όμως έχει χτίσει ένα πολυσχιδές χαρτοφυλάκιο με τέσσερις κεντρικούς βασικούς πυλώνες, που τον βοηθά στην καλύτερη στόχευση και τη διεκδίκηση έργων και μεριδίων αγοράς. Η Τιτάν επίσης πέτυχε εξαιρετικά αποτελέσματα, καθώς ωριμάζει το νέο μοντέλο διοίκησης και λειτουργίας πάνω στα διεθνή πρότυπα, καθώς πρόκειται για την πιο διεθνοποιημένη ελληνική βιομηχανία.
Motor Oil: Ρεκόρ κερδοφορίας σημείωσε η Motor Oil το 2022, με τα κέρδη έπειτα από φόρους για τον όμιλο να διαμορφώνονται στα 967,2 εκατ., έναντι κερδών 202,36 εκατ. το 2021. Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου διαμορφώθηκε σε 16.630,8 εκατ. έναντι 10.266,6 εκατ. ευρώ τη χρήση 2021 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 61,99%.
Στην εν λόγω εξέλιξη συνέβαλλε η αύξηση του μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 51,53% και η ενδυνάμωση του Δολαρίου Η.Π.Α. έναντι του Ευρώ (μέση ισοτιμία) κατά 10,97% δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Μητρικής αφορά εξαγωγές τιμολογούμενες σε δολάριο. Η Διοίκηση προτείνει τη διανομή μερίσματος 1,60 ευρώ ανά μετοχή.
HelleniQ Energy: Στο ιστορικό υψηλό του 1 δισ. εκτοξεύθηκαν τα κέρδη της HelleniQ Energy (πρώην ΕΛΠΕ) το 2022, ενώ η διανομή του τελικού μερίσματος ανέρχεται σε 0,50 ευρώ/μετοχή. Η ιστορικά υψηλή κερδοφορία επιτεύχθηκε εν μέσω ισχυρού περιβάλλοντος διύλισης, βελτιωμένης λειτουργίας των διυλιστηρίων, εξαγωγών, αλλά και ως αποτέλεσμα της στρατηγικής μετασχηματισμού του Ομίλου σε όλες τις δραστηριότητες του.
Πρόβλεψη άνω των 300 εκατ. για έκτακτο φόρο και καθαρά δημοσιευμένα κέρδη 890 εκατ. με τα 100 εκατ. να είναι λόγω αποτίμησης αποθεμάτων. Μέρισμα 0,50 ευρώ ανακοίνωσε και μαζί με το προσωρινό των 0,25 ευρώ και το έκτακτο λόγω ΔΕΠΑ Υποδομών (0,40 ευρώ) πάει στα 1,15 ευρώ το συνολικό.
Μυτιληναίος: Έτος – ορόσημο ήταν το 2022 για τον όμιλο Μυτιληναίου, καθώς πέτυχε ιστορικά υψηλές επιδόσεις απέναντι σε ένα αρνητικό διεθνές περιβάλλον και σημείωσε νέα ρεκόρ κερδοφορίας, με βασικούς μοχλούς τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της απέναντι τόσο στον εγχώριο, όσο και στον παγκόσμιο ανταγωνισμό, αλλά και με βάση την ολοένα αυξανόμενη διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων της.
Νέο ρεκόρ κερδοφορίας στα 466 εκατ. το 2022 για της Mytilineos, με τα καθαρά κέρδη αυξημένα κατά 187%, ενώ ο κύκλος εργασιών εκτοξεύτηκε κατά 137% ξεπερνώντας και τα 6 δισ. ευρώ για πρώτη φορά στην ιστορία του ομίλου. Επίσης πέτυχε μείωση του καθαρού δανεισμού στα 716 εκατ. το 2022, από 803 εκατ. στο τέλος του 2021 , ενώ στο 1,2 ευρώ ανά μετοχή ανέρχεται το προτεινόμενο μέρισμα.
Τιτάν: Δεύτερο συνεχόμενο έτος πωλήσεων – ρεκόρ κατέγραψε ο όμιλος Τιτάν, το 2022, με τον τζίρο να ανέρχεται σε 2,28 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 33,1% μετά το ισχυρό δ’ τρίμηνο. Οι αγορές των ΗΠΑ και της Ελλάδας αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70% των πωλήσεων του ομίλου.
Αύξηση κατά 24,4% κατέγραψαν στα καθαρά κέρδη ανά μετοχή, με τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (NPAT) να διαμορφώνονται στα 109,7 εκατ. ευρώ (+19,3 εκατ.), παρά τις συναλλαγματικές ζημιές στην Αίγυπτο. Το διοικητικό συμβούλιο προτείνει στη Γενική Συνέλευση των μετόχων την έγκριση καταβολής μερίσματος 0,60 ευρώ ανά μετοχή.