Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKS"Ανάβει" η μάχη στη συνδρομητική: Ο νέος "παίκτης" που ταράζει τα (ελληνικά)...

“Ανάβει” η μάχη στη συνδρομητική: Ο νέος “παίκτης” που ταράζει τα (ελληνικά) νερά

Γράφαμε πριν λίγες ημέρες πως το Netflix βρίσκεται σε πρωτόγνωρες καταστάσεις, καθώς για πρώτη φορά σε μια δεκαετία, κατέγραψε μείωση συνδρομητών. Μια εξέλιξη που είχε ως συνέπεια την απόλυση πάνω από 150 εργαζομένων της εταιρείας.

Η απόσυρση από τη Ρωσία οδήγησε στην απώλεια 700.000 συνδρομητών. Σύνολο δηλαδή, 1,3 εκατομμύρια συνδρομητές, ενώ παράλληλα η εταιρεία, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων, γνωστοποίησε πως έχασε και έναν εξίσου σημαντικό αριθμό συνδρομητών κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι προβλέψεων για αύξηση των συνδρομητών της κατά 2,5 εκατομμύρια.

Ωστόσο, ο πιο σημαντικός παράγοντας της απώλειας των συνδρομητών φέρεται να είναι και η αύξηση του ανταγωνισμού τα τελευταία χρόνια, αφού οι δύο βασικοί αντίπαλοι της πλατφόρμας, το Disney Plus και το HBO Max επεκτείνουν τη δράση τους εκτός Αμερικής. Το πρώτο έρχεται από σήμερα 14 Ιουνίου στη χώρας μας, ενώ αυτή της HBO Max δεν έχει γνωστοποιήσει την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος αλλά εκτιμάται ότι θα είναι διαθέσιμη έως το τέλος του καλοκαιριού και πριν της έναρξη του “House of the Dragon”, της πολυαναμενόμενης prequel σειράς του Game of Thrones.

Από σήμερα, λοιπόν, το Netflix έχει πλέον αντίπαλο και μάλιστα όχι απλά σοβαρό, αλλά μια «αυτοκρατορία». Το Disney+ εξαπλώνεται τους τελευταίους μήνες και στις τελευταίες χώρες που δεν μετέδιδαν το πρόγραμμα του, ανάμεσα και σε αυτές η Ελλάδα. Με όλο το περιεχόμενο από Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic και FOX, η πλατφόρμα της Disney δίνει δυναμικά το παρόν.

Ας μην ξεχνάμε πως στην ελληνική αγορά υπάρχουν ήδη η Amazon, η οποία ποντάρει (κυρίως) στην επερχόμενη prequel σειρά του Lord of the Rings, το “Rings of Power”, ώστε να κοντραριστεί με το «επόμενο Game Of Thrones», αλλά και η Apple TV, η οποία προχωρά με μικρό, αλλά ταυτόχρονα ποιοτικό περιεχόμενο.

Σε γενικές γραμμές οι δύο πλατφόρμες (Disney Plus-HBO Max) θα προσφέρουν ψυχαγωγικό περιεχόμενο με κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές, εξέλιξη που είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει μεγάλη πίεση στα «ελεύθερα» κανάλια, το Netflix αλλά και στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αντίθετα, Cosmote TV και Nova θεωρούν ότι είναι «θωρακισμένες» πίσω από το αθλητικό τους περιεχόμενο.

Συγκεκριμένα, η Nova συνεχίζει σε ότι αφορά στο αθλητικό περιεχόμενο προσφέροντας από την νέα αγωνιστική σεζόν όλα τα παιχνίδια από το αγγλικό, ισπανικό, γερμανικό, γαλλικό, ολλανδικό και βελγικό πρωτάθλημα, καθώς και τη Euroleague στο μπάσκετ. Η Cosmote TV έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα του Champions League, του Europa League και του Εuropa Conference League έως το 2024, του ιταλικού πρωταθλήματος έως το 2024, διαθέτει πολυετή συμφωνία με το NBA, αλλά από πέρσι «στεγάζει» και τις περισσότερες ελληνικές ομάδες, με τελευταία προσθήκη εκείνη του Ολυμπιακού.

Σημειώνεται πως η Cosmote TV έχει κάνει έγκαιρα την προετοιμασία της και στο μη αθλητικό περιεχόμενο, καθώς έχει αποκλειστική συνεργασία με την Paramount Global Content Distribution. Συγκεκριμένα, έχει εξασφαλίσει τους νέους κύκλους δημοφιλών σειρών από τα μεγάλα εθνικά δίκτυα της Paramount (CBS, SHOWTIME®, CW κ.λπ.) και τη streaming υπηρεσία Paramount+, όλες τις νέες κινηματογραφικές ταινίες της Paramount και πάνω από 50 ταινίες των τελευταίων χρόνων της Paramount Pictures.

Αναμφίβολα, λοιπόν, η «μάχη» προβλέπεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με τον  ανταγωνισμό στη συνδρομητική τηλεόραση να παίρνει… φωτιά.  Υπενθυμίζεται πως και οι δύο ελληνικοί  πάροχοι έχουν να αντιμετωπίσουν δύο κοινούς «εχθρούς»: Την πειρατεία και την αποφυγή φορολογίας από τις ξένες πλατφόρμες streaming.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ