Οι εξελίξεις στην αυτοκίνηση είναι ραγδαίες, με τη μία αυτοκινητοβιομηχανία μετά την άλλη να ανακοινώνουν επιτάχυνση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Μετά από τη Ford, η κορεατική Kia ανακοίνωσε ότι ανανεώνει τη στρατηγική της, εστιάζοντας στην επιτάχυνση της μετάβασης στα EV (έχει σχεδιάσει πλήρη γκάμα 11 ηλεκτρoκίνητων μοντέλων EV με 7 αμιγώς ηλεκτρικά έως το 2026, πωλήσεις 1,6 εκατομμυρίων φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων έως το 2030), ενίσχυση της δραστηριότητας PBV (λανσάρισμα του πρώτου μοντέλου PBV το 2022, πωλήσεις 1 εκατομμυρίου μονάδων ετησίως έως το 2030) και επέκταση των μελλοντικών υπηρεσιών κινητικότητας, καθώς αλλάζουν οι ανάγκες των πελατών.
Την ανανέωση της στρατηγικής της, που ονομάζει «Plan S», για τις μελλοντικές της δραστηριότητες, η μάρκα την ανέλυσε στην 2021 CEO Investor Day (CEO Ημέρα Επενδυτών 2021) που διοργανώθηκε ψηφιακά στη Σεούλ. Η φιλόδοξη ανανέωση του μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου πλάνου παρουσιάστηκε από τον Ho Sung Song, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Kia Corporation.
«Η Kia ξαναγεννιέται το 2021 με νέο λογότυπο, νέο σχεδιασμό και νέα εταιρική ονομασία», δήλωσε ο Πρόεδρος Song. «Η Kia θα μετατραπεί σε μια μάρκα που θα ενθουσιάζει και θα εμπνέει τους πελάτες με καινοτόμες εμπειρίες κινητικότητας». Ο «μετασχηματισμός Kia» οδηγεί την εταιρεία σε ένα διευρυμένο επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιο έτσι ώστε να επαναπροσδιορίσει ολόκληρο το οικοσύστημα κινητικότητας, ξεκινώντας με τη μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) στον εξηλεκτρισμό. Η ανανεωμένη στρατηγική «Plan S» υποστηρίζεται από τους τρεις βασικούς πυλώνες: επιτάχυνση της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα (EV), ενίσχυση της δραστηριότητας των οχημάτων ειδικής χρήσης (PBV) και διεύρυνση των μελλοντικών υπηρεσιών κινητικότητας.
Στο πρώτο κομμάτι, αυτό της επιτάχυνσης της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV): Μέχρι το 2030 τα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα όπως τα EV, HEV και PHEV, θα αντιστοιχούν στο 40% των συνολικών πωλήσεων της Kia, με ετήσιο στόχο πωλήσεων 1,6 εκατομμυρίων μονάδων. Ως μέρος αυτού, η Kia στοχεύει να αυξήσει τις πωλήσεις EVs στις 880.000 μονάδες το 2030 και να γίνει κορυφαία μάρκα παγκοσμίως.
Ξεκινώντας με το λανσάρισμα του πρώτου πλήρους EV της αργότερα φέτος, η Kia θα ενισχύσει τη γκάμα των EV της έως το 2026 με 11 νέα μοντέλα – επτά από τα οποία θα βασίζονται στην Electric-Global Modular Platform (E-GMP) και 4 σε υπάρχοντα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE).
Τα EV που θα βασίζονται στην E-GMP έχουν ως στόχο να θέσουν νέα σημεία αναφοράς στην αυτονομία (AER), στις επιδόσεις, στους χώρους στο εσωτερικό τους και στις τεχνολογικές εφαρμογές. Τα EVs θα λειτουργούν ως έξυπνες συσκευές με εκτεταμένη εφαρμογή των υπηρεσιών Audio Video Navigation Telematics (AVNT), Over-the-Air (OTA) και Feature on Demand (FoD).
Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό (EV) Kia, που έχει το κωδικό CV, θα διαθέτει αυτόνομη τεχνολογία HDA2 (Highway Driving Assist Level 2) δευτέρου επιπέδου. Αρχής γενομένης από το 2023, τα EVs της Kia θα είναι εξοπλισμένα με Highway Driving Pilot (HDP), μια σημαντική εξέλιξη σε αυτονομία τρίτου επιπέδου.
Περαιτέρω λεπτομέρειες για το CV, καθώς και οι προδιαγραφές του, θα αποκαλυφθούν το επόμενο διάστημα.
Ενισχύοντας τη δραστηριότητα PBV
Η Kia θα παρουσιάσει το πρώτο της ειδικά κατασκευασμένο όχημα (PBV) το 2022, ενώ επιπλέον PBVs θα παρουσιαστούν ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς. Η εταιρεία στοχεύει σε ετήσιες πωλήσεις 1 εκατομμυρίου μονάδων, έτσι ώστε έως το 2030 να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στα PBV. Για το σκοπό αυτό, η Kia θα αναπτύξει μια γκάμα εξειδικευμένων οχημάτων με βάση τις πλατφόρμες skateboard που έχουν εξελιχθεί αποκλειστικά για τα PBVs.
Η Kia σκοπεύει να επεκτείνει περαιτέρω τη δραστηριότητά της των PBVs μέσω ανοικτής καινοτομίας, συνεργαζόμενη με άλλες εταιρείες για την ανάπτυξη μικρών/ μεγάλων πλατφορμών για τους τομείς της μη επανδρωμένης παράδοσης και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Επίσης θα προωθήσει τις δικές της τεχνολογίες και τις ιδιαίτερα ευέλικτες μικρές της πλατφόρμες καθώς αναμένει ότι η ζήτηση για τις υπηρεσίες αυτές θα αυξηθεί παγκοσμίως.
Επέκταση μελλοντικών υπηρεσιών κινητικότητας
Οι υπηρεσίες κινητικότητας της Kia θα αποκτήσουν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στοχεύοντας προσεκτικά και εστιάζοντας σε βασικούς τομείς όπως:
Στον τομέα των υπηρεσιών προς τους καταναλωτές (business-to-consumer), η Kia θα επεκτείνει τις υπάρχουσες δραστηριότητες. Στην Ισπανία, η κορυφαία υπηρεσία κοινής χρήσης οχημάτων της εταιρείας Wible θα επεκταθεί με την Wible Más και την Wible Empresas. Η υπηρεσία χρήσης αυτοκινήτων «KiaMobility», η οποία ξεκίνησε πέρυσι το Σεπτέμβριο πιλοτικά στην Ιταλία και τη Ρωσία, θα λανσαριστεί και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.
Στις δραστηριότητες προς τους κρατικούς φορείς και προς τις επιχειρήσεις (business-to-government και business-to-business) η Kia θα ξεκινήσει μια υπηρεσία που θα βασίζεται στα EVs και θα συνδυάζει συνδρομή και κοινή χρήση αυτοκινήτων. Σύμφωνα με αυτήν τη νέα υπηρεσία κινητικότητας, τα οχήματα θα χρησιμοποιούνται για επαγγελματικές δραστηριότητες τις καθημερινές και θα νοικιάζονται από ιδιώτες τα Σαββατοκύριακα.
Το «Kia Flex», το πρόγραμμα συνδρομής της Kia που παρουσιάστηκε στην Κορέα το 2019, θα λανσάρει αργότερα φέτος μια παγκόσμια εκδοχή του με την ονομασία «Kia Subscription». Η υπηρεσία θα λειτουργεί από τη Sixt Leasing, η οποία αποκτήθηκε πέρυσι από την Hyundai Motor Group, ενώ τα αυτοκίνητα θα παρέχονται από περιφερειακούς συνεργάτες και αντιπροσώπους της εταιρείας.
Μελλοντικά επιχειρηματικά σχέδια
(1) Επιχειρηματικοί στόχοι
Η Kia προβλέπει για φέτος αύξηση των λειτουργικών κερδών με βάση τον αυξημένο όγκο πωλήσεων, τη βελτιωμένη μέση τιμή πώλησης (ASP) και μίγμα των προϊόντων. Συνοψίζοντας:
- Παγκόσμιες πωλήσεις (βάσει χονδρικής) 2021: 2.922.000 μονάδες, αύξηση 12,1% σε ετήσια βάση
- Έσοδα 2021: 65,6 τρισεκατομμύρια KRW, αύξηση 10,8% σε ετήσια βάση
- Λειτουργικό κέρδος 2021: 3,5 τρισεκατομμύρια KRW, αύξηση 70,1% σε ετήσια βάση
(2) Περιθώριο λειτουργικού κέρδους
Με την αυξημένη κερδοφορία των νέων ηλεκτρικών μοντέλων EV, η Kia προσάρμοσε ανοδικά τους στόχους του λειτουργικού περιθώριου κέρδους της σε σχέση με τα στοιχεία που είχαν αρχικά ανακοινωθεί πέρυσι. Η Kia στοχεύει πλέον σε περιθώριο λειτουργικού κέρδους 5,4% για το 2021, καθώς και σε περιθώριο λειτουργικού κέρδους 7,9% για το 2025.
(3) Οι βάσεις για την αύξηση του λειτουργικού περιθώριου κέρδους
Ισορροπημένη ανάπτυξη τόσο στις προηγμένες όσο και στις αναδυόμενες αγορές
Η Kia σκοπεύει να αυξήσει τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες πωλήσεις της σε 3,8 εκατομμύρια μονάδες το 2025. Το ποσοστό των πωλήσεων των φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων, που αναμένεται να φτάσει περίπου το 10% των συνολικών πωλήσεων το 2021, προβλέπεται να αυξηθεί σε 22% έως το 2025. Για τις αναδυόμενες αγορές, η εταιρεία θα επεκτείνει το μερίδιο αγοράς της μέσω της τοπικής παραγωγής CKD (complete knock-down).
Βελτίωση μίγματος προϊόντων
Η Kia αναμένει ότι η βελτίωση του ASP και του μίγματος προϊόντων, η οποία οδήγησε στη βελτίωση της κερδοφορίας της εταιρείας πέρυσι, θα συνεχιστεί. Συγκεκριμένα, το μερίδιο πωλήσεων των RVs (αυτοκινούμενων οχημάτων) της εταιρείας αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται από το 56% του 2020 στο 65% το 2025.
Βελτίωση της κερδοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων
Αναμένεται πως η Kia θα εισέλθει σε ένα νέο επίπεδο κερδοφορίας των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων (EVs) με την κυκλοφορία του CV στο τέλος του τρέχοντος έτους. Η εταιρεία αναμένει να επιτύχει κερδοφορία στο επίπεδο των υφιστάμενων μοντέλων ICE (εσωτερικής καύσης) το 2025 προβλέποντας ότι η βελτίωση του κόστους των EVs θα ενισχυθεί συνεχώς μέσω οικονομιών κλίμακας λόγω της επέκτασης του όγκου πωλήσεων των EVs και της μείωσης του κόστους υλικών μέσω των επενδύσεων στην Έρευνα & Εξέλιξη (R&D).
Σταθερό και διαρκές επενδυτικό σχέδιο
Το επενδυτικό πρόγραμμα της Kia από το 2020 έως το 2025 αναμένεται να είναι ύψους 29 τρισεκατομμυρίων KRW. Η Kia θα διατηρήσει το ετήσιο επίπεδο επενδύσεων των περίπου 5 τρισεκατομμυρίων KRW, μειώνοντας τις τρέχουσες επενδύσεις σε υπάρχοντες παραδοσιακούς επιχειρηματικούς τομείς και αυξάνοντας σταδιακά το ποσοστό των στρατηγικών επενδύσεων για μελλοντικά πρότζεκτ, επεκτείνοντας ταυτόχρονα τις επενδύσεις της στην Έρευνα & Εξέλιξη (R&D).
—
Στο Catalyst project του TM Forum με τίτλο “AIOps Autonomous Service Assurance”, διακρίθηκε η Intracom Telecom. Η ελληνική εταιρεία, διεθνής πάροχος τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και λύσεων, συμμετέχει ενεργά μαζί με άλλες μεγάλες εταιρίες στο project, το βραβείο του οποίου “Outstanding Contribution to TM Forum assets”, το οποίο πήρε η Intracom Telecom, αναγνωρίζει τη συνεισφορά βέλτιστων πρακτικών στην ανάπτυξη και λειτουργία μηχανισμών Τεχνητής Νοημοσύνης σε μεγάλη κλίμακα από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους (CSPs), συμβάλλοντας σημαντικά στο πρόγραμμα συνεργασίας AIOps του TM Forum.
Οι εταιρείες που συμμετέχουν σε αυτό το έργο, έχουν στόχο να αναδείξουν πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να υποστηρίξει τη Διασφάλιση Υπηρεσίας (Service Assurance) στις λειτουργίες δικτύου των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, δημιουργώντας έτσι τις βάσεις για αυτόνομα δίκτυα. Η Intracom Telecom συγκεκριμένα επικεντρώθηκε στη βελτιστοποίηση του ενεργειακού αποτυπώματος των Εικονικοποιημένων Δικτυακών Λειτουργιών (Virtualized Network Functions – VNFs) σε υπολογιστικά κέντρα ΝFV (Network Functions Virtualization), διατηρώντας παράλληλα τους Στόχους Επιπέδου Υπηρεσίας (Service Level Objectives – SLOs), μέσω της πλατφόρμας NFV Resource Intelligence (NFV-RI).
Το Catalyst program αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία και μια πρακτική επιβεβαίωση με απτά και μετρήσιμα επιχειρηματικά οφέλη για τις επιχειρηματικές διαδικασίες και λειτουργίες των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, όπως τη βελτιωμένη εμπειρία πελάτη, την ποιότητα υπηρεσίας, το βελτιστοποιημένο κόστος και τη μέγιστη επιχειρηματική απόδοση.
Ο Σωτήρης Μπίθας, Διευθυντής Marketing του Τομέα Τηλεπικοινωνιακού Λογισμικού της Intracom Telecom, σχολίασε: «Η συμμετοχή στο έργο AIOps Autonomous Service Assurance Catalyst και η συνεργασία μας με μια σημαντική ομάδα κορυφαίων διεθνών εταιριών, εκτός από σημαντική εμπειρία, αποτελεί πηγή έμπνευσης ώστε να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτόν το νέο τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, προκειμένου να μπορούμε να υποστηρίζουμε καλύτερα τις λειτουργίες των τηλεπικοινωνιακών παρόχων μέσω των καινοτόμων λύσεών μας, όπως η πλατφόρμα NFV Resource Intelligence που κυκλοφόρησε πρόσφατα».