Συνεχίζεται και αυτόν τον μήνα η χαμηλή κινητικότητα στο κομμάτι των αγοραπωλησιών για τα δεξαμενόπλοια, ενώ παράλληλα δεν καταγράφηκαν ούτε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων από τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Αντιθέτως στο ξηρό, παρατηρείται κινητικότητα.
Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου
Με τις ναυλαγορές να συνεχίζουν και αυτόν το μήνα σε ανοδική τάση, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν αρχίσει να βλέπουν θετικότερα το κομμάτι των αγορών, κάτι που απέδειξαν προχωρώντας σε προσθήκες μοντέρνων πλοίων, κατά κύριο λόγο μεγάλης χωρητικότητας. Κινητικότητα επίσης παρατηρείται και στο μέγεθος των Handysize, τα οποία ίσως και να αποτελούν τον καλύτερο συνδυασμό κόστους/ κέρδους στην αγορά.
Ενδεικτικά:
Πελάτες της εταιρείας NGM αγοράσαν το Capesize “DS Charme” (2011, Jiangsu, Κίνα, SS 06/2026, DD 09/2024) σε μια τιμή ανάμεσα στα 27 και 28 εκατ. δολάρια συνοδευόμενο από χρονοναύλωση και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize “Frontier Phoenix” (2011, Koyo, Ιαπωνία, SS 06/2026, DD 09/2024) προς 33.75 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Safe Bulkers αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize “Yumetamou” (2012, Koyo, Ιαπωνία, SS 03/2025, DD 07/2022) προς 32.5 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Vijayanagar” (2010, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 02/2025, DD 07/2023) προς 24 εκατ. δολάρια, όπως και οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Tier II Kamsarmax “Peak Pegasus” (2013, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 10/2023, DD 04/2022) προς 27 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Globus αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Kamsarmax ‘’Peak Liberty’’ (2015, Tsuneishi , Ιαπωνία, SS 03/2025, DD 04/2023) προς 28.5 εκατ. δολάρια. Επίσης, Έλληνες φέρεται να είναι και οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS “Lowlands Nello” (2015, Sanoyas, Ιαπωνία, SS 06/2025, DD 06/2023) προς 32 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Navios πούλησαν το Panamax “Navios Altair I” (2006, Hudong-Zhongua, Κινα, SS/DD 12/2021) προς 13.9 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας ΑE Nomikos Shipping πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Atalanti SB” (2006, Mitsui, Ιαπωνία, SS 02/2026, DD 02/2024) προς 16 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Marla πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Ivy Delta” (2011, IHI, Ιαπωνία, SS06/2026, DD 06/2024) προς 20.4 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Sealestial Navigation πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Ingenious” (2011, Hyundai-Vinashin, Βιετναμ, SS 01/2026, DD 04/2024) προς 17.8 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Archangel Pacific πουλήσαν το εξοπλισμένο με συστήματα BWTS και CO2 Supramax “Antoine” (2009, Mitsui, Ιαπωνία, SS/DD 03/2024) προς 19.8 εκατ. δολάρια συνοδευόμενο από χρονοναύλωση στο 97% του δείκτη BSI με διάρκεια έως Οκτώβρη με Φεβρουάριο του 2022. Πελάτες της εταιρείας Cosmoship Management πούλησαν σε αγοραστές, που φέρεται να είναι Έλληνες, το Handysize “ Antigoni” (2011, Jiangsu-Zhenjiang, Κινα, SS/DD 09/2021) προς 11.2 εκατ. δολάρια. Επίσης, οι ίδιοι πούλησαν και τα Handysize “Serenity C” (2011, Fujian Mawei, Κίνα, SS/DD 09/2021) προς 13.5 εκατ. δολάρια και Handysize “Niki C” (2011, New Century, Κίνα SS/DD 09/2021) προς 12 εκατ. δολάρια αντίστοιχα. Πελάτες της εταιρείας New Trade Ship Management πούλησαν το Handysize “New Power” (2012, Hakodate, Ιαπωνία, SS/DD 11/2022) προς 15.25 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Tide Line πούλησαν το Handysize “Athos” (2007, Cochin, Ίνδια, SS 11/2025, DD 02/2024) προς 11.1 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Diligent Holdings πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Paloma” (2010, Shimanami, Ιαπωνία, SS 05/2025, DD 08/2023) προς 13.5 εκατ. δολάρια.
Δεξαμενόπλοια
Συνεχίζεται και αυτόν το μήνα η πολύ χαμηλή κινητικότητα στο κομμάτι των αγοραπωλησιών για τα δεξαμενόπλοια από τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Όπως έχουμε πλέον συνηθίσει και από το προηγούμενο διάστημα, κατά κύριο λόγο οι κινήσεις που έγιναν αφορούν σε πωλήσεις παλαιότερων πλοίων, ενώ μηδαμινές και αυτό τον μήνα ήταν και οι κινήσεις στο κομμάτι των αγορών μιας και εκτός των άλλων οι τιμές σε μοντέρνα πλοία, δεν έχουν κάνει κάποια διόρθωση τουλάχιστον αξιοσέβαστη προς τα κάτω.
Συγκεκριμένα:
Πελάτες της εταιρείας Aeolos Management πούλησαν το VLCC “Kos” (2001, Daewoo, Ν. Κορέα, SS/DD 10/2021) προς 26 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του VLCC “Katsuragisan” (2005, Kawasaki, Ιαπωνία, SS/DD 06/2022) προς 30.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Latsco Marine Management πούλησαν σε εταιρεία που φέρεται να είναι ελληνικών συμφερόντων το MR2 “Hellas Explorer” (2008, STX, Ν. Κορέα , SS/DD 01/2023) προς 12.8 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του MR2 “Marvin Independence” (2018,Hyundai Mipo, Ν. Κορέα, SS 08/2023, DD 08/2021) προς 17.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Prime Marine Management πουλησαν το MR1 “Amelia Pacific” (2006, Shin Kurushima, Ιαπωνία, SS/DD 11/2021) προς 8.15 εκατ. δολάρια.
Νεότευκτα
Άλλος ένας μήνας που δεν καταγράφηκαν παραγγελίες νεότευκτων πλοίων από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, ενώ και σε παγκόσμια κλίμακα μόνο 3 από αυτές αφορούσαν σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και συγκεκριμένα ήταν από Τούρκους πλοιοκτήτες για τρία Kamsarmax στο Κινεζικό ναυπηγείο Chengxi, τα οποία πρόκειται πλέον να παραδοθούν τους τελευταίους μήνες του 2024!
Διαλύσεις πλοίων
Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα σε μια αγορά που συνεχίζει να δείχνει σημάδια διόρθωσης προσφέροντας 590 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 600$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 610$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 580 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 590$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 600$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ η Ινδία κυμάνθηκε σε επίπεδα 560 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 570$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 580$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.