Σάββατο, 28 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΕντείνεται ο ανταγωνισμός στην ψηφιακή τραπεζική

Εντείνεται ο ανταγωνισμός στην ψηφιακή τραπεζική

Με βήμα ταχύ προχωρά ο κλάδος της ψηφιακής τραπεζικής, με εγχώριους και διεθνείς παίκτες να εκμεταλλεύονται την στροφή προς τις ψηφιακές λύσεις που έφερε η πανδημία, φιλοδοξώντας να αυξήσουν περαιτέρω την πελατειακή τους βάση.

Στα πρόσφατα νέα του κλάδου εντάσσεται και η χθεσινή ανακοίνωση της Revolut, της βρετανικής fintech εταιρείας η οποία ξεκινά τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής της τράπεζας για τους πελάτες της στην Ελλάδα. Επί του πρακτέου, οι χρήστες της Revolut που θα αναβαθμίσουν το λογαριασμό τους σε Revolut Bank- μια διαδικασία που πραγματοποιείται μέσα σε λίγα λεπτά από την σχετική εφαρμογή – θα απολαμβάνουν προστασία στις καταθέσεις τους, μέσω του συστήματος εγγύησης καταθέσεων. Πέρα βέβαια από την εγγύηση των καταθέσεων, το λανσάρισμα της τράπεζας στην Ελλάδα σηματοδοτεί και την εισαγωγή μιας σειράς νέων προϊόντων κι υπηρεσιών στο άμεσο μέλλον, όπως ανακοίνωσαν τα στελέχη της Revolut.

Όπως ανακοίνωσε η βρετανική εταιρεία, η οποία αποτελεί πλέον την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία fintech στην Ευρώπη, ήδη 270.000 Έλληνες είναι πελάτες της, χωρίς βέβαια να ενημερώσει πόσοι εξ αυτών είναι ενεργοί χρήστες των υπηρεσιών που προσφέρει μέσω της εφαρμογής της.

Η εταιρεία που ξεκίνησε την λειτουργία της το 2015 στο Ηνωμένο Βασίλειο, χρονιά που έγινε γνωστή και στην Ελλάδα με την αφορμή των capital controls, αριθμεί σήμερα 15 εκατομμύρια πελάτες σε ολόκληρο τον κόσμο οι οποίοι πραγματοποιούν πάνω από 100 εκατομμύρια συναλλαγές το μήνα. Στα πέντε αυτά χρόνια λειτουργίας της η Revolut έχει συγκεντρώσει περίπου 1 δισ. δολάρια από γύρους χρηματοδοτήσεων ενώ η αξία της ανέρχεται στα 5,5 δισ. δολάρια, βάσει των πιο πρόσφατων εκτιμήσεων.

Η κίνηση της Revolut έρχεται σε μια περίοδο που ο αγαπημένος χώρος των Ελλήνων για τραπεζικές συναλλαγές είναι το κινητό κι όχι τα φυσικά καταστήματα – κάτι που ίσχυε μέχρι πρότινος.

To 90% των συναλλαγών πραγματοποιείται μέσω ebanking και mobile banking

Αρκεί να αναφέρουμε ότι το 90% των συναλλαγών σήμερα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά μέσω ebanking και mobile banking, με τους μισούς και πλέον πελάτες των συστημικών τραπεζών να χρησιμοποιούν την mobile εφαρμογή. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία των τεσσάρων συστημικών τραπεζών μάλιστα, οι συναλλαγές μέσω καταστημάτων μειώνονται με ετήσιο ρυθμό της τάξης του 60%.

Καταλυτικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση έπαιξε, όπως ήταν αναμενόμενο και η πανδημία και τα lockdown που την συνόδεψαν. Ενδεικτικά ήδη από το πρώτο lockdown η ψηφιακή τραπεζική στη χώρα μας αναπτύχθηκε με ρυθμό της τάξης του 60%.

Μεταξύ δε, των χωρών της ΕΕ η Ελλάδα καταγράφει τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης σε πελάτες τραπεζών που κατεβάζουν εφαρμογές στο κινητό τους για τραπεζικές συναλλαγές, λόγω Covid -στο γ’ τρίμηνο του 2020, η αύξηση ήταν 22,5% – στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Ουγγαρία με ρυθμό αύξηση 19,8%.

Αυτός είναι ίσως και ο λόγος που και οι λοιπές ψηφιακές τράπεζες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας αναβαθμίζουν τα εργαλεία τους.

Μια εξ αυτών και η N26 η οποία στις αρχές Δεκεμβρίου παρουσίασε σειρά νέων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (premium) στην Ελλάδα καθώς και υπηρεσίες προς επιχειρήσεις που είναι διαθέσιμες και στην ελληνική αγορά».

Να θυμίσουμε ότι η N26 αποτελεί την δεύτερη πιο δημοφιλής αντίστοιχη υπηρεσία στην Ελλάδα καθώς και μια από τις πιο γνωστές και ευρέως διαδεδομένες ψηφιακές τράπεζες στην Ευρώπη. Πρόκειται για επίσημη Γερμανική τράπεζα (διαθέτει banking license) η οποία ιδρύθηκε το 2013 στο Βερολίνο και σήμερα μετράει περισσότερους από 5 εκατομμύρια πελάτες σε 25 Ευρωπαϊκές χώρες αλλά και στις Η.Π.Α., οι οποίοι έχουν ανοίξει τραπεζικό λογαριασμό στη Γερμανία Online και έχουν λάβει δωρεάν και μια χρεωστική κάρτα Mastercard.

Παρότι η εταιρεία δεν μοιράζεται νούμερα για τους πελάτες της σε τοπικό επίπεδο, μέσα στο 2019 κατάφερε να διπλασιάσει την βάση πελατών της όπως είχε αναφέρει σε συνέντευξή του ο Sarunas Legeckas, Γενικός Διευθυντής European Expansion Markets και υπεύθυνος για 18 βασικές ευρωπαϊκές αγορές, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Μάλιστα το μεγαλύτερο ποσοστό ανάπτυξης το 2019 καταγράφηκε στις ηλικίες 18 έως 24 ετών.

Έδαφος φαίνεται να κερδίζουν και οι άλλες διεθνείς ψηφιακές χρηματοοικονομικές λύσεις που προσφέρονται στη χώρα μας, όπως για παράδειγμα η ολλανδική Bunq και η βρετανική Monese. Αντίθετα μικρή μοιάζει να είναι η μέχρι στιγμής διείσδυση των ψηφιακών πορτοφολιών Apple Pay και Google Pay σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, συνθήκη που θα μπορούσε να αλλάξει με το πέρας της πανδημίας και την επιστροφή των καταναλωτών στα καταστήματα για τις συναλλαγές τους.

Πέρα από τις διεθνείς λύσεις βέβαια, η στροφή των καταναλωτών στο εναλλακτικό ψηφιακό πορτοφόλι έχει στρέψει και τις εγχώριες τράπεζες σε νέα επιχειρησιακά σχέδια και στρατηγικές που θέτουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό στο επίκεντρο.

Κοινός στόχος των παραπάνω φαίνεται να είναι η δημιουργία ενός νέου μοντέλου τραπεζικής εξυπηρέτησης, το οποίο θα προσφέρεται κυρίως ηλεκτρονικά – το φυσικό κατάστημα θα παίζε το ρόλο του εναλλακτικού δικτύου – με προσωπική όμως εξυπηρέτηση κι αμεσότητα που θα επιτυγχάνεται με την βοήθεια της τεχνολογίας( βιντεοκλήσεις chat κλπ.)

Νίκη Παπάζογλου

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ