Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕΝΕΡΓΕΙΑΠΡΑΣΙΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣΑνεβαίνει η ηλεκτροκίνηση – «Κλειδί» το κόστος φόρτισης

Ανεβαίνει η ηλεκτροκίνηση – «Κλειδί» το κόστος φόρτισης

Ενισχυμένες επιδοτήσεις για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων από φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις προανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Σκρέκα μιλώντας συνέδριο Ecomobility.

«Ως τον Απρίλιο θα ξεκινήσει ο 2ος κύκλος του εν λόγω προγράμματος με τις σχετικές ανακοινώσεις για την αυξημένη επιδότηση να έρχονται την επόμενη εβδομάδα. Παράλληλα, θα ξεκινήσει και το πρόγραμμα αντικατάστασης των ταξί» συμπλήρωσε ο υπουργός.

Όπως είπε ο κ. Σκρέκας το πλαίσιο για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης είναι ενταγμένος στον πρώτο Εθνικό Κλιματικό νόμς της χώρας, που αναμένεται να ψηφιστεί κατά πάσα πιθανότητα το Φεβρουάριο. Να σημειωθεί ότι συνολικά κεφάλαια ύψους 220 εκατ. είναι ενταγμένα στο Ταμείο Ανάκαμψης για την ηλεκτροκίνηση.

Να σημειωθεί ότι με βάση τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός στους ελληνικούς δρόμους τους τελευταίους 12 μήνες τριπλασιάστηκε ο αριθμός των οχημάτων σε σύγκριση με τα 2.135 που κυκλοφόρησαν το 2020, γεγονός που δείχνει ότι η ηλεκτροκίνηση εμπεδώνεται στην ελληνική αντίληψη. 

Παράλληλα η Γενική Γραμματέας του ΥΠΕΝ, Αλ. Σδούκου, μιλώντας στο συνέδριο Ecomobility τόνισε ότι με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» υποβλήθηκαν  19.000 αιτήσεις που αντιπροσωπεύουν τζίρο 70 εκατ. ευρώ στην αγορά. Το 69% μάλιστα ήταν τα ηλεκτρικά ποδήλατα.

Όπως σημείωσε «κλειδί» για ηλεκτροκίνηση το 2022 είναι οι υποδομές φόρτισης, αλλά και το κόστος φόρτισης. Σημείωσε, δε, ότι σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και έναν αγγλικό οργανισμό, έχει ολοκληρωθεί σχετική μελέτη στην οποία αναλύονται τα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς.  Με βάση,  μάλιστα, τα υπάρχοντα δεδομένα, η αναλογία διαθέσιμων δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών σε σχέση με τα κυκλοφορούντα ηλεκτρικά οχήματα είναι στα ανάλογη και ίσως και σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα ευρωπαϊκά.

Ωστόσο, η μελέτη εντόπισε κάποια κενά στο δίκτυο καθώς όπως διαπίστωσε, οι φορτιστές είναι συγκεντρωμένοι σε μεγάλα αστικά κέντρα και η πλειοψηφία τους βρίσκεται σε ιδιωτικούς χώρους με δημόσια πρόσβαση ενώ μόλις το 6% είναι εγκαταστημένο σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους. Όσον αφορά στους αυτοκινητόδρομους, καταγράφεται ικανοποιητική κάλυψη με 40 ταχυφορτιστές να έχουν εγκατασταθεί στα ΣΕΑ των εθνικών οδών αλλά όπως σημείωσε η κ. Σδούκου, στο μέλλον θα απαιτηθούν πολύ περισσότερες και υψηλότερης ισχύος υποδομές (άνω των 150 κιλοβάτ).

Οι προβλέψεις

Παράλληλα, επεσήμανε ότι με βάση τα σενάρια αύξησης των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030, θα απαιτηθούν περισσότερα από 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 με την πλειοψηφία να αφορά σε φορτιστές γρήγορης φόρτισης (έως 22 κιλοβάτ) και ο αριθμός αυτός θα πρέπει να φθάσει τις 90.000 έως το 2030 (ταχείας και υπερταχείας φόρτισης). Τα κεφάλαια για το κόστος εγκατάστασής τους ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ ενώ για να επιταχυνθεί η προσπάθεια έχει σχεδιαστεί το πρόγραμμα «Φορτίζω παντού» με πόρους 80 εκατ. ευρώ από το RRF το οποίο θα επιδοτεί ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά φόρτισης.

Εστιάζοντας στις τιμές φόρτισης, επισήμανε ότι είναι υψηλές. «Οι τιμές χρέωσης δημόσιας φόρτισης είναι σχετικά υψηλές. Η μέση τιμή για AC φορτιστές είναι 40-50 λεπτά ανά κιλοβατώρα και για ταχυφορτιστές 60. Είναι ανάγκη να μειωθούν οι τιμές φόρτισης. Θα το δούμε στο επόμενο διάστημα σε συνεργασία με τη ΡΑΕ» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Η Κομισιόν

Στο μεταξύ  αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) στο γ τρίμηνο του 2021 διαπιστώνει η Έκθεση της Κομισιόν. Όπως αναφέρεται,  σχεδόν 410.000 νέα ECV καταγράφηκαν στην ΕΕ το τρίτο τρίμηνο του 2021 (+50% χρόνο με τον χρόνο). Οι πωλήσεις ECV μεταφράζονται σε ένα εντυπωσιακό μερίδιο αγοράς 19%. Οι πωλήσεις ECV στην Ευρώπη ήταν ελαφρώς χαμηλότερες από τις πωλήσεις ECV στην Κίνα και σχεδόν τέσσερις φορές υψηλότερες από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα στοιχεία πωλήσεων ECV αντιπροσωπεύουν το τρίτο υψηλότερο τριμηνιαίο ποσοστό που έχει καταγραφεί (κοντά στους αριθμούς ρεκόρ του 4ου τριμήνου 2020 και του δεύτερου τριμήνου 2021). Η κατηγορία ECV ξεπέρασε για πρώτη φορά τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (χωρίς χρέωση).

Η υψηλότερη διείσδυση ECV παρατηρήθηκε για άλλη μια φορά στη Σουηδία, όπου σχεδόν τα μισά επιβατικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ήταν ηλεκτρικά.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ