Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΑυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Υλίκη: Θα γίνει τελικά η παράκαμψη Αττικής

Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Υλίκη: Θα γίνει τελικά η παράκαμψη Αττικής

Στο προσκήνιο επανέρχεται ένα σημαντικό έργο το οποίο αναμένεται να αλλάξει την κυκλοφοριακή εικόνα της πρωτεύουσας. Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη και ειδικότερα για την παράκαμψη της Αθήνας.

«Προφανώς θα πρέπει να δούμε και ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις ίδιες τις συμβάσεις παραχώρησης. Αλλά σκεφτείτε πόσο καλύτερα θα ήταν τα πράγματα στον Κηφισό εάν τα λεωφορεία τα οποία έρχονται, ας πούμε, από την Πάτρα και θέλουν να πάνε προς τη βόρεια Ελλάδα, δεν έμπαιναν καθόλου στην Αθήνα και μπορούσαν να παρακάμψουν το λεκανοπέδιο με αυτό τον τρόπο» ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε ραδιοφωνικές του δηλώσεις.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Πρόκειται για έργο με μεγάλη ιστορία καθώς προκηρύχθηκε για πρώτη φορά το 2013. Πήρε πάνω από επτά παρατάσεις για μια περίοδο σχεδόν δύο ετών. Τελικά το 2015 με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο διαγωνισμός ακυρώθηκε καθώς θεωρήθηκε ότι θα δημιουργούσε Γεγονός Ευθύνης του Δημοσίου λόγω της Νέας Οδού, γεγονός που σήμανε το «πάγωμα» του έργου.

Σημειώνεται ότι αποτελούσε έργο του προγράμματος υποδομών της παρούσας κυβέρνησης το οποίο όμως δεν προχώρησε καθ’ όλη τη διάρκεια της τετραετίας. Ο  πρωθυπουργός το έβαλε και πάλι ως επίκεντρο του σχεδιασμού των απαραίτητων υποδομών για την Αττική η οποία είναι εκ νέου αντιμέτωπη με σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα.

Ο αυτοκινητόδρομος με εκκίνηση τη συμβολή με την Αττική Οδό και την Ολυμπία Οδό στην Ελευσίνα (στον κόμβο Αγίου Λουκά) φτάνει στην περιοχή της Υλίκης δια μέσω Θήβας παρακάμπτοντας όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας και τη Βόρεια Αττική. Η λειτουργία του νέου οδικού άξονα θα σήμαινε αυτόματα την αποσυμφόρηση του Κηφισού, τουλάχιστον από τις διαμπερείς (δηλαδή όχι τις αστικές οδικές) μετακινήσεις προς βορρά.

Ο σχεδιασμός περιελάμβανε κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας που θα παρέκαμπτε εντελώς την Αττική και το κέρδος των οδηγών θα έφτανε τα 50χλμ. Στο χρονικό σημείο που βρισκόμαστε τώρα και ενόψει του προγραμματισμού των έργων της επόμενης γενιάς (Αττική Οδός, επεκτάσεις Μετρό κ.α) το βέβαιο είναι πως η οδική παράκαμψη Αττικής θα μας απασχολήσει έντονα τα επόμενα χρόνια λόγω του σοβαρού κυκλοφοριακού προβλήματος στο πολεοδομικό συγκρότημα της πρωτεύουσας.

Ο αυτοκινητοδρόμος θα είναι μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Ελευσίνα με την Θήβα και την Υλίκη. Θα συνδέσει τις δύο εθνικές οδούς (Αθηνών- Θεσσαλονίκης και Αθηνών Πατρών) παρακάμπτοντας επί της ουσίας την Αθήνα και την Αττική και θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής, είναι έργο εξαιρετικά σημαντικό και εμβληματικό.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ