Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΕΣΠ: Χαμηλότερες πωλήσεις για την αγορά του Πειραιά κατά την περίοδο στων...

ΕΣΠ: Χαμηλότερες πωλήσεις για την αγορά του Πειραιά κατά την περίοδο στων εκπτώσεων

Αρκετά μειωμένες ήταν οι αγορές των καταναλωτών τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο εκπτώσεων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα την καθιερωμένη έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς (ΕΣΠ), ενώ διαπιστώνεται πως οι καταναλωτικές συνήθειες του αγοραστικού κοινού προσαρμόζονται στο επίπεδο διαβίωσης και στο πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του ΕΣΠ, το 62% των ερωτηθέντων εμπόρων δήλωσε πως η κίνηση είχε πτωτική πορεία σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο, ενώ αύξηση στις πωλήσεις διαπίστωσε μόλις το 5% των εμπόρων. Η μείωση αγγίζει το 20% σύμφωνα με τους εμπόρους του Πειραιά, οι οποίοι ανέφεραν πως η καλύτερη περίοδος από άποψη αγοραστικής κίνησης του φετινού καλοκαιρού, ήταν ο μήνας Ιούλιος.

Στην έρευνα που συμμετείχαν οι τοπικές επιχειρήσεις του Πειραιά εκτίμησαν πως κυριότερες αιτίες αυτής της πτωτικής τάσης είναι η μειωμένη καταναλωτική δαπάνη των πελατών, η ακρίβεια σε μια σειρά βασικών αγαθών που πιέζουν το εισόδημα των νοικοκυριών και η διαφορετική ιεράρχηση των αναγκών τους.

Υπάρχει όμως και η άλλη όψη του νομίσματος, αφού από την έρευνα, διαπιστώθηκε πως οι επιχειρήσεις κατάφεραν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα. Συγκεκριμένα, μία στις δύο επιχειρήσεις δήλωσαν πως απορρόφησαν το σύνολο των ανατιμήσεων και προέβησαν σε γενναίες εκπτώσεις, ενώ αυξανόμενο είναι το ποσοστό των καταστημάτων που αποκτούν ψηφιακό κανάλι και επενδύουν στη συνολική αναβάθμισή τους.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΕΣΠ, οι εκτεταμένοι έλεγχοι που διενεργήθηκαν στην αγορά την εκπτωτική περίοδο, κατέδειξαν μηδενικό βαθμό παραβατικότητας των εμπορικών επιχειρήσεων και όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου «αυτές άλλωστε έχουν αποδείξει κατ’ επανάληψη το υψηλό ποσοστό συμμόρφωσής τους με τη νομοθεσία, την φορολογική τους συνείδηση και την ιδιαίτερη φροντίδα τους στο ακριβότερό τους περιουσιακό στοιχείο: τη σχέση τους με τον πελάτη τους».

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ