Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSCoffee Island: Επέκταση σε 13 χώρες και τέσσερις ηπείρους, απόβαση και στην...

Coffee Island: Επέκταση σε 13 χώρες και τέσσερις ηπείρους, απόβαση και στην Ινδία

Ξεκίνησε από την Πάτρα πριν από 25 χρόνια, το 1999, και πλέον έχει μετατραπεί στη μεγαλύτερη ελληνική αλυσίδα διεθνώς, έχοντας πάνω από 500 καταστήματα, με παρουσία σε δεκατρείς χώρες, τέσσερις ηπείρους και 220 εργαζόμενους.

Ο λόγος για την ελληνική αλυσίδα καφέ Coffee Island που συνεχίζει να αναπτύσσεται με σταθερά και προσεκτικά βήματα, έχοντας ήδη πάνω από 60 καταστήματα στο εξωτερικό, ενώ επόμενος σταθμός είναι η Ινδία, όπου έως τις 10 Δεκεμβρίου θα ανοίξει το πρώτο κατάστημα στο Νέο Δελχί. Μάλιστα, με αυτή της την κίνηση, η Coffee Island θα γίνει η πρώτη ευρωπαϊκή αλυσίδα καφέ που «μεταβαίνει» στην Ινδία, μπαίνοντας σε μια αγορά που εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 526 εκατ. δολάρια το 2024.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Coffee Island Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος

Όπως τόνισε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της Coffee Island Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος (φωτό), η Ινδία είναι χώρα που παράγει καφέ, άρα είναι ξεχωριστής σημασίας το άνοιγμα σε αυτή την αγορά, που έχει περιθώρια ανάπτυξης και αναβάθμισης. Το πρώτο κατάστημα θα είναι ο μπούσουλας που θα υπαγορεύσει και τις επόμενες κινήσεις. Στόχος όπως είπε ο κ. Κωνσταντινόπουλος είναι η Coffee Island να γίνει η κορυφαία ελληνική αλυσίδα διεθνώς, με στρατηγικά ανοίγματα σε νέες αγορές.

Συνάμα, ενισχύει την παρουσία της στην Αίγυπτο όπου ήδη λειτουργούν πέντε καταστήματα, με τη δημιουργία μιας μικρής μονάδας μεταποίησης καφέ. Πρόκειται για μια νέα κοινοπραξία στην οποία η Coffee Island συμμετέχει με 30% και σε πρώτη φάση θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των πέντε καταστημάτων της ενώ υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης ανάλογα με τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν.

«Η αγορά της Αιγύπτου έχει δυναμικά χαρακτηριστικά με 110 εκατομμύρια κατοίκους με χαμηλό μέσο όρο ηλικίας και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης» επεσήμανε ο κ. Κωνσταντινόπουλος, ενώ συμπλήρωσε πως το ένα από τα τρία καταστήματα καφέ που λειτουργούν στις Πυραμίδες της Γκίζας είναι Coffee Island και αυτό είναι πολύ τιμητικό.

Η κεντρική παραγωγή και η «καρδιά» της Coffee Island παραμένει στην Πάτρα όπου βρίσκεται η μεγάλη μονάδα διαχείρισης ωμού καφέ, όπου μεταποιούνται πάνω από 1.800 τόνοι ετησίως.

Απλωμένο στην περιφέρεια το δίκτυο

Το 40% των καταστημάτων της εταιρείας βρίσκονται στην περιφέρεια και σε 50 νομούς και 97 πόλεις, κάτι που δείχνει όπως λέει ο CEO της εταιρείας τη μεγάλη διασπορά και το άπλωμα της εταιρείας, χωρίς δηλαδή φαινόμενα υπερσυγκέντρωσης στα αστικά κέντρα Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Επίσης, διατηρεί πάνω από 60 καταστήματα στο εξωτερικό (Κύπρος, Λονδίνο, Ελβετία, Ρουμανία, Ισπανία, Καναδάς, Αίγυπτος, Ντουμπάι, Βουλγαρία, Χονγκ-Κονγκ, Γαλλία και Ινδιά).

Η εταιρεία απασχολεί πάνω από 220 εργαζόμενους, ενώ τα 390 καταστήματα είναι μέσω δικαιόχρησης (Franchise). Συνεργάζεται με 1.200 ελληνικές προμηθευτικές εταιρείες και στο δίκτυό της απασχολούνται πάνω από 3.500 εκπαιδευμένοι barista και διανομείς, στηρίζοντας περισσότερες από 4.000 οικογένειες.

Στα 37 εκατ. ευρώ ο τζίρος

Ο Managing Director της Coffee Island Παναγιώτης Κωνσταντινόπουλος

Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις φέτος η αλυσίδα τρέχει με ρυθμό ανάπτυξης περίπου 8%, στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρήση, που οι πωλήσεις είχαν διαμορφωθεί στα 36,9 εκατ. ευρώ. Οι ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε η εταιρεία υπολογίζονται περίπου στα 20 λεπτά στη λιανική ανά ρόφημα και σε κάτι λιγότερο από 10 λεπτά στη χονδρική.

Αναφερόμενος δε γενικότερα στην αγορά του καφέ σημείωσε ότι μετά την πανδημία η τιμή της πρώτης ύλης πήρε έως και 60% πάνω, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις έφτασε στο +100%, προσθέτοντας ότι «ο κλάδος βάλλεται σε τεράστιο βαθμό.

Συνεργασία με 26 φάρμες καφέ σε δώδεκα χώρες

Η Coffee Island συνεργάζεται με 26 φάρμες που καλλιεργούν καφέ σε δώδεκα χώρες, ενισχύοντας έτσι το εισόδημα των τοπικών παραγωγών και προωθώντας υπεύθυνες πρακτικές. Συνδέοντας την προμήθεια καφέ από συγκεκριμένες φάρμες με δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης συνεργάζεται με την οργάνωση Water to Thrive για την κατασκευή πηγαδιού στην Αιθιοπία, στην επαρχία Σιντάμα, παρέχοντας πόσιμο νερό σε 500 ανθρώπους. Παράλληλα, μέσα από τη συνεργασία της με τη φάρμα Gisanga στη Ρουάντα, στηρίζει τις γυναίκες καλλιεργήτριες της φάρμας, εξασφαλίζει περισσότερες ευκαιρίες για τις ίδιες και τις οικογένειές τους και μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ