Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΑθηναϊκή Ζυθοποιία: Η ενεργειακή κρίση, οι πρώτες ύλες, οι άμυνες και οι...

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Η ενεργειακή κρίση, οι πρώτες ύλες, οι άμυνες και οι ανατιμήσεις

Με την ενεργειακή κρίση να καλπάζει «δαμάζοντας» όλο το φάσμα της βιομηχανίας, τις τιμές στις πρώτες ύλες να αυξάνονται ραγδαία και την εφοδιαστική αλυσίδα να παρουσιάζει τεράστιες αρρυθμίες, εύλογα και ο κλάδος της ζυθοποιίας επηρεάζεται τα μέγιστα, με τους επαγγελματίες του κλάδου να θεωρούν τις ανατιμήσεις αναπόφευκτες.

Στο πλαίσιο αυτό, ο διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης ζυθοποιίας στην Ελλάδα, της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Αλέξανδρος Δανιηλίδης, προανήγγελλε χθες νέες ανατιμήσεις που «νομοτελειακά θα έρθουν ώστε να καλύψουν μέρος από την τεράστια αύξηση του κόστους παραγωγής σε όλη την αλυσίδα παρασκευής των προϊόντων».

Μιλώντας χθες σε συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση της 5ης Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της εταιρείας ο CEO της ΑΖ τόνισε ότι οι ανατιμήσεις είναι αναπόφευκτες για μια εταιρεία που θέλει να είναι βιώσιμη, καθώς η αύξηση των τιμών στα υλικά συσκευασίας, αλουμίνιο, πλαστικά, αλλά και στην πρώτη ύλη (κριθάρι) είναι μεγάλη.

Δεν έδωσε χρονοδιάγραμμα των ανατιμήσεων, όμως τόνισε πως εκτός των άλλων στην Ελλάδα έχουμε τον υψηλότερο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης απ’ όλες τις διπλανές μεσογειακές χώρες, ενώ ανταγωνιζόμαστε μόνο σκανδιναβικές χώρες. Σημειώνεται πως η εταιρεία είχε προχωρήσει και σε κάποιες αυξήσεις το Φεβρουάριο του 2021, οι οποίες όμως στις τιμές καταναλωτή δεν ξεπέρασαν το 1,5%, σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη. Ο ίδιος επισήμανε πως το ενεργειακό κόστος και το κόστος των πρώτων υλών δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, δεν αφορά μόνο τη δική μας αγορά αλλά είναι παγκόσμιο και ως τέτοιο πρέπει να το προσεγγίσουμε.

Πάντως, ξέχωρα από την εκτόξευση του κόστους παραγωγής και τις ανατιμήσεις, ο κ. Δανιηλίδης τόνισε η κατανάλωση μπύρας και γενικώς ο κλάδος της ζυθοποιίας το 2021 πήγε εξαιρετικά, αφήνοντας πολύ καλή παρακαταθήκη για το 2022. Σημείωσε πως από το Μάιο και μετά που άνοιξε όλη η αγορά, η εστίαση, τα ξενοδοχεία και ο τουρισμός, ο κλάδος γνώρισε ημέρες δόξας, καθώς η κατανάλωση εκτοξεύτηκε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι Έλληνες καταναλωτές έκαναν τη διαφορά φέτος στον κλάδο της ζυθοποιίας, ενώ βοήθησε και ο πολύ ζεστός καιρός αμέσως μετά την άρση των lockdown το Μάιο. Φυσικά βοήθησε τα μέγιστα και η εξαιρετική πορεία του τουρισμού και το άνοιγμα των ξενοδοχείων». Δεδομένου του ισχυρού momentum που πορεύεται το 2021, σύμφωνα με τον CEO της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αναμένεται ακόμη καλύτερο 2022 και η εταιρεία εργάζεται και προγραμματίζει τα προϊόντα της για ένα εξαιρετικό νέο έτος.

Ιστορικό και χαρτοφυλάκιο προϊόντων

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής και εμπορίας μπύρας στην Ελλάδα, έχοντας 58 χρόνια ενεργή παρουσία στη χώρα μας καθώς ιδρύθηκε το 1963 από μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών. Διαθέτει τρεις μονάδες παραγωγής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα και δύο ιδιόκτητα βυνοποιεία σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα καθώς και μια μονάδα εμφιάλωσης του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΙΟΛΗ στη Λαμία.

Απασχολεί περί τους 850 εργαζόμενους, ενώ παράγει στην Ελλάδα τις μπύρες Amstel, Amstel Dark, Amstel Radler, Amstel Free, Amstel Free Lemon, Amstel KARGO IPA, Heineken, ΑΛΦΑ, ΑΛΦΑ Strong, AΛΦΑ Weiss, ΑΛΦΑ Χωρίς, Fischer, ΜΑΜΟΣ (με παραχώρηση άδειας χρήσης σήματος από την οικογένεια Μάμου), ΝΥΜΦΗ και Buckler από 100% ελληνικό κριθάρι, όπως και τις δύο μάρκες μηλίτη Μηλοκλέφτη και Strongbow στο εργοστάσιό της στην Πάτρα.

Στο χαρτοφυλάκιό της ανήκει και το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ, ενώ εισάγει γνωστές μάρκες μπύρας όπως Sol, Mc Farland, Erdinger, Murphy’s, Duvel, Lagunitas. Παράλληλα, από φέτος των Απρίλιο ανέλαβε και ως επίσημος διανομέας των προϊόντων της Bacardi για την Ελλάδα. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ανήκει στον όμιλο Heineken N.V., ενώ πραγματοποιεί εξαγωγές σε 19 χώρες και στις πέντε ηπείρους.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ