Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Το ανεκτέλεστο των 3 δισ. φέρνει νέο μεγάλο ομόλογο μέσα...

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Το ανεκτέλεστο των 3 δισ. φέρνει νέο μεγάλο ομόλογο μέσα στο Δεκέμβριο

Έχοντας δημιουργήσει ένα τεράστιο ανεκτέλεστο έργων που προσεγγίζει τα 3 δισ. ευρώ, πολλά εκ των οποίων είναι αυτοχρηματοδοτούμενα, όπως η Εγνατία, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει μεγάλες χρηματοδοτικές ανάγκες. Για το λόγο αυτό, προχωρά στην έκδοση μεγάλου ομολόγου έως 300 εκατ. ευρώ μέσα στο Δεκέμβριο, με στόχο να χρηματοδοτήσει το εξαιρετικά πολυσχιδές επενδυτικό πρόγραμμα.

Η εταιρεία θα ζητήσει από τις αγορές 250 – έως 300 εκατ. ευρώ, θέλοντας να εκμεταλλευτεί την άκρως ευνοϊκή συγκυρία των ελληνικών assets αλλά και τη σχέση με τις αγορές που έχει «χτίσει» όλα τα τελευταία χρόνια, με παρόμοιες εκδόσεις και άλλες κινήσεις.

Το νέο ομόλογο θα έχει «πράσινα» χαρακτηριστικά (sustainable bond), με την εταιρεία να «τρέχει» τις διαδικασίες, με στόχο έως τα μέσα του Δεκέμβρη η έκδοση να έχει ολοκληρωθεί.

Σημειώνεται πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ λοιπόν ξαναβγαίνει στις αγορές περίπου ενάμιση χρόνο μετά την προηγούμενη μεγάλη έκδοση που έκανε τον Ιούλιο του 2020, όταν με 7ετές ομόλογο άντλησε 500 εκατ. ευρώ. Τότε το κουπόνι κλείδωσε στο 2,75%, ενώ οι προσφορές ανήλθαν στα 700 εκατ. ευρώ. Θυμίζουμε ότι στην περυσινή έκδοση, είχε συμμετάσχει με επένδυση 57,5 εκατ. ευρώ η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ηγετική παρουσία σε νευραλγικούς τομείς της οικονομίας όπως υποδομές, κατασκευές, παραχωρήσεις, διαχείριση απορριμμάτων, παραγωγή, προμήθεια και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, διαχείριση ακινήτων, ενώ έχει και εξορυκτική δραστηριότητα. Συνάμα, μέσω της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή κυριαρχεί στην παραγωγή καθαρής ενέργειας, όντας ο μεγαλύτερος εγχώριος όμιλος ΑΠΕ και ο μεγαλύτερος επενδυτής σε «καθαρά» έργα στη χώρα.

Ο όμιλος μέσω της κοινοπραξίας με την Egis Projects S.A. (75%-25%) κέρδισε την παραχώρηση της Εγνατίας, του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας κι έναν από τους μεγαλύτερους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνολικού μήκους (συμπεριλαμβανομένων των τριών κάθετων οδικών αξόνων) 883 χλμ.

Έτσι, το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του ομίλου ξεπερνά πλέον τα 1.500 χλμ., καθώς κατέχει το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.

Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του ομίλου περιέχει επίσης κι άλλες καίριες υποδομές, όπως το έργο της μελέτης, κατασκευής και διαχείρισης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι προϋπολογισμού άνω των 500 εκατ. ευρώ, έργα διαχείρισης απορριμμάτων (ΣΔΙΤ Ηπείρου και ΣΔΙΤ Πελοποννήσου) κ.ά.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέλαβε επίσης το βόρειο τμήμα του άξονα Ε65, προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ, που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ μέσω σύμπραξης με τη Motor Oil έχει αναλάβει την κατασκευή του Αεριοστροβιλικού Σταθμού Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή. Το συνολικό κόστος είναι 375 εκατ. ευρώ, οι δύο πλευρές συμμετέχουν ισότιμα από 50%-50%, ενώ η παραγωγική δυναμικότητα της μονάδας θα είναι 877 ΜW.

Επίσης, σε συνεργασία με τον όμιλο Aviareps Ελλάς, συμφερόντων του κρητικού επιχειρηματία Γιάννη Γρύλου (Sky express, Swissport Hellas, Skyserv, Hotel Brain, Terra Cretta) διεκδικεί το πλειοψηφικό ποσοστό (τουλάχιστον 67%) της εταιρείας που διαχειρίζεται το λιμάνι Ηρακλείου Κρήτης.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ