*Μας έχουν βρει οι δραματικές συνέπειες όσων τραγικών εκτυλίσσονται στην Ουκρανία και σαν να ξεχάσαμε τα του Covid-19. Ομολογώ, πως ταρακουνήθηκα με την προειδοποίηση του καθηγητή Παθολογίας του ΕΚΠΑ Σωτήρη Τσιόδρα-σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
*Ένας νέο κόσμος αναδύεται, προειδοποιεί ο Martin Wolf, μέσω των Financial Times. Ας προσευχηθούμε για ένα θαύμα στη Μόσχα, χωρίς αυτό, ο δρόμος μπροστά μας θα είναι μακρύς και δύσκολος, καταλήγει ο επικεφαλής οικονομικός σχολιαστής στους FT (από το Euro2day.gr). Ο ίδιος “βλέπει” τον κίνδυνο στασιμοπληθωρισμού, το φάντασμα του οποίου επιχείρησε να ξορκίσει χθες η Christine της καρδιάς μας. Πάντως, ενδιαφέρουσα η ξεκάθαρη, ρητή διαφοροποίηση της πολιτικής που ακολουθεί η ECB σε σχέση με την FED.
*Διαβάζω με προσοχή τον Νίκο (Ελευθερόγλου) γιατί απηχεί την hard gauche droite. Να συνεισφέρω στα της εκλογολογίας, των ημερών με την εξής λεπτομέρεια: Η θητεία του Γιώργου Στάσση στην ΔΕΗ λήγει στις 21 Αυγούστου 2022. Η πρώτη θητεία, γιατί λέτε να άφηνε ο Κυριάκος την επιλογή προέδρου στον Αλέξη ή τον Νίκο; Τα περί δυσαρέσκειας του Κυριάκου για τον επικεφαλής της ΔΕΗ τα… γράφω στο χιόνι. Ωστόσο είναι διακριτή η πλεύριση του Μιχάλη (Τσαμάζ) από 2-3 υπουργούς, ας μην τους ονοματίσω, μέρες που έρχονται.
*Για τον επιχειρηματικό κόσμο ισχύουν τα αυτονόητα, ουδείς εξυπηρετείται από περίοδο 2μηνης πολιτικής ρευστότητας. Οπερ, το κλείνω εδώ.
*Στα δικά μας, με απώλειες 1,55% η μετοχή της ΔΕΗ, στα 7,55 ευρώ. Εάν μέχρι και την Πέμπτη δεν περάσει τα 7,70 για να ξανά πιάσει τα 8 ευρώ τότε ενισχύεται το ενδεχόμενο να κλίνει χαμηλότερα προς τα 6,50-6,30 ευρώ. Στα υπόψη και προσοχή.
*Στα 43,4 εκατ. ευρώ ο τζίρος χθες. Από τα 96,5 εκατ. μέσο όρο την προηγούμενη εβδομάδα, μειωμένος 20,1% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη. Ο χαμηλότερος από την συνεδρίαση της 5ης Ιανουαρίου (51 συνεδριάσεων).
*Μόνη η Εθνική από τις συστημικές τραπεζικές με θετικό πρόσημο σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης. Γνώστες αναλυτές την θεωρούν ως το safe story του κλάδου, με βάση την εξυγίανση του χαρτοφυλακίου της. Πλέον η διοίκηση Χαρδούβελη-Μυλωνά εστιάζει στις χορηγήσεις, νέες υπηρεσίες που θα διευρύνουν τα έσοδα από προμήθειες. Για το 2022, το NPE ratio προβλέπεται να μειωθεί στο 6% (1,6 δισ. στην ελληνική αγορά και 1,8 δισ. στον Όμιλο). Και όσο θυμάμαι, πως 1-2 μεγαλόσχημοι (στο Μαξίμου)… ξίνιζαν με τον Παύλο Μυλωνά.
*Τσαμάζ- Δαυϊδ/Λεβέντης= 1-0. Μπορεί να διόρθωσε η μετοχή του ΟΤΕ στα 16,67 (-1,83%) να “τσίμπησε” λίγο της Coca Cola στα 20,02 (0,50%) πλην όμως το προβάδισμα παρέμεινε υπέρ του Οργανισμού. Αποτίμηση στα 7,47 δισ. έναντι 7,44 δισ, βραχύ μεν-πρωτιά δε.
*Ο.Κ κατάλαβα τι παίχτηκε με το άκομψο “χώσιμο” στη μετοχή της Motor Oil, την Παρασκευή. Ισχυρή αντίδραση χθες, με 2,98% στα 13,48 και υψηλή τιμή ημέρας στα 13,62 ευρώ. Από το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα σε συναντήσεις, επαφές με ξένους fund managers ο Πέτρος Τζαννετάκης.
*Παρακολούθησα με προσοχή την ενημέρωση των αναλυτών από τη διοίκηση της ΤΙΤΑΝ. Όλα καλά, μεγέθη, προοπτικές κ.λ.π δεν θα διαφωνήσω. Όμως δεν διακρίνω ξεκάθαρη εκτίμηση για λεπτομέρειες λ.χ. αύξηση κόστους εξυπηρέτησης χρήματος/δανεισμού. Κυρίως για την αγορά των ΗΠΑ, όπου η FED έχει σαφή πολιτική αύξησης των επιτοκίων. Θα πω κάτι, με την ελπίδα να μην παρεξηγηθώ… λείπει ο Τάκης Κανελλόπουλος από το team. Και αυτοί, που πρέπει να καταλάβουν, θα καταλάβουν.
*Στα 15,10 η μετοχή της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, θα σας κουράσω αλλά με 9,42% “τρέχει” σε διάστημα εβδομάδας και με 11,19% από την αρχή του έτους. Θυμάμαι κάποιους μεγαλόσχημους αναλυτές-παράγοντες που με αφορμή την θεομηνία στο Τέξας (και όσα ακολούθησαν για την εισηγμένη) φαντασιώνονταν ιστορίες με… δράκους. Τι να πεις, όταν το ταμπλό “γράφει” αποτίμηση 1,75 δισ. Που προσωπικά και με γνώμονα το Green Energy Play τα θεωρώ peanuts. Ο πρώτος όμιλος στις ΑΠΕ, της χώρας. Ο πρώτος, που βγήκε στις αγορές με green bond. Και το κλείνω εδώ.
*Έχουμε και λέμε: Εμμανουέλα Βασιλάκη, Μαρίνος Γιαννόπουλος, Ευτύχης Βασιλάκης, Γεώργιος Βασιλάκης, Σπυρίδων Φλέγγας, Γαρουφαλλιά Πελεκάνου, Κωνσταντίνος Σφακάκης, Νικόλας Γουλής και Πολυξένη Καζόλη μέλη του δ.σ της Autohellas προτείνονται από τη διοίκηση να λάβουν bonuses 1,15 εκατ. Και έως 300 χιλ. ευρώ σε ανώτατα διοικητικά στελέχη (μη μέλη του δ.σ). Ο.Κ ιστορικά αποτελέσματα η Autohellas, με overdrive θα “τρέξει” το 2022, αλλά…
*Για τον… χαμό, που γίνεται στον κλάδο αυτοκινήτων, τα “καπέλα”, την ζήτηση κ.λ.π τα λέγαμε χθες. Και συγκεκριμένα για Πετρόπουλο, το χαρτί στα 8,34 με 2,96%, ο.κ ξέχασα να αναφερθώ στην ΜΟΤΟ (στα 2,27 με 3,18%) την συγγνώμη σας.
*Παρά τα όσα λέγονται, οι εξαγωγές της Gazprom προς την Ελλάδα έχουν αυξηθεί. Όπως και σε άλλες 8 ευρωπαϊκές χώρες. Δεν τον βλέπω τον Βλαδίμηρο να κλείνει την στρόφιγγα, τουναντίον 34,6% πάνω στο 15νθήμερο του Μαρτίου. Και τι δεν ειπώθηκε, πως λ.χ. η Mytilineos θα έχει πρόβλημα, ότι θα επιβληθεί έκτακτη φορολογία, κ.λ.π bla, bla… Ελάχιστοι ωστόσο έδωσαν προσοχή στο ότι το team του Ευάγγελου “χτίζει” έναν τεράστιο green friendly παίκτη στις ΑΠΕ (με φωτοβολταϊκά). Ακόμη λιγότεροι, μετρημένοι κατάλαβαν τι είπε όταν ξεκαθάριζε, πως η εισηγμένη θα λειτουργεί για ίδια χρήση τα φ/β σε Ελλάδα (και άλλες αγορές, όπου δραστηριοποιείται).
*Όμως επειδή η Ευρώπη “διψά” για ενέργεια και οι ΑΠΕ θέλουν τον χρόνο τους και η “ορυκτή” θα’ χει τις ευκαιρίες της. Με τη διύλιση να δίνει διψήφια ποσοστά, Motor Oil και Ελληνικά Πετρέλαια σταθερά. Ε, όχι! και να μιλάει ο Ιωάννης Λάτσης με αυτόν που “φωτογραφίζουν” συγκεκριμένοι. Με το μέτρο παιδιά, εκτιθέμεθα.
*Και το διαγωνισμό για την αξιοποίηση του “Περδικα” στην Αίγινα, “χτυπά” η Dimand του Δημήτρη Ανδρόπουλου. Πρόκειται για την γνωστή εγκατάσταση (330 στρεμμάτων) που έχει προκηρυχθεί από την Υπηρεσία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων. Στο 1 εκατ. το μίσθωμα, σύμφωνα με την ΥΠΑΑΠΕΔ, για ένα project 100% τουριστικό. Το γεγονός, ότι έχει ενταχθεί στις Στρατηγικές Επενδύσεις (άρα εξασφαλισμένη χρηματοδότηση) συνεγείρει τους ενδιαφερόμενους-διεκδικητές, 3 τον αριθμό.
*Ακούω με προσοχή τις ανησυχίες των ακτοπλόων για την έκρηξη τιμών στα καύσιμα, την αναπόφευκτη επιβάρυνση στο κόστος του τουριστικού προϊόντος, κυρίως προς την πολυνησία της χώρας μας. Μήπως θα πρέπει να τεθεί-έγκαιρα- ζήτημα επιδότησης των ναυτιλιακών καυσίμων προκειμένου να λειτουργήσει ρήτρα μη αύξησης της τιμής των εισιτηρίων. Για του λόγου το αληθές. Τα 18 βαπόρια της μεγαλύτερης ακτοπλοϊκής εταιρείας της χώρας χρειάζονται μηνιαίως πετρέλαια αξίας 12 εκατομμυρίων ευρώ. Τον Δεκέμβριο ο μετρικός τόνος κόστιζε 550 και σήμερα κοστολογείται στα 950. Οι ακτοπλόοι ζητούν να πληρώνουν τον μετρικό τόνο με τιμές Δεκεμβρίου και το υπόλοιπο να επιδοτείται από το κράτος με την ίδια μέθοδο (μέσω διυλιστηρίου) που ακολουθείται και στα άλλα μέσα μεταφορικού έργου. Διαφορετικά θα δούμε πολύ λιγότερα πλοία να ταξιδεύουν και η τιμή των εισιτηρίων θα πάρει την ανιούσα.
*Τη διαφημιστική προβολή των προϊόντων ESTI θα την έχετε πετύχει κάπου. Του συρμού το “φυτικό κρέας”- από τις μεγάλες… φάμπρικες στις ξένες αγορές- κάτι σαν το ESG κ.λ.π. Του ομίλου ΥΦΑΝΤΗΣ το συγκεκριμένο “σήμα”, με την πρωτοπόρο αλλαντοβιομηχανία να καινοτομεί και στους συγκεκριμένους κωδικούς. ΚΑΙ τέτοιες εταιρείες θα χρειαζόταν το ΧΑΑ μπας και αναβαθμιστεί λίγο. Εάν θυμάμαι καλά η προηγούμενη διοίκηση θα προχωρούσε σε διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου, ο οποίος θα αναλάμβανε να προσελκύσει την είσοδο εταιρειών στο ΧΑΑ. Έκτοτε, δεν είχα πληροφόρηση (συνεπώς εάν είμαι λάθος, συγγνώμη και θα επανορθώσω) αλλά δεν θα πρέπει-επιτέλους- η νέα διοίκηση να “ανοίξει” τα χαρτιά της; Από την Τρίτη 8 Μαρτίου, το δ.σ της ΕΧΑΕ έχει εκλέξει τον Γιάννο Κοντόπουλο στην θέση του (νέου) διευθύνοντος συμβούλου. Σήμερα Τρίτη 22 Μαρτίου και-ακόμη-σιγή ασυρμάτου από την νέα διοίκηση για τα σχέδια της. Σε αντίθεση με την ομοβροντία διαρροών πριν… για ανάδειξη του shipping κ.λ.π, κ.λ.π. Λίγη υπομονή-ακόμη- ο.κ να την κάνουμε, αλλά να μην μας βρει η επόμενη… παρέλαση (της 28ης Οκτωβρίου).