Σάββατο, 1 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΠΟΛΙΤΙΚΗΑ. Σκέρτσος : Αν υπήρχε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ από το 2004 πολλά πράγματα...

Α. Σκέρτσος : Αν υπήρχε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ από το 2004 πολλά πράγματα θα ήταν διαφορετικά

Ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτος μιλώντας στην ΕΡΤ, σημείωσε οτι «Η κυβέρνηση ένα μήνα πριν το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών νομοθέτησε τη σύσταση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, μία υποχρέωση που είχε η χώρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο από το 2004, που για πολιτικούς και άλλους λόγους αμέλησε εγκληματικά να το κάνει επί σχεδόν 20 χρόνια. Αν υπήρχε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ από το 2004 πολλά πράγματα θα ήταν διαφορετικά»,υπογραμμίζοντας πως το σχετικό πόρισμα έχει συναχθεί από εξαιρετικά έμπειρους Ευρωπαίους πραγματογνώμονες επισημαίνοντας πως «δεν υπάρχει τίποτα το οποίο να συντείνει σε απόπειρα ή καταγγελία συγκάλυψης» χαρακτηρίζοντας «αρωγό της αποκάλυψης» την κυβέρνησηαφού μετά από τους δικούς της χειρισμούς υπάρχει αυτό το πόρισμα το οποίο με τη σειρά του χαρακτήρισε ως «Ευαγγέλιο της εθνικής μας αυτογνωσίας» που πρέπει να μας κάνει όλους να κοιτάξουμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη και να δούμε τι πρέπει να κάνουμε καλύτερα. 

Ερωτηθείς για το αρμόδιο υπουργείο, των Μεταφορών, μέχρι τότε ο κ. Σκέρτσος σημείωσε πως «πριν το 2019 είχε προηγηθεί μια δεκαετία σημαντικότατης αποεπένδυσης στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Περάσαμε μνημόνια, περάσαμε μια τεράστια κρίση, περάσαμε οριζόντιες περικοπές που οδήγησαν σε μια τεράστια απόκλιση των ελληνικών σιδηροδρόμων από τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους σε χρηματοδότηση, σε ανθρώπινη στελέχωση. Αυτό δημιούργησε μια συνθήκη λειτουργίας των ελληνικών σιδηροδρόμων, η οποία δεν ήταν αποδεκτή» ενώ τόνισε πως η απάντηση σε αυτή την εικόνα ήταν «ότι αυξήθηκε ο προϋπολογισμός του ΟΣΕ, έγιναν προσλήψεις, έγινε σημαντική προσπάθεια για την επανεκκίνηση μιας προβληματικής σύμβασης της 717 για τα συστήματα ασφαλείας της τηλεδιοίκησης, η οποία θυμίζω ότι έγινε το 2014 με στόχο ολοκλήρωσης και παράδοσης το 2016, έγιναν έξι αλλεπάλληλες παρατάσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση του 2015 – 2019, παρελήφθη σε πολύ προβληματική κατάσταση η σύμβαση με ολοκληρωμένο μέρος μόνο το 1/3 αυτής της σύμβασης». Παράλληλα απαντώντας για την ίδια την ηγεσία του υπουργείου, τον τότε υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή τόνισε πως «είχε ένα δίλημμα. Είτε θα την κατήγγειλε και θα επαναπροκήρυσε ένα νέο έργο, είτε θα διαπραγματευόταν ξανά και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που έδωσε τη συναίνεσή της για την επανεκκίνηση της σύμβασης και την ολοκλήρωσή της, ώστε να έχουμε ασφαλέστερους σιδηρόδρομους για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε και το σύστημα τηλεδιοίκησης» προσθέτοντας πως αποφάσισε ότι αυτή η σύμβαση πρέπει να ολοκληρωθεί.

Παράλληλα σε άλλο σημείο της συνέντευξης υπογράμμισε μια συγκεκριμένη αναφορά στις παραγράφους του πορίσματος ότι «αιτιώδης σύνδεσμος που να συνδέει την έλλειψη των συστημάτων ασφαλείας με το δυστύχημα δεν προκύπτει», ενώ αποδέχεται πως «δεν υπήρχε συγκεκριμένο σχέδιο διαχείρισης του τόπου του δυστυχήματος», ενώ τόνισε πως μέχρι τότε «υπήρχε ένα πλαίσιο λειτουργίας το οποίο δεν συνάδει με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και θα έπρεπε να γίνουν καλύτερα τα πράγματα».

«Όταν έχουν χαθεί 57 άνθρωποι, προφανώς τίποτα δεν έχει πάει σωστά και όλα έχουν γίνει λάθος. Αυτό είναι δεδομένο, αυτό είναι αυταπόδεικτο» πρόσθεσε μεταξύ άλλων.

Αναφορικά με τις σημερινές διαδηλώσεις ο υπουργός τόνισε στην αρχή της τοποθέτησής του πως «Η πολιτεία θα είναι δίπλα σε αυτούς που θέλουν να διαδηλώσουν σήμερα και ταυτόχρονα είναι δίπλα στη Δικαιοσύνη για να κάνει πλέον απερίσπαστη τη δουλειά της».

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ