Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΕπενδυτικός άνεμος στην ακτοπλοΐα- Γράφει ο Β. Κοντομίχης

Επενδυτικός άνεμος στην ακτοπλοΐα- Γράφει ο Β. Κοντομίχης

Επενδυτικός άνεμος πνέει στην ελληνική ακτοπλοΐα, μάλιστα σε δύσκολους καιρούς. Η κίνηση της ATTICA GROUP να στραφεί σε νέο ναυπηγικό πρόγραμμα καταδεικνύει ότι οι leaders του χώρου επιδιώκουν να ανανεώσουν τον στόλο της ακτοπλοΐας και να κρατήσουν ταυτοχρόνως σε ελληνικά χέρια τον κλάδο.

Είναι γεγονός ότι οι πάμπολλες ιδιαιτερότητες του Ελλαδικού νησιωτικού χώρου επιβάλλουν, ιδίως με την υπάρχουσα γεωστρατηγική όσο και οικονομική συγκυρία, έξυπνες επενδυτικές και αποτελεσματικές κινήσεις.

Η διοίκηση της ΑTTICA σε δύσκολους καιρούς, όπως προαναφέραμε, επιχειρεί την σταδιακή ανανέωση του στόλου, αρχής γενομένης από τις γραμμές του Αργοσαρωνικού. Στο πλαίσιο αυτό η αγορά σηματοδοτεί τη μετάβαση στην εποχή της «πράσινης» ακτοπλοΐας. Επίσης, αξιοσημείωτη είναι η εμπιστοσύνη τόσο του εγχώριου, όσο και του διεθνούς τραπεζικού συστήματος προς την εταιρεία για τη χρηματοδότηση τμήματος του εγχειρήματος.

Αυτή η σχέση εμπιστοσύνης ενισχύει τα μελλοντικά σχέδια της ATTICA σταδιακά μόλις υπάρξει απεμπλοκή από τη μάστιγα της πανδημίας, που αναγκάζει την ελληνική ακτοπλοΐα να μένει μερικώς δεμένη στα λιμάνια.

Η εταιρεία πάντως, ιδιαίτερα κατά το πρώτο lockdown, ήταν εκείνη που είχε τα περισσότερα βαπόρια στο νερό, όπως και τώρα, κρατώντας εν πολλοίς, ζωντανή τη θαλάσσια σύνδεση της ηπειρωτικής με την νησιωτική χώρα.

Ενδεχομένως, λένε ναυτιλιακοί παράγοντες στην «ΑΚΤΗ», θα έπρεπε να υπάρξει αναλογικότερη κατανομή, βάσει του έργου, στην αναγκαία, λόγω πανδημίας, επιδοματική πολιτική του κράτους.

Η επένδυση

Η ATTICA GROUP υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο Brødrene Aa της Νορβηγίας για την κατασκευή τριών (3) υπερσύγχρονων πλοίων τύπου Aero Catamaran, τα οποία θα δρομολογηθούν στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, αντικαθιστώντας παλαιότερης τεχνολογίας πλοία του Ομίλου στους συγκεκριμένους προορισμούς. Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε Ευρώ 21 εκατ. και θα καλυφθεί από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό. Η κατασκευή των τριών νέων πλοίων θα ξεκινήσει αμέσως μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης και η παράδοση των πλοίων αναμένεται εντός του πρώτου τετραμήνου του 2022.

Τα νέα, τελευταίας τεχνολογίας και σύγχρονης αισθητικής πλοία έχουν σχεδιαστεί με καινοτόμα χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν πλήρως τις προσφερόμενες υπηρεσίες, παρέχοντας στους πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες που διακινούνται ετησίως στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, μια νέα και μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία. Παράλληλα, με τη δρομολόγησή τους θα αυξηθεί η μεταφορική ικανότητα για τους προορισμούς του Αργοσαρωνικού και θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για την περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη των νησιών και των τοπικών κοινωνιών.

Τα πλοία θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 34 κόμβων, ολικό μήκος 36 μέτρα, πλάτος 9,7 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 150 επιβατών, ενώ η εσωτερική διαρρύθμιση και γενικότερα ο πρωτοποριακός σχεδιασμός τους στοχεύουν στο να προσφέρουν στον επιβάτη υψηλού επιπέδου ανέσεις και υπηρεσίες. Ενδεικτικά:

•άνετο ταξίδι ακόμα και σε συνθήκες υψηλού κυματισμού, που διασφαλίζουν οι καινοτομίες τόσο στη γάστρα του σκάφους, όσο και στα συστήματα πλοήγησης,

•ευρύχωρους χώρους ενδιαίτησης επιβατών με μεγάλα παράθυρα για πλήρη θέα και άπλετο φυσικό φωτισμό,

•ψηφιακές ευκολίες για συνεχή επικοινωνία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού,

•αποθήκευση αποσκευών πάνω από τα καθίσματα αλλά και σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους,

•ειδική μέριμνα για τη διευκόλυνση επιβατών με περιορισμένη κινητικότητα,

•χώρους για τη μεταφορά ποδηλάτων,

•υψηλών προδιαγραφών χώρους για μεταφορά κατοικίδιων.

Η επένδυση στα πλοία τύπου Aero Catamaran συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και στη σταδιακή μετάβαση σε μια πιο πράσινη και ανταγωνιστική οικονομία, μέσω, μεταξύ άλλων, της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου και των μειωμένων εκπομπών αέριων ρύπων λόγω ελαφρύτερου υλικού κατασκευής των πλοίων (carbon fibre), καθώς και της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών μονάδων (solar panels), οι οποίες θα καλύπτουν τις ανάγκες φωτισμού και ηλεκτροδότησης των ξενοδοχειακών υπηρεσιών των πλοίων.

H Attica Group δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία μέσω των SUPERFAST FERRIES, BLUE STAR FERRIES, HELLENIC SEAWAYS και AFRICA MOROCCO LINK με συνολικά 32 πλοία που προσφέρουν σύγχρονες, υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2019, τα πλοία του στόλου της ταξιδεύουν σε 4 χώρες, σε 60 μοναδικούς προορισμούς, προσεγγίζοντας 71 λιμάνια, μεταφέροντας πάνω από 7 εκατ. επιβάτες, 1 εκατ. Ι.Χ. οχήματα και 400.000 φορτηγά αυτοκίνητα ετησίως.

Η έρευνα του ΙΟΒΕ

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΟΒΕ, σχεδόν τα μισά πλοία που δρομολογούνται από τις κυριότερες ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις είναι ηλικίας από 20 έως 29 έτη, ενώ 2 στα 5 πλοία του στόλου χρησιμοποιούνται για περισσότερα από 30 χρόνια.

Το γεγονός ότι η ακτοπλοΐα αποτελεί το μοναδικό δίκτυο συγκοινωνιακής σύνδεσης για μεγάλο αριθμό νησιωτικών περιοχών, σε συνδυασμό με την αναγκαιότητα διατήρησης της καλύτερης δυνατής προσφοράς ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, υποδεικνύει την αναγκαιότητα σταδιακής απόσυρσης των παλαιότερων πλοίων και αντικατάστασης τους με νεότευκτα.

Απαραίτητη η ανανέωση του στόλου

Την ανάγκη ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου έχει τονίσει αρκετές φορές και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης. Ειδικότερα και σύμφωνα με τον κ. Σακέλλη, στην διεθνή αγορά δεν υπάρχουν πλοία μικρής ηλικίας που να πληρούν τα αυστηρά περιβαλλοντικά κριτήρια αλλά και κατάλληλα για τις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Συνεπώς, όπως σημειώνει, πρέπει λοιπόν να υπάρξει και η ανάλογη χρηματοδότηση για να κατασκευαστούν νέα πλοία.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ