*Δόθηκαν στη δημοσιότητα τα πρακτικά της τελευταίας συνεδρίασης της Fed. Ηξεις-αφήξεις, όπως λίγο ως πολύ προεξοφλούσαν οι traders. Θα περιοριστώ σε 2 λεπτομέρειες-κλειδιά: ΔΕΝ θα επέλθουν μειώσεις έως ότου η FOMC για τον καθορισμό των επιτοκίων κρίνει με μεγαλύτερη σαφήνεια ότι ο πληθωρισμός υποχωρεί και τα μέλη του δ.σ θα ήθελαν περισσότερο απτά αποτελέσματα πριν αρχίσουν να χαλαρώνουν την πολιτική τους. Θα παραπέμψω σε πρόσφατη δημοσκόπηση του National Association for Business Economics (12/2) και σύμφωνα με την οποία, το 21% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η τρέχουσα νομισματική πολιτική της Fed είναι «πολύ περιοριστική». Πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσοστό που έχει καταγραφεί από το 2011.
*Η Πρωθυπουργός της Εσθονίας Μάγια Κάλας, ενημέρωσε τα ΜΜΕ ότι έχει προτείνει – στην πρόσφατη Συνάντηση Κορυφής για την Ασφάλεια στο Μόναχο – την άμεση έκδοση ευρωομολόγων για την χρηματοδότηση των εξοπλιστικών δαπανών της ΕΕ απέναντι στην Ρωσία και την απειλή επέκτασης του πολέμου στην Ουκρανία. Η πρόταση για την έκδοση ευρω-ομολόγων για τον εξοπλισμό της Ευρώπης, σύμφωνα με το κλίμα που επικράτησε στο Μόναχο, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα συζητηθεί στην επόμενη Σύνοδο Κορυφής.
*To μαχητικό αεροσκάφος ΚΑΑΝ παρουσίασε ο Ρ.Τ Ερντογάν, με ταχύτατους ρυθμούς αναπτύσσεται η πολεμική/αμυντική βιομηχανία made in Turkiye. Εμείς; κρίνοντας από τις δηλώσεις του ΥΕΘΑ στη Βουλή “… το πρώτο τεστ για την κυβέρνηση σε αυτή τη δύσκολη εξίσωση είναι η εξυγίανση της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, ενώ ίσως και μεγαλύτερη πρόκληση αποτελούν και τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα…”. Για να συμπληρώσει ο Νίκος Δένδιας “…μπορούμε να κάνουμε θαύματα, αλλά θα πρέπει να στρατευθούμε στο να κάνουμε αυτά τα θαύματα και σε αυτό χρειάζεται η κοινή προσπάθεια…”. Οι συγκρίσεις-δυστυχώς- εξαιρετικά δυσοίωνες.
*Από την Ινδία, ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσκάλεσε τους Ινδούς φίλους να έρθουν να επενδύσουν στην Ελλάδα. Ας δρομολογηθεί-κατ’ αρχήν- απ’ ευθείας αεροπορική σύνδεση, γιατί-προσώρας- μέσω Turkish μπορεί να επισκεφθεί κάποιος Ινδός την χώρα μας.
*Τελευταία στοιχεία του ΣΕΒ: Η εγκατάλειψη μίας από τις πιο κοινές παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές από την Ασία προς την Ευρώπη, αναμένεται μεταξύ άλλων να επιφέρει αύξηση του κόστους μεταφοράς. Να σημειωθεί πως, το επιπλέον κόστος για τη μεταφορά ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Ασία στην Ευρώπη αγγίζει τα 7.000 ευρώ. Μεγαλύτερος γίνεται και ο χρόνος μεταφοράς. Η επιμήκυνση του ταξιδιού υπολογίζεται σε 3.300 ναυτικά μίλια και η διάρκεια 2 έως 4 εβδομάδες. Εκτός από τα ανωτέρω, σύμφωνα πάντα με την ίδια έκθεση, η καθυστέρηση στο χρόνο παράδοσης εμπορευμάτων ανέρχεται σε τουλάχιστον 20 ημέρες ειδικά για τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου. Αναπόφευκτες και οι επιπτώσεις στα ασφάλιστρα με την αύξηση τους όπως και στο κόστος των πρώτων υλών. Αλλά και στα προϊόντα που μεταφέρονται ο κίνδυνος για πρόκληση φθορών επίσης μεγαλώνει. Για αυτό, ΣΕΒ, ΕΒΕΑ και άλλοι 5 φορείς διοργανώνουν στις 26 Φεβρουαρίου ειδική εκδήλωση ενημέρωσης. Τα φώτα τους θα δώσουν μεταξύ άλλων και στελέχη του ΟΛΠ, εταιρειών εφοδιαστικής αλυσίδας και άλλων ελληνικών βιομηχανιών. Παρόντες και επιτελικοί των Fitch και Business Europe.
*Mε τον πλέον επίσημο και ηχηρό τρόπο διαψεύδει η ΔΕΗ τα περί συζητήσεων για το ενδεχόμενο εξαγοράς της NOVA. Ωστόσο, ο (δυνητικά) ενδιαφερόμενος είναι-προσώρας- ένας το CVC- με τις 2 πλευρές (Φωτακίδη-Σταθόπουλου) να απέχουν σχεδόν μισό δις (σε όρους αποτίμησης). Πάντως, τις τελευταίες εβδομάδες ο “μητρικός” επενδυτικός όμιλος έχει δείξει ενδιαφέρον για τον τομέα καταναλωτικών προϊόντων υγείας της Sanofi. Το ποσό που γράφτηκε όσον αφορά για τον γαλλικό κολοσσό είναι 20 δισ. Αλλά και για τον τομέα διαχείρισης πληρωμών της Barclays γράφτηκε, που αφορά 1,4 δισ. Πρόσφατα εξαγόρασε την Sogo Medical Group, τη μεγαλύτερη αλυσίδα φαρμακείων της Ιαπωνίας έναντι 1,3 δισ. Έχει κεφάλαια η “θυγατρική” στην Ελλάδα να κάνει ένα deal αν όχι στα 2 plus δισ. που επιδιώκει ο Νίκος Σταθόπουλος, αλλά… Για τον ρόλο της ΔΕΗ, όταν θα έρθει η ώρα, γιατί όλα έχουν την σειρά τους.
*Είδα, νωρίς πρωί Τετάρτης, το ρεπορτάζ της Αναστασίας Παπαϊωάννου (euro2day) με την έγκυρη συνάδελφο να αναφέρεται στην πιθανότατη διάθεση του 27% της Πειραιώς-από το ΤΧΣ- on block. Πάγια θέση της DeA από την περίοδο του road show της JPMC όταν οι πηγές μας, μας βεβαίωσαν για το τεράστιο ενδιαφέρον αμερικανικών funds. Πάντως, κυρίως εγχώριοι θεσμικοί έχουν ξεκινήσει από την Δευτέρα να “κλειδώνουν” θέσεις- να αντλούν ρευστότητα προκειμένου να συμμετάσχουν με περισσότερα κεφάλαια στο placement. Να μη μείνουν εκτός παιδιάς, όπως συνέβη στην περίπτωση των εγγραφών για τον ΔΑΑ.
*Ενδεικτικός ο τζίρος των 63 εκατ. που πραγματοποιήθηκε στις 4 τραπεζικές: Eurobank, Εθνική, Πειραιώς και Alpha Bank. Συνολικά η αξία ήταν 121,34 εκατ. τα 102,4 εκατ. στις μετοχές του FTSE25.
*Με ρωτούσε γνωστός για την διόρθωση του τίτλου της Mytilineos, μετά και το χθεσινό μείον 1,13% στα 36,72 ευρώ. Μου έκανε εντύπωση και μέτρησα 7 στις τελευταίες 8 συνεδριάσεις με αρνητικό πρόσημο και 11 στις 15 του Φεβρουαρίου. Σταθερά πλαγιοκαθοδικό το διάγραμμα, προφανώς συνέπεια ξένου πωλητή. Όμως η διόρθωση σε όλο αυτό το διάστημα δεν ξεπερνά συνολικά το 3,5%, προφανώς η προσφορά από κάποιον/κάποιους-επίσης ξένο/ους- απορροφάται.
*Με προσφυγή (και) στις Βρυξέλλες ο Θανάσης Σίψας ζητεί αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που αφορά στο πλαφόν που μπορούν να αναλάβουν κατασκευαστικές εταιρείες σύμφωνα με το ανεκτέλεστο (υπολοίπου υπογεγραμμένων συμβάσεων). Ο επικεφαλής της ΕΚΤΕΡ είναι από τις παλιές “καραβάνες” και “σκληρό καρύδι” του κλάδου. Οι παλαιότεροι θα ενθυμούνται τις ολοσέλιδες κατά του-τότε- ΥΠΕΧΩΔΕ (Γιώργου Σουφλιά)
*Όχι, η ΒΙΟΤΕΡ δεν έγραψε χθες το 8ο σερί limit up, “γύρισε” μείον 6,88% στα 0,406 ευρώ. Είχε προηγηθεί άνοδος 100%, αυτά είναι.
*Νέο ιστορικό υψηλό για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, με 2,97% στα 10,40 ευρώ. Συναλλαγές 28.660 τμχ. Αποτίμηση 343,8 εκατ. μετά από άνοδο 66,13% σε διάστημα 52 εβδομάδων. Μόλις τελευταία την “ανακάλυψε” η Eurobank Equities, για να δώσει τιμή-στόχο τα 13,6 ευρώ και σύσταση για “αγορά”. Χρήσιμο, για τους επενδυτές, θα ήταν οι μεγάλες χρηματιστηριακές- και δη οι τραπεζικές να κάνουν συχνότερα monitoring σε mid caps διαμαντάκια. Όσον αφορά στην μακεδονική γαλακτοβιομηχανία και τον νουνεχή Παναγιώτη Τσινάβο, οι τακτικοί αναγνώστες μας γνωρίζουν την προτίμηση της στήλης στην εταιρεία και την εκτίμηση του team μας στο πρόσωπο του επιχειρηματία και βασικού μετόχου. Μάλιστα πρόσφατα αναφερόμασταν στο ενδεχόμενο νέας συνεργασίας με την Ιωάννα Παπαδοπούλου, για κοινούς κωδικούς. Αμοιβαία η μεταξύ τους εκτίμηση. Μαθαίνω πως, κάτι ετοιμάζουν για το καλοκαίρι. Προσώρας, αυτό που μαθαίνω πως ετοιμάζει ο Παναγιώτης Τσινάβος είναι γενναιόδωρη χρηματική διανομή στους επενδυτές/μετόχους.
*Ενισχυμένο μέρισμα περιμένουν και οι αγοραστές των τελευταίων ημερών στη μετοχή του ΟΤΕ. Το είπε ο Μιχάλης Τσαμάζ, θα το κάνει. Ένα γερό αποχαιρετιστήριο δώρο.
*Με ρώτησαν φίλοι (και γνωστοί) τι ακριβώς θέλει να πει η DeA όταν αναφερόμενη σε ΕΛΛΑΚΤΩΡ και βασικούς μετόχους επιμένουμε πως η συμφωνία που είναι κοντά δεν αφορά ούτε στην ΗΛΕΚΤΩΡ, αλλά ούτε και στην ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Βασικοί μέτοχοι οι Reggeborgh/Holterman και Motor Oil/Βαρδινογιάννης. Το θέμα της ΗΛΕΚΤΩΡ όντως ενδιαφέρει την πλευρά της ΜΟΗ, αλλά όχι άμεσα. Άλλωστε όποτε θέλουν συνεννοούνται μεταξύ τους για οτιδήποτε. Το θέμα της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, πράγματι κάποια στιγμή υπήρξε σκέψη να παραχωρηθεί-όταν έμεινε εκτός του διαγωνισμού για την “Αττική Οδό”. Ωστόσο, εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες δεν αποκλείεται να δούμε ενδεχομένως την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις να ξανά συμμετέχει, πως; μέσω συνεργασίας με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Θα μπορούσε να συνεργαστούν Βαρδινογιάννης-Περιστέρης; μα συνεργάζονται ήδη σε άλλα σημαντικά projects.
*Από το site της Motor Oil, αναλυτικά η συνεργασία για ενεργειακή επένδυση 375 εκατ. στην Κομοτηνή (11 Ιουνίου 2021), από το ypodomes.com (22 Σεπτεμβρίου 2023): Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες κατασκευής της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής “Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής”, έργο που προωθούν δύο μεγάλες εταιρείες, η ΤΕΡΝΑ και η Motor Oil. Ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ισχύος 877 MW, προχωρά με σταθερά βήματα βάσει χρονοδιαγράμματος, ενώ τη δεδομένη χρονική στιγμή, σύμφωνα με ενημέρωση της Motor Oil, έχει ολοκληρωθεί. Δεν θα μου έκανε εντύπωση εάν οι 2 ανέπτυσσαν στενότερη (ακόμη) και μετοχική σχέση.
*Όσον αφορά στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, σε χθεσινή ανακοίνωση επαναλαμβάνεται η πάγια θέση της εταιρείας. “… αποτελεί διαχρονικά αποδέκτη σημαντικού ενδιαφέροντος από μεγάλους διεθνείς επενδυτές. Το ενδιαφέρον αυτό κάθε φορά αξιολογείται. Προς το παρόν, δεν έχει υπάρξει οποιαδήποτε εξέλιξη προς ανακοίνωση…”
*Σύμφωνα με τον Απόστολο Σκουμπούρη, η ElvalHalcor λόγω στάθμισης/ελεύθερης διασποράς κινδυνεύει να βγει εκτός FTSE25 Large Cap. Παρά τα 825,3 εκατ. συνολικής αποτίμησης, η “σταθμισμένη” (λόγω free float) είναι μόλις στο 16%. Με τον ΔΑΑ να…απογειώνεται προς τον FTSE25 Large Cap (στην αναθεώρηση του Μαΐου) πολύ πιθανόν να την “πληρώσει” η εξαιρετική αλλά με ελάχιστη διασπορά εταιρεία του ομίλου Viohalco. Οι “είσοδοι” θα είναι 1 ή 2; εάν συμπεριληφθεί και δεύτερη εταιρεία, με τα μέχρι τώρα δεδομένα θα είναι η Intrakat.