Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSH νέα εποχή του AVAX – Τα νέα έργα και η οργανωτική...

H νέα εποχή του AVAX – Τα νέα έργα και η οργανωτική αναδιάρθρωση

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Σε μια «βεντάλια» projects που περιλαμβάνουν τον ουρανοξύστη κατοικιών στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά σε συνεργασία με εξειδικευμένο αμερικανικό όμιλο, τις νέες σιδηροδρομικές γραμμές συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, οικιστικά έργα στο Ελληνικό και μια σειρά άλλων αναφέρθηκε η διοίκηση της AVAX στη συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης που έδωσε την Πέμπτη στους δημοσιογράφους.

Αναφερόμενη στις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου, η διοίκηση της AVAX προέβλεψε πως ο ενοποιημένος τζίρος του 2020 θα υπερβεί τα 500 εκατ. ευρώ, το EBITDA θα αγγίξει τα 45 εκατ. ευρώ, ενώ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, χωρίς να συνυπολογίζεται η Γραμμή 4 του Μετρό και άλλες προς υπογραφή συμβάσεις, κυμαίνεται περίπου στο 1 δισ. ευρώ.

Οι διοίκηση του ομίλου AVAX τόνισε πως μετά από πολλά χρόνια βλέπουμε θετικά το μέλλον και αυτό συνδέεται με τη στρατηγική στόχευσης της κυβέρνησης να προχωρήσουν οι υποδομές της χώρας με δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια. Παράλληλα, τόνισε με νόημα ότι «οι διαγωνισμοί κερδίζονται στο “γήπεδο” των προσφορών», ενώ επισήμανε πως κουλτούρα της AVAX είναι οι συνεργασίες και έτσι θα συνεχίσει.

Η διοίκηση του ομίλου αναφέρθηκε στη νέα εποχή της AVAX όπου ολοκληρώθηκε η οργανωτική αναδιάρθρωση με τη δημιουργία τεσσάρων κεντρικών τομέων όπως είναι οι Υποδομές, τα Ενεργειακά έργα, τα Έργα δικτύων και οι Παραχωρήσεις, ενώ τόνισε πως μέσα στο 2021 θα η εταιρεία θα επιστρέψει στην κερδοφορία.

Ο πρόεδρος του ομίλου Χρήστος Ιωάννου μίλησε για τις νέες συνεργασίες της AVAX όπως τη συμμετοχή στην κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος που θα καταθέσει προσφορά την 1η Απριλίου για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, όμως απέρριψε κατηγορηματικά κάθε φήμη και σενάριο για οποιουδήποτε άλλου είδους αλλαγές ή μετοχικές ανακατατάξεις. Τόνισε παράλληλα τη σταθερότητα της μετοχικής βάσης της εταιρείας, καθώς οι τρεις βασικοί μέτοχοι – οι οικογένειες Ιωάννου, Μιτζάλη και Κουβαρά – διατηρούν διαχρονικά τη θέση τους, όπως αποδείχθηκε και στην αύξηση κεφαλαίου που ολοκληρώθηκε πριν ένα χρόνο. 

Ο διευθύνων σύμβουλος της AVAX Κων/νος Μιτζάλης επικεντρώθηκε στα υπό εκτέλεση έργα όπως η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς που θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2022 με την παράδοση των τριών σταθμών σε Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο, ένα έργο προϋπολογισμού 344 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με το ολοκληρωμένο συγκρότημα καζίνο στην Κύπρο που έχει αναλάβει σε κοινοπραξία με την ΤΕΡΝΑ, με την AVAX να έχει πλειοψηφικό ποσοστό (60%-40%), είναι ύψους 269 εκατ. ευρώ και ενδεχομένως θα φτάσει και τα 280 εκατ. Το έργο είναι εντός χρονοδιαγράμματος, έχει κατασκευαστεί το 45% και θα είναι προς παράδοση το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Ιράκ και Βουλγαρία

Στο εξωτερικό ο AVAX θα διατηρήσει στοχευμένη παρουσία, υλοποιώντας εμβληματικά έργα, όπως ο αγωγός IGB και ο σταθμός παραγωγής ενέργειας Bismayah στο Ιράκ. Πρόκειται για σταθμό παραγωγής ενέργειας 1.650 MW Bismayah 3 που βρίσκεται υπό κατασκευή για λογαριασμό ιδιώτη επενδυτή με προϋπολογισμό 533 εκατ. ευρώ. Είναι το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο που ανατέθηκε ποτέ σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων στο εξωτερικό, ενώ ο όμιλος είχε ολοκληρώσει και τον προηγούμενο σταθμό ηλεκτροπαραγωγής Bismayah 2, ισχύος 1.500 MW για τον ίδιο πελάτη. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2022.

Η διοίκηση της AVAX αναφέρθηκε και στο έργο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου IGB, προϋπολογισμού ύψους 145 εκατ. ευρώ που επανασχεδιάζει τον ενεργειακό χάρτη της ΝΑ Ευρώπης. Πρόκειται για έργο του οποίου η κατασκευαστική δραστηριότητα συνέπεσε με το πρώτο πανευρωπαϊκό lockdown, ενώ η ολοκλήρωσή του αναμένεται έως το τέλος του 2021.

Για τον αυτοκινητόδρομο Ston Bypass (DC414), συνολικού προϋπολογισμού 68,8 εκατ. ευρώ, η εταιρεία επισήμανε την υψηλή σημασία του έργου καθώς θα προσφέρει πρόσβαση στην υπό κατασκευή γέφυρα Peljesac, για την σύνδεση της περιοχής του Dubrovnik με την υπόλοιπη Κροατία, χωρίς την ανάγκη διέλευσης μέσω Βοσνίας-Ερζεγοβίνης.

Γραμμή 4

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο CEO της AVAX στη Γραμμή 4 του Μετρό, τονίζοντας ότι έχουμε ένα έργο εμβληματικό πλέον με προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ. Τόνισε ότι το χρονοδιάγραμμα προβλέπει πως εντός του Μαρτίου η Αττικό Μετρό θα στείλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο το φάκελο του έργου. Στο τέλος της άνοιξης θα περάσει από τη Βουλή, η έναρξη των μελετών Ιούνιο – Ιούλιο 2021, ενώ η παραλαβή των πρώτων σταθμών θα γίνει στα τέλη του 2021. Η έναρξη των εργασιών θα ξεκινήσει στα τέλη του 2022. Σημείωσε πως η αρχή του έργου είναι στη Βεΐκου και το τέλος στην Κατεχάκη, οπότε από αυτές τις δύο άκρες θα ξεκινήσει το έργο.

Στις συμβάσεις παραχώρησης και ΣΔΙΤ ο όμιλος διαθέτει 13 συμμετοχές, ενώ τονίστηκε πως υπό διεκδίκηση είναι πέντε έργα οδικών αξόνων, τέσσερα για κτιριακές μονάδες, τρία για φοιτητικές εστίες, τέσσερα στη διαχείριση απορριμμάτων, δύο έργα υποδομών και άλλα διαφόρων κατηγοριών.

Αναφορικά με τη Volterra, τονίστηκε ότι έχει πρόγραμμα επενδύσεων 300 MW, από τα οποία 72MW είναι σε λειτουργία στη Ναύπακτο και Βοιωτία. Μέσα στο 2021 θα ξεκινήσει η κατασκευή άλλων 36 MW σε Καστοριά και Κοζάνη, ενώ στο retail το μερίδιο αγοράς είναι 2%

Δανεισμός

Αναφορικά με το δανεισμό του ομίλου, ο κ. Μιτζάλης τόνισε πως πλέον διαμορφώνεται στα 564 εκατ. ευρώ και επειδή είναι δανεισμός του ομίλου όπου περικλείονται δάνεια των θυγατρικών, ο δανεισμός της AVAX είναι μειωμένος, ενώ αυξήθηκε της Volterra στα 50 εκατ. ευρώ.

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ