Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΈνας στους δύο μειώνει τις αγορές σε βασικά καταναλωτικά είδη

Ένας στους δύο μειώνει τις αγορές σε βασικά καταναλωτικά είδη

Ξεκάθαρη είναι η τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων, όπως διαπιστώνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Σύμφωνα με την έρευνα, 1 στους 2 καταναλωτές μειώνει τις αγορές για βασικά καταναλωτικά είδη π.χ. διατροφή,και 2 στους 3 καταναλωτές  μειώνουν την κατανάλωση ρεύματος και αναβάλουν εργασίες συντήρησης και επισκευής.

Η χρηματική δαπάνη αποτελεί πλέον το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων, σημειώνει το ΙΕΛΚΑ προσθέτοντας ότι η συνεχιζόμενη πληθωριστική κρίση επηρεάζει και αλλάζει το τελευταίο διάστημα τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών.

« Συνολικά τον τελευταίο χρόνο από τον Ιούλιο και μετά, η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο, αλλά ειδικά στις τελευταίες μετρήσεις η ένταση είναι εντυπωσιακή. Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που αγόραζε βασικό κριτήριο τα χρήματα κινούταν περί το 30% και σε ίδια επίπεδα με τα ποιοτικά κριτήρια, σήμερα το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 60%. Το στοιχείο αυτό δείχνει πόσο έντονη είναι η ανησυχία του κοινού και την αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά», σημειώνει.

Αναλυτικότερα, η έρευνα πραγματοποιήθηκε με δείγμα 1.000 καταναλωτές, από τις 9 έως 11 Νοεμβρίου 2022 και αφορούσε, ανάμεσα σε άλλα θέματα, και την αντιλαμβανόμενη επίδραση των ανατιμήσεων, του πολέμου στην Ουκρανία και της πανδημίας του COVID-19, στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας υπογραμμίζουν ότι υπάρχουν σημαντικές αλλαγές το τελευταίο διάστημα στις καταναλωτικές συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών. Σύμφωνα με τις απαντήσεις των καταναλωτών, το πρώτο πράγμα που «κόβουν» από τις δαπάνες τους είναι η διασκέδαση ενώ πλέον «ψαλίδι» μπαίνει και σε δαπάνες που αφορούν βασικές ανάγκες, όπως η κατανάλωση ρεύματος και οι αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. 1 στους 4 δηλώνει ότι πλέον ξοδεύει από χρήματα που είχε στην άκρη, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό απαντάει ότι έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών.

Ενδεικτικά:

  •  Το 80% του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α.
  • Το 66% δηλώνει ότι έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος.
  • Το 62% του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
  • Το 55% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
  • Το 25% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.
  • Το 20% έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του.
  • Το 15% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.
  • Το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών για να καλύψει τις αγορές του.
  • Μόλις 9% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.
spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ