Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΕΚΠΟΙΖΩ: Θετική η μη εφαρμογή της “ρήτρας αναπροσαρμογής” στα τιμολόγια των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών

ΕΚΠΟΙΖΩ: Θετική η μη εφαρμογή της “ρήτρας αναπροσαρμογής” στα τιμολόγια των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών

Θετική εξέλιξη χαρακτηρίζει η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) τη μη εφαρμογή της «ρήτρας αναπροσαρμογής» στα τιμολόγια των παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών μετά τη δημόσια διαβούλευση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

   Η ΕΚΠΟΙΖΩ συμμετείχε στην πρόσφατη δημόσια διαβούλευση της ΕΕΤΤ και διατύπωσε την άρνησή της, αναφορικά με την τροποποίηση του Κανονισμού Γενικών Αδειών και την εισαγωγή “ρήτρας (τιμαριθμικής) αναπροσαρμογής”, κατόπιν αιτήματος των παρόχων. Στο μεταξύ, την κατηγορηματική άρνησή τους δήλωσαν επίσης μεταξύ άλλων ο Συνήγορος του Καταναλωτή και άλλες ενώσεις καταναλωτών.

   Στα σχόλιά της η ΕΚΠΟΙΖΩ επισήμανε ότι, η μετακύλιση επιπρόσθετων χρεώσεων στους καταναλωτές είναι ανεπίτρεπτη και άδικη, αντίκειται στη νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή και δεν συνάδει με την ήδη δυσχερή οικονομική κατάσταση που βιώνουν χιλιάδες νοικοκυριά στην Ελλάδα. Σημειωτέον δε, ότι η πλειοψηφία των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών έχει ανακοινώσει πρόσφατα αύξηση κερδών.

   Σε σημερινή ανακοίνωσή της η οργάνωση των καταναλωτών υπενθυμίζει ότι έχει εντοπίσει τα τελευταία χρόνια και επισημάνει, τόσο προς την ΕΕΤΤ όσο και τα αρμόδια υπουργεία, ζητήματα και παθογένειες που αφορούν τον κλάδο εν γένει των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, «καθ’ ότι γίνεται δέκτης εξαιρετικά μεγάλου αριθμού καταγγελιών. Ο εν λόγω κλάδος βρίσκεται σταθερά τα τελευταία χρόνια στις πρώτες θέσεις στις καταγγελίες μετά τις τράπεζες και την ενέργεια».

   Τα προβλήματα αφορούν:

   * Υψηλές χρεώσεις. Η χώρα μας συγκαταλέγεται εδώ και χρόνια μεταξύ των κρατών με τα ακριβότερα τιμολόγια στις τιμές κινητής τηλεφωνίας και δεδομένων.

   * Έλλειψη ανταγωνισμού/ολιγοπωλιακές καταστάσεις. Η χώρα μας κατατάσσεται ως η λιγότερο ανταγωνιστική στις χώρες της ΕΕ-27 αλλά και των χωρών του ΟΟΣΑ.

   * Έλλειψη συγκρισιμότητας και αδιαφάνειας διαφόρων πακέτων, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση στους καταναλωτές.

   * Αμφισβητήσεις λογαριασμών.

   * Αθέμιτοι και Καταχρηστικοί όροι στις συμβάσεις κινητής τηλεφωνίας. Δυσνόητοι, πολύπλοκοι και τεχνικοί οροί καθόλου φιλικοί στους καταναλωτές (ψιλά γράμματα).

   * Ελλιπής προσυμβατική ενημέρωση.

   * Έλλειψη ενδιαφέροντος από τους παρόχους για προηγμένες υποδομές δικτύων.

   * Πλημμελής παροχή υπηρεσιών – χαμηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο, αποκλίσεις μεταξύ της πραγματικής και ονομαστικής ταχύτητας και συχνές διακοπές.

   * Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (παραπλανητικές διαφημίσεις) ως προς τη δυνατότητα διάθεσης των προϊόντων, με αποτέλεσμα τη μη ξεκάθαρη και ορθή ενημέρωση των καταναλωτών.

   * Καθυστέρηση στα αιτήματα.

   * Συνεχείς οχλήσεις από εισπρακτικές εταιρείες.

   * Αυθαίρετη ενεργοποίηση υπηρεσιών.

   * Μεγάλη καθυστέρηση ή/και μη αποκατάσταση βλαβών.

   Τι προτείνει η ΕΚΠΟΙΖΩ για τον τομέα των τηλεπικοινωνιών

   Η οργάνωση των καταναλωτών προτείνει: 

   1. Ουσιαστική εποπτεία από την ΕΕΤΤ προς όφελος και των δυο πλευρών: καταναλωτών- τηλεπικοινωνιακών παρόχων.

   2. Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών στην Ελλάδα, η οποία ανήκει σήμερα στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕΤΤ, ώστε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, να αναλάβει θεσμικά την αποκλειστική αρμοδιότητα στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και ειδικότερα στον έλεγχο συγκεντρώσεων.

   3. Αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών μέσω δικτύων Νέας Γενιάς (FTTH).

   4. Είσοδο νέων τηλεπικοινωνιακών παρόχων.

   5. Τήρηση από τους παρόχους των βασικών αρχών που διέπουν τη διαμόρφωση των τιμολογίων και συγκεκριμένα της κοστοστρέφειας, διαφάνειας, απλότητας και ίσης μεταχείρισης.

   6. Μείωση του παγίου και του ΦΠΑ και κατάργηση του τέλους κινητής τηλεφωνίας. Οι Έλληνες συνδρομητές είναι οι μοναδικοί στην Ευρώπη που πληρώνουν το “τέλος κινητής τηλεφωνίας”.

   Τέλος στην σχετική ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ σημειώνεται: «Εν κατακλείδι, η επικοινωνία είναι μείζονος κοινωνικής σημασίας για τους καταναλωτές και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε ότι αφορά την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εθνικό επίπεδο. Επίσης, πρέπει να βασίζεται στις ευρωπαϊκές αξίες — όπου κανείς δεν μένει στο περιθώριο, όλοι απολαμβάνουν ελευθερία, προστασία και δικαιοσύνη και βρίσκεται σε αρμονία με τις προκλήσεις που συνδέονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ΕΕ. Είναι αξιοσημείωτο να αναφερθεί ότι το ποσοστό διείσδυσης του διαδικτύου στην Ελλάδα είναι άνω 84,0% του συνολικού πληθυσμού γεγονός που αντικατοπτρίζει τον ψηφιακό μετασχηματισμό που συντελείται».

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ