Η αγορά του Πειραιά προτιμάται κυρίως από κατοίκους της πόλης και όμορων δήμων, οι οποίοι λόγω εγγύτητας επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους στα τοπικά καταστήματα, αποφεύγοντας τη μετακίνηση με οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο.
Η έντονη κυκλοφορία και η έλλειψη χώρων στάθμευσης αποτελούν το κύριο μειονέκτημα και η αύξηση των τιμών ο κύριος λόγος αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών και περιορισμού των αγορών.
Αυτά προκύπτουν από την δεύτερη έρευνα που ανέθεσε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς στο Κέντρο Στήριξης και Επιχειρηματικότητας του Δήμου Πειραιά, για την αποτύπωση του προφίλ των διερχόμενων καταναλωτών στο Δήμο Πειραιά.
Κυριότερα πλεονεκτήματα αναδείχθηκαν η ποικιλία προϊόντων στο σύνολο της αγοράς, η υψηλή ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών, ο συνδυασμός αγορών με ψυχαγωγία (εστίαση, διασκέδαση) και οι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν μέσα από την επεξεργασία στοιχείων, που αφορούν σε δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικιακή κατηγορία, κ.α.), συνήθειες, προτιμήσεις και παράγοντες που επηρεάζουν τις καταναλωτικές συνήθειες:
▪Η αγορά του Πειραιά προτιμάται κυρίως από κατοίκους της πόλης και όμορων δήμων, οι οποίοι λόγω εγγύτητας επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους στα τοπικά καταστήματα, αποφεύγοντας τη μετακίνηση με οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο.
▪ Αυτό που χαρακτηρίζει την πλειοψηφία των καταναλωτών, είναι η αναζήτηση και επιλογή της καλύτερης σχέσης ποιότητας/τιμής για τις αγορές τους.
▪ Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων επιλέγει την αγορά του Πειραιά για τις περισσότερες αγορές τους, με έμφαση σε συγκεκριμένα προϊόντα (π.χ. ένδυση-υπόδηση, είδη οικιακής χρήσης).
▪ Ως κύρια πλεονεκτήματα της αγοράς του Πειραιά αναδεικνύονται η ποικιλία προϊόντων που διατίθεται στην αγορά και ο συνδυασμός αγορών με ψυχαγωγία .
▪ Η δυσκολία πρόσβασης στην αγορά λόγω έντονης κυκλοφορίας ή έλλειψης χώρων στάθμευσης αποτελεί το κύριο μειονέκτημα.
▪ Η αύξηση του επιπέδου των τιμών επισημαίνεται ως κύριος λόγος αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών και περιορισμού των αγορών.
▪ Η μείωση της κατανάλωσης έχει επηρεάσει, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, όλες τις κατηγορίες προϊόντων/υπηρεσιών.
▪ Σε μεγαλύτερο βαθμό πλήττονται τα προϊόντα/υπηρεσίες που εμπίπτουν στις κατηγορίες «Ηλεκτρονικά προϊόντα & εξοπλισμός» και «Ηλεκτρικές οικιακές συσκευές».
▪ Σε μικρότερο βαθμό έχουν επηρεαστεί οι αγορές για τρόφιμα και καύσιμα (για μετακίνηση), αλλά και οι δαπάνες για ψυχαγωγία.