Την έγκριση του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού έδωσε το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με το κείμενο, η νέα σύμβαση προβλέπει τη μείωση των διοδίων μετά τη νέα παραχώρηση και για διάστημα πέντε ετών στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα. Ο νέος παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόσει το αντίτιμο διέλευσης, αλλά μετά την πάροδο της πενταετίας και υποβάλλοντας αίτημα αύξησης το οποίο να τεκμηριώνεται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες του αυτοκινητοδρόμου.
Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος όρος στο σχέδιο σύμβασης μπήκε κατόπιν συνεννόησης του ΤΑΙΠΕΔ με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο διαγωνισμός για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού βρίσκεται στην τελευταία φάση και έχει οριστεί ως ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών η 29η Μαΐου του 2023. Ωστόσο θεωρείται δεδομένο ότι η προαναφερόμενη καταληκτική ημερομηνία θα παραταθεί λόγω των εκλογών.
Στην τελική φάση του διαγωνισμού έχουν φτάσει οκτώ κοινοπρακτικά σχήματα. Η νέα παραχώρηση θα είναι διάρκειας 25 ετών, ενώ η υφιστάμενη λήγει τον Οκτώβριο του 2024.
Να σημειωθεί ότι η νέα σύμβαση, η οποία θα ισχύσει από το 2024, διεκδικείται από τα εξής οκτώ σχήματα:
1) ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
2) INC S.p.A. (GRUPPO FININC)
3) Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE
4) Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
5) Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A.
6) Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
7) Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
8) Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.